CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Pooltak Smart från PoolTeam  (läst 9701 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MathiasS

SV: Pooltak Smart från PoolTeam
« Svar #20 skrivet: januari 24, 2017, 08:06:37:37 »
Stäng av din pissiga attityd Dimitris, och ge fan i att lägga ord i munnen på mig. Jag menar inte ett skit annat än det jag skriver.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Pooltak Smart från PoolTeam
« Svar #21 skrivet: januari 24, 2017, 09:45:35:35 »
Man kan väl vända på det hela och säga att alla pooltak tål snö, men inte så mycket, och skall man ha ett tak där tillverkaren/ÅF garanterar att de tål en viss snölast så måste man nog upp i pris.
Var det nåt sånt du menade Mathias?

Med ett billigt tak, där tillverkaren inte garanterar att de håller för snölast är det väl liksom mest en tidsfråga innan det ger sig om man vägrar skotta av det...
Allt beroende på hur mycket snö det kommer.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Dimitris76

SV: Pooltak Smart från PoolTeam
« Svar #22 skrivet: januari 24, 2017, 14:16:46:46 »
Stäng av din pissiga attityd Dimitris, och ge fan i att lägga ord i munnen på mig. Jag menar inte ett skit annat än det jag skriver.

"… extra kraftiga aluminiumprofiler som klarar de nordiska kraven på höga snölaster. Genomgående 40 x 50 mm aluminiumprofil med över 2 mm godstjocklek ger starka och hållbara tak för Skandinaviskt klimat."

jag förstår...  :-X
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad poolarenspoolare

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 248
  • Total likes: 50
  • Kön: Man
  • Pool is the grej ;-)
    • Visa profil
SV: Pooltak Smart från PoolTeam
« Svar #23 skrivet: januari 31, 2017, 14:38:32:32 »
- End of story -

Jag skippade PoolTeam eftersom när jag väl ville beställa så ändrade dom sig och kunde bara leverera kombon kanalplast + gavlar i klarplast mot en enorm extra avgift (typ 25.000 extra). Ville man ha frakt med kranbil så skulle det dessutom kosta 10-15.000 extra

Det blev ett tak från PoolStore istället: Nova Comfort 4x8. Där var pristillägget helt ok för mina klarglasgavlar. Där behöver jag heller inte betala allt i förskott. Totalt lite dyrare än jag tänkt mig från början.

8x4 PP-pool med tekniktunna, UV, MiniMaster Ph+Klor, Poolrobot Astral Pulit Advanced 3, Pahlen JetSwim Athlete, värmeväxlare till bergvärme, komposittralldäck, Nova Comfort pooltak med kanalplast och klarglasgavlar.
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=13304.0

Utloggad Poolteam.se

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Malmö - Sverige
  • Antal inlägg: 92
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Poolteam.se
    • Visa profil
    • Poolteam.se
SV: Pooltak Smart från PoolTeam
« Svar #24 skrivet: februari 07, 2017, 22:07:01:01 »
Hej

Vill härmed svara till frågor som har uppkommit i denna tråd:

- pooltak med klarglas istället för kanalplast på sidorna kostar ca 6000kr extra per gavelsida. Detta är endast möjligt på pooltak som tillverkas av oss i Malmö och inte "box" pooltaken.

Även Poolteam har fakturabetalning genom samarbete med Handelsbankens Ecster tjänst. För att få faktura måste man dock göra beställningen på hemsidan.

Mvh

Mark
Med vänlig hälsning

Mark Toth

Generalagent för Idealcover, Brilix, Luxlama, Leisure Pools, Fonteyn Spas

Utloggad poolarenspoolare

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 248
  • Total likes: 50
  • Kön: Man
  • Pool is the grej ;-)
    • Visa profil
SV: Pooltak Smart från PoolTeam
« Svar #25 skrivet: februari 20, 2017, 10:01:30:30 »
Vadå, jag fattar inte?

Om jag besöker poolteams egen butik så får jag alltså helt andra uppgifter och en sämre deal.

Efter flera diskussioner där han ringde ner till Malmöfabriken så började det med en offert med tillägget 8000:- för klarglasgavlar. Efter beställning blev det tyst i en vecka, sedan återkom han med att det skulle kosta runt 25000:-. Du påstår att det skulle kosta 12000:- Man kan inte göra annat än att skratta ;-)

Sen påstår du (om jag fattar rätt) att man visst kan slippa förskottsbetalning genom att betala via faktura om man beställer via hemsidan. Det är ju det jag försökte, han kontaktade till och med er ekonomiavdelning, men svaret var att det var omöjligt.

Ja ja skit samma för min del, men man blir ju riktigt trött och lite förbannad.
8x4 PP-pool med tekniktunna, UV, MiniMaster Ph+Klor, Poolrobot Astral Pulit Advanced 3, Pahlen JetSwim Athlete, värmeväxlare till bergvärme, komposittralldäck, Nova Comfort pooltak med kanalplast och klarglasgavlar.
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=13304.0

Utloggad psau

SV: Pooltak Smart från PoolTeam
« Svar #26 skrivet: februari 27, 2017, 00:07:30:30 »
Hej,

Jag har en liknande upplevelse när jag var på väg att beställa pooltak från PoolTeam, fruktansvärt oseriösa och känslan var som "Hederlige Harrys begagnade bilar".

Jag trodde faktiskt inte att det var riktigt så illa, är mest förvånad att de finns kvar på marknaden.

/Peter
Lecapool 4x8 Tidigare en Folkpool 4x8 från 68
Minimaster from i år (2019) tidigare saltvatten.
Värme från en Brillix thp120
Städar gör en Nitro NC71

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag