Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Vilken pool ska vi köpa?  (läst 18569 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Sam

SV: Vilken pool ska vi köpa?
« Svar #20 skrivet: december 18, 2009, 17:02:55:55 »
Angående ditt val av Jetstream skall nu köpa din dyrare, de i lägre prisklasser är oftast bara leksaker. Vad jag vet finns det bara en som fungerar riktigt bra, jag tror du fått pris på denna.

Poolgiganten

Utloggad LivingQuality

SV: Vilken pool ska vi köpa?
« Svar #21 skrivet: december 18, 2009, 17:54:11:11 »
Kommentar till Sam

Vilken kapacitet på en Jetstream anser du vara leksaker??

Lars Sjöland
Brilix Svenska AB

Utloggad Mizzi

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 288
  • Total likes: 0
  • Storpool 4,5x7,6 från JF Fritid
    • Visa profil
SV: Vilken pool ska vi köpa?
« Svar #22 skrivet: december 18, 2009, 18:47:27:27 »
Kan ni ta kommunalt vatten från grannen är det bäst.

Jo, det tror jag också. Jag ska gå och knacka på hos dem en dag. Utan tillstånd från grannarna - ingen pool  :'(

Jag har dock fyra grannar som jag kan fråga... De bor inom "slangavstånd".

Jag har också tänkt bygga upp något med massorna. Vi har en STOR tomt så det är inga problem att lägga massorna i någon "hörna"... Jag funderar på att bygga en pulkabacke till barnen...
Sommartid kan den vara utsiktspunkt - med en bänk på toppen - samt att jag tänkt "klä" hela kullen med smultron...

Jag hoppas bara att maskinerna inte kör sönder tomten för mycket... Markarbetena måste ske under en torr period... definitivt...
I Augusti 2010 började vi bygga en Storpool (4,5 x 7,6 x 1,32) från JF-Fritid i Kottebo. Ett bygge som fortfarande pågår år 2012... då vi förhoppningsvis ska bli färdiga! :)

Här kan du läsa om hela bygget: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5892.0


  


Utloggad Mizzi

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 288
  • Total likes: 0
  • Storpool 4,5x7,6 från JF Fritid
    • Visa profil
SV: Vilken pool ska vi köpa?
« Svar #23 skrivet: december 18, 2009, 18:48:51:51 »
Angående ditt val av Jetstream skall nu köpa din dyrare, de i lägre prisklasser är oftast bara leksaker.

Jag tror nog att vår Jetstream kommer att tjäna mest som just "leksak"  :)

I Augusti 2010 började vi bygga en Storpool (4,5 x 7,6 x 1,32) från JF-Fritid i Kottebo. Ett bygge som fortfarande pågår år 2012... då vi förhoppningsvis ska bli färdiga! :)

Här kan du läsa om hela bygget: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5892.0


  


Utloggad Mizzi

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 288
  • Total likes: 0
  • Storpool 4,5x7,6 från JF Fritid
    • Visa profil
SV: Vilken pool ska vi köpa?
« Svar #24 skrivet: december 18, 2009, 18:51:05:05 »

I en 10-meterspool behövs väl ingen jetstream (om man inte satsar på OS)...

Vid formgjutna pooler bör man ha koll på grundvattennivån...har jag lärt mig.
Det finns en risk att de bara lyfter och flyter iväg om grundvattnet blir ohälsosamt
högt...

Då blir det kanske OS nästa då? ;) Kanske för något av mina barn :)

Jo, dräneringsarbetet måste förstås göras gott... Jag har läst att man kan sticka ner ett pvc-till dräneringen vid markarbetet. Via pvc-röret kan man lätt pumpa upp ev. överflöd av grundvatten. Dock tror jag inte att det är något problem i vårt fall... Grundvattnet kommer att rinna undan naturligt...
I Augusti 2010 började vi bygga en Storpool (4,5 x 7,6 x 1,32) från JF-Fritid i Kottebo. Ett bygge som fortfarande pågår år 2012... då vi förhoppningsvis ska bli färdiga! :)

Här kan du läsa om hela bygget: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5892.0


  


Utloggad Mizzi

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 288
  • Total likes: 0
  • Storpool 4,5x7,6 från JF Fritid
    • Visa profil
SV: Vilken pool ska vi köpa?
« Svar #25 skrivet: december 18, 2009, 18:52:54:54 »
Just nu lutar det faktiskt åt att vi köper en ovanmarkspool... Antingen så får den stå där ovan mark eller så gräver vi ner den...

Jag är inte beredd att slänga iväg 300.000 kr på en pool. Alternativet - 5.000 - 7.000 kronor - för en ovanjording tilltalar mig betydligt mer...

Ungarna har säkert roligt ändå  ;)
I Augusti 2010 började vi bygga en Storpool (4,5 x 7,6 x 1,32) från JF-Fritid i Kottebo. Ett bygge som fortfarande pågår år 2012... då vi förhoppningsvis ska bli färdiga! :)

Här kan du läsa om hela bygget: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5892.0


  


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan