Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Spa klor tabs eller klor granulat?  (läst 4051 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Cantona

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Norrköping
  • Antal inlägg: 64
  • Total likes: 4
  • Kön: Man
  • Spabad javisst!
    • Visa profil
Spa klor tabs eller klor granulat?
« skrivet: februari 24, 2017, 13:17:24:24 »
Jag brukar använda klor i mitt spabad och har hittills använt mig av Delphin spa klor tabs som är långtidsverkande. Jag funderar på om det kanske är bättre att använda Spa Quick Tabs eller vanligt Spa Klor Granulat istället?
Spa Klor Granulat är ju billigare. Nackdelen är att man ska lösa upp det i en hink med vatten först. Är det jätteviktigt att man gör det eller kan man hälla direkt i badet om man har pumparna på max? Det bör ju lösa upp sig ganska bra ändå?  ::)
Spabad Hydropool Serenity 8000

Poolgiganten

Utloggad jbr

SV: Spa klor tabs eller klor granulat?
« Svar #1 skrivet: februari 24, 2017, 13:26:45:45 »
Ääh, den lilla mängden klorgranulat löser man enklast upp i några deciliter varmt vatten i lämpligt mått/kanna. En knapp minut av ens liv i bekväm arbetshöjd inne i värmen vid diskhon så är det klart.  O0

Utloggad Telekiter

SV: Spa klor tabs eller klor granulat?
« Svar #2 skrivet: februari 24, 2017, 13:27:32:32 »
När jag använder klor granulat löser jag upp det i ett glas vatten innan jag häller det i spat. Det tar typ 2 min om man rör om i glaset med en gaffel att lösa upp det. Inget att yvas över mao. Sprider du ut pulvret det direkt över hela badet funkar nog det också.

/Urban.

Utloggad Cantona

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Norrköping
  • Antal inlägg: 64
  • Total likes: 4
  • Kön: Man
  • Spabad javisst!
    • Visa profil
SV: Spa klor tabs eller klor granulat?
« Svar #3 skrivet: februari 24, 2017, 13:32:10:10 »
Ni har rätt i att det är nog ingen stor grej om man löser upp det eller inte. Men det kanske är mer ekonomiskt att köpa Spa Klor Granulat då än Spa Klor Quick Tabs? Det skiljer ju ändå 50 kr på kilo!
De långsamtlösande Spa Klor Tabs som jag kört med tidigare kanske är bäst om jag åker bort nån vecka?
Spabad Hydropool Serenity 8000

Utloggad jbr

SV: Spa klor tabs eller klor granulat?
« Svar #4 skrivet: februari 24, 2017, 13:40:43:43 »
Ni har rätt i att det är nog ingen stor grej om man löser upp det eller inte. Men det kanske är mer ekonomiskt att köpa Spa Klor Granulat då än Spa Klor Quick Tabs? Det skiljer ju ändå 50 kr på kilo!
De långsamtlösande Spa Klor Tabs som jag kört med tidigare kanske är bäst om jag åker bort nån vecka?

Nja, jag menade snarare att det inte är någon stor grej att lösa upp det så jag tycker inte det är värt att överväga att låta bli.
"Quick Tabs" känns ju som en rätt meningslös produkt, allrahelst som den tydligen dessutom är dyrare än granulat...

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag