Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hg kvalit, korta leveranstider! Kvalitet! Prisvrda pooler!
ppnar din e-postklient
Poolsidan Hssleholm

Frfattare mne: Problem med tempgivare / sensor  (lst 272 gnger)

0 medlemmar och 1 gst tittar p detta mne.

Utloggad Anders TBG

Problem med tempgivare / sensor
« skrivet: december 30, 2017, 18:23:38:38 »
Hej,
Blev med ett begagnat spa o jul.
Dock s finns det ett problem. Startade upp det med nytt vatten och fann att de angav 33grader i vattnet jag nyss fyllt p. ( dvs iskallt).
Vrmaren startade och det gr fint att stlla in temperaturen p nskad temp.

Jag brja felska och fann att kabeln till givaren var av. Jag lagade kabeln, vipps s visar det 5 grader i displayn. I tron om att problemet var lst, tmde jag spaet och fyllde p med varmt vatten.

Nu visar temperaturen fortfarande 5 grader och vrmaren slr inte av, trotts den faktiska vrmen r 39grader.

Vad kan vara fel?
Har provat byta givare utan resultat. Den str fast p 5 grader i displayn.

Utloggad oscar

SV: Problem med tempgivare / sensor
« Svar #1 skrivet: januari 02, 2018, 08:59:29:29 »
Tror att du tyvrr ker p att byta kretskortet.

Utloggad TommyC

« Svar #2 skrivet: januari 04, 2018, 16:55:38:38 »
Givaren sitter troligen som en del i en spnningsdelare ihop med ett motstnd. Troligen r det ngot ganska elementrt fel med avbrott eller kortslutning ngonstans i de trakterna. Du eller ngon bekant med viss kunskap om elektronik kan kanske hitta och tgrda felet till en lg kostnad.  <dontkn>
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika niver. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW vrmepump stlld p 31 grader. Lgt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfllbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad janlun71

« Svar #3 skrivet: januari 06, 2018, 14:20:15:15 »
Vad sitter det fr styrsystem i ditt bad ?  Tillverkare och modell.

Utan att veta det s r det svrt att ge ngra riktiga rd.
Har en glasfiberpool frn Fiberpool 7,8 x 3,4 m, uppvrmd med Shott 9kw Poolvrmepump, Sandfilter numer med glasfiltermedia, UV lampa Blue Lagoon.

Spabad Coast Spas Cascade II

Svenska kvalitetspooler som h�ller vad de lovar! 50 år av innovation och norrländsk kvalitet!

Annons fr Pooltorget
Annons frn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service p hg niv!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!

* Online nu!