Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Storlek på poolkonstruktion och liner  (läst 1858 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad KalleI

Storlek på poolkonstruktion och liner
« skrivet: maj 26, 2017, 22:21:04:04 »
Hej!
Jag behöver hjälp med mitt poolbygge!
Jag ska precis börja bygga en egenkonstruerad pool liknande folkpool och har köpt en liner via blocket som var feltillverkad. Det var tänkt som en ersättningsliner till en befintlig pool men det blev felmåttat. Det är en protect+ från folkpool.
Saken är den att säljaren kan inte riktigt säga de exakta måtten utan sa att den är ca 4x8x1.55m.

När jag mäter linern på backen så får jag måtten 3.90x7.80x1.6m

Kan ni hjälpa mig med vilka mått jag ska tillverka poolen i? När jag mäter dessa mått så mäter jag hörn till hörn och hörn till ovankant snap-in-list. Kan man lita på mina mått?

Jag har kontaktat de som har gjort linern men de har inte hittat måtten som den är tillverkad efter ännu.

Hoppas ni kan hjälpa mig!

Mvh
Kalle


Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Storlek på poolkonstruktion och liner
« Svar #1 skrivet: maj 26, 2017, 23:37:29:29 »
Jag hoppas att du skämtar eller har druckit en pilsner för mycket och kommer på bättre tankar imorgon. Hur bra tror du det blir om någon här tycker till om enligt vilka mått du ska bygga din stomme?  >:D
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad MathiasS

SV: Storlek på poolkonstruktion och liner
« Svar #2 skrivet: maj 27, 2017, 08:40:54:54 »
Det är pilsnern Tommy.....!

Frågan här är ju, givet ett linermått, hur mycket större ska poolen vara.

Linern stretchar många centimeter, men jag skulle nog sikta på mindre än en procent kortare väggar. Säg 5-10mm högre väggar än linerns mått.

Linern ska ju sträckas ut ordentligt men inte töjas tror jag. Vilken poolbutik som helst borde kunna ge ett redigt svar eftersom man hela tiden tar mått på pooler.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan