VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Denform/Camargue Rimini  (läst 13646 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad memike

Denform/Camargue Rimini
« skrivet: februari 24, 2015, 16:37:29:29 »
Hej.

Ny på forumet men tänkte kolla runt lite ang rimini badet Bauhaus säljer nu för 29 995:- ord pris 49 995:-

Någon som har detta och kan ge en recension på det? Bra eller dåligt? har kollat runt en hel del och hittar inget dåligt med det.

Några frågor till. Först tänkte jag gjuta en platta att ställa det på med cellplast imellan, men nu är jag inne på att regla upp med 95X95 tryckta reglar och lägga en 80mm celplastskiva med åldersbeständigplast under/över. Gör detta något på energiförbrukningen?

/m

Poolgiganten

Utloggad elvings

SV: Denform/Camargue Rimini
« Svar #1 skrivet: februari 24, 2015, 19:25:05:05 »
Angående isolering under.

Värmen går uppåt och lite på sidorna och ännu mindre nedåt. Har själv ställt mitt spa på reglar. Vill inte ha någon väta som kan ligga under spat och "mögla/ruttna".
Vet inte om det gör någon skillnad men så gjorde jag.

När det gäller spa så rekommenderar jag att du provsitter. Köpte själv på Bauhaus och provsatt olika. Utan vatten dock.

Ett av karen var 200x200 och det passade inte mig alls.  Jag är cirka 185cm och kände att jag ej fick skön plats när jag låg ned.
Skiljer sig säkert mellan modeller.
Köpte ett som var 10cm längre o det är helt ok.

Denform 61, Intex Ultra 17m3 + Aquaheat 13-3p 2017-06-29. luxlama 12HI förpassad till kyrkogården 2017-06-19.

Utloggad mcdanne

SV: Denform/Camargue Rimini
« Svar #2 skrivet: mars 01, 2015, 16:55:50:50 »
Tänk på sittdjupet, jag var helt inne på detta spa först men ändra de mig sen som tur var, tänk på att vattennivån inte får gå över kuddarna i badet och att axlarna skall vara under detta.

Clarence

  • Gäst
Clarence
SV: Denform/Camargue Rimini
« Svar #3 skrivet: mars 01, 2015, 20:38:31:31 »
Tittade och var också inne på det men valde Model 61 istället från Denform. Har bara haft det 1 år men är nöjd än så länge, känns som bättre bad och kraftigare komponenter för pengarna, är iofs dyrare men tror det är värt det. O0

lassepunk

  • Gäst
lassepunk
SV: Denform/Camargue Rimini
« Svar #4 skrivet: mars 04, 2015, 19:37:19:19 »
Någon som öppnat sitt kina denform/bauhaus bad på sista tiden och kollat inuti ?
Många av dom läcker i axeltätningen efter bara 6 månader....

Utloggad memike

SV: Denform/Camargue Rimini
« Svar #5 skrivet: mars 05, 2015, 15:43:27:27 »
ok.


Jag har dock inte hittat så mycket negativt om dem, finns ju fler åf som säljer dessa i Sverige än bara Bauhaus också. Ringde Denform och blev kopplad till en firma i stockholms trakten som marknadsför dessa också.


Hur är Skånska byggvarors USA spa då? Apollo heter ett för 32k

86cm sittdjup vs 82 denform
dock bara 18st jets.

Utloggad smook

SV: Denform/Camargue Rimini
« Svar #6 skrivet: mars 05, 2015, 17:19:04:04 »
ok.


Jag har dock inte hittat så mycket negativt om dem, finns ju fler åf som säljer dessa i Sverige än bara Bauhaus också. Ringde Denform och blev kopplad till en firma i stockholms trakten som marknadsför dessa också.


Hur är Skånska byggvarors USA spa då? Apollo heter ett för 32k

86cm sittdjup vs 82 denform
dock bara 18st jets.
Sittdjup på 86 cm, då drunknar man ju.

Utloggad janlun71

  • Kan en del om pool & spa
  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 337
  • Total likes: 96
  • Kön: Man
  • Spabad & Pool ska man ha !
    • Visa profil
SV: Denform/Camargue Rimini
« Svar #7 skrivet: mars 05, 2015, 18:58:36:36 »
Det är faktiskt ett riktigt trevligt litet spa som är byggt av Viking Spas i USA.  Lite dåligt isolerat,med bara skum sprutat på kar och alla rör, men inget på kabinettsidorna, men skruvar du lös alla paneler och sätter en reflekterande Termoflex isolering så blir det riktigt bra energiförbrukning på badet.

Har en kompis som har ett sedan 5 år tillbaks, bra sittställning och man kommer ner i vattnet med hela kroppen. Waterway pump och Jets ger en riktigt bra massage med de 18 jetsen.

Hjälpte honom med att montera Termoflex isoleringen, gick på 1 timma och jag tror han betalade drygt 2000 kr för denna.  Sänkte förbrukningen från runt 22 kWh / dygn till ca 10 kwh / dygn på vintern med minusgrader ute och 4 + 4 timmars filtreringscykel. Locket är väl inte heller det bästa, ett standard 10-5 cm som i och för sig sitter på de flesta USA bad som säljs. Men det finns bättre !

Dom har efter 5 år inte behövt göra nåt annat än byta filter och planerar att byta Ozonator dåden tjänat ut nu till sommaren, så det har funkat bra.
Har en glasfiberpool från Fiberpool 7,8 x 3,4 m, uppvärmd med Shott 9kw Poolvärmepump, Sandfilter numer med glasfiltermedia, UV lampa Blue Lagoon.

Spabad Coast Spas Cascade II

Utloggad memike

SV: Denform/Camargue Rimini
« Svar #8 skrivet: mars 06, 2015, 11:52:32:32 »
Låter ju onekligen rätt ok, men tycker fasen Denform badet är så mycket snyggare :)

Lutar åt detta. Någon som har erfarenhet av att köra ett 200kg spabad på släp?
Har bara ca 10mil till butik och dem står visst på högkant på en pall och har en 1000kg bredd kärra.


/Micke

Nissed

  • Gäst
Nissed
SV: Denform/Camargue Rimini
« Svar #9 skrivet: mars 24, 2015, 12:42:57:57 »
Hej, vi har haft ett Rimini nu i snart 4 år.
Fördelarna: Billigt, bra sittdjup (jag är 206 cm)
Nackdelar: Galonen i locket är av tålig kvalite, den har spruckit på några ställen (vi har inte haft något solskydd och jag har nog slarvat med att smörja in iofs.)
Panelerna blir solblekta.
Kuddarna kan inte vara kvar i badet utan måste tas loss efter varje bad (står i manualen)
Trots detta så överväger fördelarna nackdelarna tycker jag.
Vi hämtade badet på Bauhaus i västerås och körde hem det liggande på en släpkärra till Borlänge (14 mil), jag la några pallar i botten på vagnen så att badet inte låg på lemmarna.

//Nisse

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag