Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hg kvalit, korta leveranstider! Kvalitet! Prisvrda pooler!
ppnar din e-postklient
Poolsidan Hssleholm

Frfattare mne: Temperatur  (lst 328 gnger)

0 medlemmar och 2 gster tittar p detta mne.

Utloggad Haga 9

Temperatur
« skrivet: januari 10, 2018, 07:36:43:43 »
Hej ! Hur gr ni med temperaturen p era bad ? Vi brukar bada p helgerna nu p vintern och d har vi 39 i vattnet,  Snker sedan temperaturen till 34 under veckorna men vet inte om det minskar elfrbrukningen ngot.Hur gr ni andra ?

Utloggad Rickard

SV: Temperatur
« Svar #1 skrivet: januari 10, 2018, 08:23:58:58 »
Vi kr 39.5 hela tiden.
Det tar ju ett par dar fr vattnet att kallna, knns som att allt man sparas ts upp av att vrma p det hela igen, men visst - ngon liten besparing blir det skert.
Anledningen att vi inte snker r fr att vi sllan planerar vra bad s lngt i frvg att det skulle fungera fr oss.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen fretagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool frn Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med Varitab Klortpuckar.
Vrmer med en Nibe 1210-7 kW jordvrmepump + 14.4 m2 Texsun solfngare till ca 32C.
Vr byggtrd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Telekiter

« Svar #2 skrivet: januari 10, 2018, 10:33:15:15 »
Jag r helt inne p Richards tankegng och kr ven mitt bad konstant p 39 grader. En av de bsta sakerna r att kunna spontanbada. Helt pltslig p kvllen, kanske en tisdag, faller suget p och d kunna dra p badisarna och knppa en liten kall Norrlands Guld fr en stunds avkoppling i badet r suuuupernice  :D

De mycket f extra kronorna det kostar r det ltt vrt enligt mig  :)

/Urban.

Utloggad JFMR

« Svar #3 skrivet: januari 16, 2018, 14:56:20:20 »
Som ovanstende  O0
Kr alltid 38,5 grader, tror inte det blir ngon strre besparing om man snker mitt i veckorna. Sedan vet man aldrig nr det blir ett spontanbad  :D

Utloggad Spatoken

« Svar #4 skrivet: januari 16, 2018, 19:34:14:14 »
Nu missar ni allt en dimension. Det finns ju andra skl man vill snka temperaturen av n energi. Ska jag inte ut till mitt lantstlle p en tv tre veckor s snker jag temperaturen till 33-34 grader s att ev bakterietillvxt gr lngsammare. Dvs kloret rcker lngre r min erfarenhet.

Utloggad Telekiter

« Svar #5 skrivet: januari 17, 2018, 10:38:20:20 »
Nu missar ni allt en dimension. Det finns ju andra skl man vill snka temperaturen av n energi. Ska jag inte ut till mitt lantstlle p en tv tre veckor s snker jag temperaturen till 33-34 grader s att ev bakterietillvxt gr lngsammare. Dvs kloret rcker lngre r min erfarenhet.

Hrr, vi missade ingen dimension. Vi svarade bara p frgan som stlldes. Frgestllaren frgade ju primrt frn energisynvinkeln och verkar ju anvnda spabadet p ungefr samma stt som vi vriga.

/Urban.

Utloggad Spatoken

« Svar #6 skrivet: Igr kl. 21:35:05 »
Hehehe sant. Missade den lilla bisatsen! Simma lugnt  >rulla<

Svenska kvalitetspooler som h�ller vad de lovar! 50 år av innovation och norrländsk kvalitet!

Annons fr Pooltorget
Annons frn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service p hg niv!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!

* Online nu!