VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Miami Pool Kidney 8,4*4,9  (läst 18644 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Handyman

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Häljarp/Sverige
  • Antal inlägg: 9
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Miami Pool Kidney 8,4*4,9
« skrivet: juli 27, 2007, 21:55:54:54 »
Allting beställt, väntar bara på leveransen som sker v. 35. Har tagit sem. v. 37 för att påbörja detta projekt. Lite nervös är man allt, man vet inte riktigt vad man gett in sig på. Men, men
det ska nog allt gå bra. Återkommer med bilder fortlöpande.

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Miami Pool Kidney 8,4*4,9
« Svar #1 skrivet: juli 27, 2007, 22:22:40:40 »
Hej Handyman o välkommen.  :)
Det kommer säkert att gå bra o det finns ju några här som byggt den poolen som kan komma med råd o stöd.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad hundhajen

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Täby
  • Antal inlägg: 79
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • hundhajen föredrar varmare vatten...
    • Visa profil
SV: Miami Pool Kidney 8,4*4,9
« Svar #2 skrivet: juli 28, 2007, 21:52:06:06 »
Hej Handyman!

Vi har just premiärdoppat i vår Miami Kidney (som dock mer liknar en "Drop") 8.4*4.9 - skön känsla efter ett j-a slit. Kan bara säga att det tar betydligt längre tid än man tror och att vi många gånger ångrat att vi inte valde en rektangulär pool. Räkna med 2 veckors jobb för poolen om du tänker göra det mesta själv utöver grävning och el (och lika lång tid för återhämtning :-). Men tots allt känns det som det är värt allt slit och du har definitivt hittat rätt forum - har hittat många användbara tips här.

Vad har du för spec på din? Vi kör Carrara-liner, trappa, Pahlens 51 VP och transparent Miami cover.

Lycka till!  O0
Simmar i en Miamipool Kidney 4.9x8.4 med klorerat f d Baquasil-vatten uppvärmt med Pahlens Maxitemp 51 under tak från Albion/IdealCover.

Utloggad christian

SV: Miami Pool Kidney 8,4*4,9
« Svar #3 skrivet: juli 29, 2007, 13:37:05:05 »
Hej Hundhajen,  <help>

Vi går i pooltankar och det lutar nog åt en Miamipool, 4984. Vad vi inte kan se framför oss är hur poolen skulle se ut MED trappa. Broschyrerna är ju fulla av kidneypooler men alla utan trappa. Har du möjlighet att lägga in en bild som hjälp för vårt val, undrar...

christian :)

ps - har ni lagt ngn sarg? sten/ trä?  <help> <help>

Utloggad RLA

  • en sybarit som är
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 967
  • Total likes: 0
  • Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker.....
    • Visa profil
SV: Miami Pool Kidney 8,4*4,9
« Svar #4 skrivet: juli 29, 2007, 14:28:32:32 »
Så här kan det se ut med trappa:
http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm
Har ingen pool längre!!

Men den vi hade såg ut så här: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Utloggad Handyman

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Häljarp/Sverige
  • Antal inlägg: 9
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Miami Pool Kidney 8,4*4,9
« Svar #5 skrivet: juli 29, 2007, 18:54:27:27 »
Tjenare Hundhajen

Jag tror nog att det blir lite slit och släp framöver, kanske tillochmed en och annan svordom.
Det gäller att ta hjälp av alla nära och kära så jag kommer att ha lite hjälp med det mesta faktiskt. Annars ska vi ha en Mosaik Liner med en vanlig stege av platsbrist hade gärna tagit en trappa och som skydd har vi valt ett Miami Cover II Blått. Som uppvärmning ska vi ha solpaneler.
Hade tänkt att lägga panelerna på vårt garagetak, men tyvärr får vi bara in fem stycken 2 meters så jag hoppas att det räcker för att hålla en temp på runt 25 grader. Men som sagt var det blir många sömnlösa nätter fram till byggstart som man ligger planerar i huvudet.

Utloggad christian

SV: Miami Pool Kidney 8,4*4,9
« Svar #6 skrivet: juli 29, 2007, 20:14:11:11 »
Tack, RLA, detta var ju super! Ser ju verkligen härligt ut. Det blir definitivt trappa!  O0

Får man fråga om du byggde själv eller lejde bort jobbet. Är själv i valet o kvalet. Väger att få det färdigt, klappat o klart till högre pris mot att mecka själv - kul kanske men tar tid - o därmed lägre kostnad.

christian  :)

Utloggad RLA

  • en sybarit som är
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 967
  • Total likes: 0
  • Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker.....
    • Visa profil
SV: Miami Pool Kidney 8,4*4,9
« Svar #7 skrivet: juli 29, 2007, 20:56:06:06 »
Jag gjorde allt själv, lite hjälp av brorsan, men det kostade bara mat och rödvin!!
Har ingen pool längre!!

Men den vi hade såg ut så här: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Utloggad hundhajen

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Täby
  • Antal inlägg: 79
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • hundhajen föredrar varmare vatten...
    • Visa profil
SV: Miami Pool Kidney 8,4*4,9
« Svar #8 skrivet: juli 29, 2007, 21:46:12:12 »

Jodu Handyman, slit & släp lär det bli! Men också väldigt skönt när det är färdigt. RLAs anläggning har varit min målbild och hade siktat på lärkdäck. Tyvärr är det ju rätt svårt att hitta bra lärk till vettiga pengar nu (byggvaruhusen är ofta slutsålda trots lockpriser) - så det blir brunimpregnerat med räfflor (K-Rauta) som ska läggas mot slutet av veckan.

Har ingen erfarenhet av solpaneler men undrar om de klarar målet på 25 grader? Vår Pahlen 51 VP stampar runt 23 grader (utan täcke). :( 
Simmar i en Miamipool Kidney 4.9x8.4 med klorerat f d Baquasil-vatten uppvärmt med Pahlens Maxitemp 51 under tak från Albion/IdealCover.

Utloggad MrXs

SV: Miami Pool Kidney 8,4*4,9
« Svar #9 skrivet: juli 30, 2007, 08:24:59:59 »
Hundhajen.

Vet ej var i landet ni bor, men jag har 23 grader efter allt detta regnandet och det dåliga vädret.
Värmer med enbart solfångare.
Då det blir sol en dag så ligger jag på 28 grader, kör med 5st 3meters i 50 kubik vatten.

Jag ligger på en ut temp på ca 30 grader i solfångarvattnet och trycker igenom ca 15 kubik i timmen.
Supernöjd med mina solfångare. (Danke RLA :) )

Handyman dina solfångare lär vara exakt sammma bara att mina är 3 meters.

Har ju 6st egentligen men då hade jag fått sätta dem högre upp och det ville jag ej.

Handyman verkar bo i samma by som mig och har du dina i söderläge som jag har så borde det fungera, dock lite långsammare uppvärmning men inte så mkt tror jag.
25 grader skall inte vara några problem.
« Senast ändrad: juli 30, 2007, 08:29:54:54 av MrXs »
Rektangulär 8x4 i Leca med Roman end på kortsidan. Värmer med solfångare.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan