VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Dammsugaren till poolen  (läst 5227 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Bellan

Dammsugaren till poolen
« skrivet: juli 01, 2010, 14:56:07:07 »
Hej
Vi har köpt en rörpool som är 5,5 i diameter och 122 djup. Fick en dammsugare med men jag tycker inte att den funkar bra, troligtvis gör jag väl nåt fel eller?? Tänkte oxå fråga hur man ska göra för att slippa att sidorna och botten blir hal (om det kanske finns nåt medel man kan ha). Har köpt ett startkit och har mätt 2 gånger och allt ser bra ut där. vill oxå höra vad för sandfilterpump som skulle passa till poolen, tittade på en hos Harald Nyborg men den pumpade bara 3,6 l/h, tycker det låter lite. Blir jätte glad om nån har lite tips och svar till mig.

hälsningar Bellan

Poolgiganten

Utloggad frida

SV: Dammsugaren till poolen
« Svar #1 skrivet: juli 05, 2010, 22:04:00:00 »
Hej och välkommen till poolforum!
Vi har haft en pump från Harald Nyborg tidigare men fick byta den till deras nya nu för ett kort slag sedan. Den verkar fungera lika bra som den gamla ...
http://www.harald-nyborg.se/merinfo.asp?varenr=7892&Grp=&n=10

Den pumpar 3066 l per timme enligt texten på kartongen. För oss var denna mycket prisvärda sandfilterpump en räddning. Vi har mycket barn som badar i poolen och det gör att det lätt blir litet grönt om man inte sköter allt. Då är en quickfix att köra pumpen litet extra tillsammans med  flockmedel.  Den dammsugare som följde med vår 3,6*0,8 m stora bestway pool och som skulle kopplas till vattenslangen ger jag inte mycket för ..  I fjol våras köpte vi ett kombipaket med en skimmer och en dammsugare som dras runt av sandfilterpumpen. Mycket bra! Dessutom kan man lägga en enveckas klortablett i skimmern och slippa det eviga dagskloret.

mvh F
2007 inskaffades ilblå hobbypool på 7000l.
2008 akut behov av sandfilterpump, det blev en från Harald Nyborg.
2009 Hittills skaffat skimmer och dammsugare via pump.
2010 Börjat snegla på solvärmare.
2011 Inköpt el niño solfångare.
2012 Gav upp solfångarna och skaffade värmepump, nu badar vi i alla väder!
Poolen används flitigt av våra barn och traktens alla ungar ...

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan