Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Betongpool armering  (läst 1538 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mikaelhede

Betongpool armering
« skrivet: maj 02, 2016, 12:43:54:54 »
Funderar på att gjuta väggarna till poolen Prefab uppe på marken i formar och sedan krana ner dom på plats.
Nån som vet hur mycket armering som krävs? 9x5 ska poolen bli. Sidorna tänker jag göra 200 mm tjocka

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: Betongpool armering
« Svar #1 skrivet: maj 02, 2016, 17:19:48:48 »
Allt beror ju på vad för betongpool du skall tillverka. Skall det bli en vattentät eller en avsedd för liner eller motsvarande för tätningar ? Skall den vara vattentät bör helst att gjutas på en gång, alternativt måste man när man gjuter bottenplattan gjuta in en speciell foglist som sedan gjutes in i väggjutningen vilket inte skulle gå att göra om du gjuter väggarna ovan mark separat. Skall du däremot ha liner så finns ju inget krav på att betongskalet blir tätt, då fungerar nog din metod, men du bör nog ha någon form av förankring nedtill på väggarna när du inte kan gjuta ihop konstruktionen.

Utloggad mikaelhede

SV: Betongpool armering
« Svar #2 skrivet: maj 03, 2016, 21:41:04:04 »
Tänker lägga i en liner, dock skulle jag vilja veta hur mycket armering jag behöver så att inte väggelementen knäcks på mitten när jag ska lyfta upp dom från marken.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan