CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Erfarenheter av Jacuzzi utespa? Bättre än Viskan? Andra förslag?  (läst 19322 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad kalle lkpg

SV: Erfarenheter av Jacuzzi utespa? Bättre än Viskan? Andra förslag?
« Svar #10 skrivet: mars 04, 2015, 21:07:13:13 »
Även Arctic Spa kan vara värt att kika in bland premium-karen. Har ett Frontier som jag är nöjd med!

/Kalle
Arctic Spa Frontier

Poolgiganten

lassepunk

  • Gäst
lassepunk
SV: Erfarenheter av Jacuzzi utespa? Bättre än Viskan? Andra förslag?
« Svar #11 skrivet: mars 04, 2015, 22:28:47:47 »
Fast är verkligen arctic seriösa ? Nyligen konkurs ,nu nytt bolag ,står på mässor och säljer fast bolaget är i konken ??
Vill man gynna sådant?

Utloggad kalle lkpg

SV: Erfarenheter av Jacuzzi utespa? Bättre än Viskan? Andra förslag?
« Svar #12 skrivet: mars 05, 2015, 06:38:29:29 »
Jag hörde med något om det. Det finns ju 2 ÅF i Sverige. Sen här väl iofs Arctic Spa ett världsföretag med säte i Kanada så döma ut det av en oseriös aktör kanske blir lite fel med. Jag har köpt lite delar av Prema spa som säljer Arctic och de verkar mycket seriösa.

Jag har haft 2 (beg) kar som jag tycker håller en mycket hög kvalitet och finish. Går inte jämföra med billigare kar. Nu är jag visserligen inte i spabadsbranschen men anser mig ha bra koll på vad som är kvalitet och inte. Är doch inte på något vis fast i ett märke. Va nyligen sugen på ett D1 i bayserien men det blev inte av.

Håller nu på att fixa till ett fullutrustat Arctic Spa Frontier. Tycker det är ett trevligt kar med bra mycket och kraftfull massage med 3st stora jetpumpar.

/Kalle
Arctic Spa Frontier

Utloggad Michel

SV: Erfarenheter av Jacuzzi utespa? Bättre än Viskan? Andra förslag?
« Svar #13 skrivet: mars 05, 2015, 20:06:46:46 »
Som det ser ut nu så har tjejen blivit helt såld på Viskan Ekerö eller Asperö då hon vill åt sittdjupet och de ovanliggande massagestrålarna för axlarna. Jag är något tveksam. Vill helst har ett Jacuzzi J-375 som vi kan få ett bra pris på. Dock så är sista chansen till det imorgon, om den inte redan är borta. Och hon vägrar köpa utan att ha provsuttit, jämför det med att köpa bil... Och det finns ju INGET någonstans som man kan prova! Folkpool tar över Jacuzzi nu, fast deras pris låg ca 50% över det som vi kan få. Men vad är väl ett jacuzzikar i trädgår'n? :'(

lassepunk

  • Gäst
lassepunk
SV: Erfarenheter av Jacuzzi utespa? Bättre än Viskan? Andra förslag?
« Svar #14 skrivet: mars 05, 2015, 21:34:43:43 »
JACUZZI.... 15 År gammal teknik/elektronik.
Varför vill man ha det ?
Ungefär som att åka Dacia....

Vart bor du Michel ?

Utloggad Michel

SV: Erfarenheter av Jacuzzi utespa? Bättre än Viskan? Andra förslag?
« Svar #15 skrivet: mars 06, 2015, 11:06:30:30 »
Vi har precis beställt ett Viskan Ekerö årsmodell 2015 nu.
Så nu är tjejen superglad, och jag blir säkert nöjd med! ;)

Nyheter 2015: Titanvärmare, aromaterapi, ozon & uvc, nya jets som är svetsade, ny modell av elbox Balboa BP2100, ny digital display... Leverans om 3 veckor.

Det blir säkert bra detta!


Utloggad smook

SV: Erfarenheter av Jacuzzi utespa? Bättre än Viskan? Andra förslag?
« Svar #16 skrivet: mars 06, 2015, 11:31:33:33 »
Vi har precis beställt ett Viskan Ekerö årsmodell 2015 nu.
Så nu är tjejen superglad, och jag blir säkert nöjd med! ;)

Nyheter 2015: Titanvärmare, aromaterapi, ozon & uvc, nya jets som är svetsade, ny modell av elbox Balboa BP2100, ny digital display... Leverans om 3 veckor.

Det blir säkert bra detta!
Undra om dom har byt ut den kinesiska circulations lx pumpen än ?

Utloggad spareparator

Undra om dom har byt ut den kinesiska circulations lx pumpen än ?

Japp. Nu är det Geckopump. Jag har själv beställt ett lindö. Skall bli nice å se vad förbrukningen blir, då vad jag kan se så är den väldigt energisnål, många liter/watt. Jag kör 24/h rening.  Kommer försöka använda den framgent i dom fallen det går då circpumpen pajar i andra märken. Grejade med ett bad som var tillverkat i Kina för ett antal år sedan. Det är så man blir mörkrädd...  <hmm>

Utloggad smook

SV: Erfarenheter av Jacuzzi utespa? Bättre än Viskan? Andra förslag?
« Svar #18 skrivet: mars 06, 2015, 13:43:21:21 »
Japp. Nu är det Geckopump. Jag har själv beställt ett lindö. Skall bli nice å se vad förbrukningen blir, då vad jag kan se så är den väldigt energisnål, många liter/watt. Jag kör 24/h rening.  Kommer försöka använda den framgent i dom fallen det går då circpumpen pajar i andra märken. Grejade med ett bad som var tillverkat i Kina för ett antal år sedan. Det är så man blir mörkrädd...  <hmm>

hur många watt är deras nya pump på då ? Du kanske sparar 2-3 kr dygnet med 24/h rening, är det ett måste å köra dygnet runt rening ? Jag kör 8 tim dygn kanske lite mer om jag badar väldigt sällan

CarlM

  • Gäst
CarlM
SV: Erfarenheter av Jacuzzi utespa? Bättre än Viskan? Andra förslag?
« Svar #19 skrivet: juli 14, 2015, 11:46:27:27 »
Jag kollar också efter Spabad. Hur blev det med de nya Viskan- baden?
Tacksam för att höra era erfarenheter efter 3 månader.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag