VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Reklamation poolmålning EPOXY?  (läst 8914 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dimitris76

SV: Reklamation poolmålning EPOXY?
« Svar #20 skrivet: juni 07, 2016, 11:40:00:00 »
Jag målade min pool med roller för fyra år sen. Den är lite smågropig i betongen, trots att jag diamantslipade bort tidigare färglager, och jämnade till ytan. Men det läcker inte. Tror inte det är någon fara. Poolen har fungerat i 43 år.

Nyfiken på vad du använde för slipmaskin när du nu själv slipade färgen i din pool?
Jag måste göra det nästa vår, och måla om.

Samma här. Jag har hyrt en Flex professionell  maskin för epoxyfärgslipning.
http://www.paintpro.se/maskiner/betongslip/betongslipmaskin-ld-15-10-125mm

/Dimi
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Poolgiganten

Utloggad Mmannen

SV: Reklamation poolmålning EPOXY?
« Svar #21 skrivet: juni 07, 2016, 15:47:10:10 »
Ok. Samma som jag hyrde, men med diamantklinga för att jämna till betongen också. Golvet tog jag med en stor maskin, så jag slapp sitta på huk. Det tog några helger att slipa av hela poolen. Inget höjdarjobb.

Jag testar nog tips från en annan tråd, vinkelslip och stålborste. Nu när jag bara ska slipa av lös färg.

Jag spacklade bara de större hålen, och målade sen med Temafloor 50. Det har hållit bra i tre somrar. Fyllde poolen i helgen och märker att den kritar ganska mycket nu, så det blir definitivt dax att fräscha till den till nästa säsong.

Utloggad Joppase

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Sweden
  • Antal inlägg: 73
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Man måste våga för att vinna!
    • Visa profil
SV: Reklamation poolmålning EPOXY?
« Svar #22 skrivet: juni 07, 2016, 22:28:59:59 »
Jag målade min pool med roller för fyra år sen. Den är lite smågropig i betongen, trots att jag diamantslipade bort tidigare färglager, och jämnade till ytan. Men det läcker inte. Tror inte det är någon fara. Poolen har fungerat i 43 år.

Nyfiken på vad du använde för slipmaskin när du nu själv slipade färgen i din pool?
Jag måste göra det nästa vår, och måla om.


Jag körde för hand, sandpapper 120 och en hård frigolitkloss.
Lite träningsverk har ingen dött av. Men jag slipade heller inte hela poolen, bara där det var dåligt (vilket iofs var ganska mycket).

Utloggad Dimitris76

SV: Reklamation poolmålning EPOXY?
« Svar #23 skrivet: juni 07, 2016, 23:19:13:13 »
Eksenterslip är bilig och 60 slippper går snabbt genom epoxyfärg. Sedan 80 eller 120 för en finare finish.

Epoxyspackel är däremot ett helt annat animal...man behöver en stark slipmaskin med diamantskiva. Spackeln är hårdare än betong!

/Dimi
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad OskarLandgren

SV: Reklamation poolmålning EPOXY?
« Svar #24 skrivet: juni 14, 2017, 13:15:04:04 »
Eksenterslip är bilig och 60 slippper går snabbt genom epoxyfärg. Sedan 80 eller 120 för en finare finish.

Epoxyspackel är däremot ett helt annat animal...man behöver en stark slipmaskin med diamantskiva. Spackeln är hårdare än betong!

/Dimi

Eksenterslip är bilig och 60 slippper går snabbt genom epoxyfärg. Sedan 80 eller 120 för en finare finish.

Epoxyspackel är däremot ett helt annat animal...man behöver en stark slipmaskin med diamantskiva. Spackeln är hårdare än betong!

/Dimi

Tänkte bara skriva att vi också slipat igenom epoxyfärg med en flexbetongslip med diamantklinga, det tar sin lilla tid med det, det gick till och med fortare att knacka bort all epxoy i poolen med en hammare för att sedan slipa, så att slipa med 60 papper med eksenterslip (vilket vi provade med först) var helt omöjligt! Kanske var bra epoxyfärg? Gamla ägaren sa att det va alcros färg som idag inte finns!



Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan