Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Pool javisst  (läst 10636 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lin

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Linköping
  • Antal inlägg: 13
  • Total likes: 0
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Pool javisst
« Svar #10 skrivet: maj 10, 2013, 22:49:39:39 »
Kantsågning med sticksåg var lite spännande. Man vill ju inte ha närkontakt mellan sågblad och liner. ???
Vi placerade en stor "hoppsten" knappt en meter från poolkanten. Den visade sig bli populär, i brist på trampolin eller hopptorn... ;)
« Senast ändrad: maj 10, 2013, 22:59:08:08 av Lin »
Folkpool Kidney 4,8 x 7,7m som byggdes under våren 2012. Saltvatten och fjärrvärme.

Poolgiganten

Utloggad Kojak

SV: Pool javisst
« Svar #11 skrivet: maj 10, 2013, 23:53:58:58 »
Vi betalade ca 90000kr för grävande, bortfraktning av överbliven tomt, dränering inkl grus, markplanering av kringliggande tomt, plintgrävning samt byggande av stensluttning/mur.

Jättefin pool, men herregud 90 000 det är inte många kubik det där, det gräver man med spade på nån vecka. Det låter extremt dyrt, när jag ser på bilderna. Så pass dyrt att jag funderar på att byta karriär till att gräva och fixa murar.

Utloggad Lin

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Linköping
  • Antal inlägg: 13
  • Total likes: 0
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Pool javisst
« Svar #12 skrivet: maj 11, 2013, 09:25:16:16 »
Jo visst blev det en del pengar, skrev fel innan, 80000kr kostade det. Mer än jag hade väntat mig också. Men det var rätt så stökigt och mycket massor som skulle flyttas runt på för att komma fram. Gruset fick köras in med liten lastare, de fick gräva lite djupare för att komma till "fast" mark och fylla upp med makadam etc. Jag hade inte grävt det hålet för hand under pistolhot. ;D Det var myyycket sten!
« Senast ändrad: maj 11, 2013, 09:30:13:13 av Lin »
Folkpool Kidney 4,8 x 7,7m som byggdes under våren 2012. Saltvatten och fjärrvärme.

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Pool javisst
« Svar #13 skrivet: maj 11, 2013, 18:38:36:36 »
Just grävande är ju väldigt varierande priser... Förra tomten vi grävde så fick vi köra bort i princip allt för vår 5x3 meter pool och då hade vi firman att fixa botten också med dränering, makadam, stenmjöl och betalade då runt 40.000 kr har jag för mig...

Nu grävde vi för vår Kidney 4x8 meter och betalade 20.000 kr men då kunde vi lägga ut alla massor på vår egen tomt. Att köra bort massor för oss skulle kosta runt 2000 kr+moms och har man mycket sten går det inte mer än kanske 8-10 m3 på ett flak så för att köra bort 70-80 m3 blir det ju en rätt saftig kostnad... :o

Ja, 80.000 kr låter väldigt dyrt men om de gjorde botten och lite jobb till så är det ju inte helt orimligt men visst verkar det i överkant... :o

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad RoJo

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Götene vid Kinne-Kulle
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Pool javisst
« Svar #14 skrivet: maj 12, 2013, 11:55:12:12 »
Hej! Fick du inte specificerat Grävning, mängd makadam pris o så vidare.
Ser ju ut som en hel del makadam och den är inte billig heller.
Grävare verkar vara en lukrativ bransch :o.
Roland 8)
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe överdrag.

Utloggad Kojak

SV: Pool javisst
« Svar #15 skrivet: maj 12, 2013, 16:29:55:55 »
Jag gillar det där med "gräva djupare för att komma till fast mark". Mycket bra knep för att öka priset. Jag undrar vad definition på fast mark är, vad hade hänt om den s k fasta marken var 15 meter ned?

Utloggad Lin

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Linköping
  • Antal inlägg: 13
  • Total likes: 0
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Pool javisst
« Svar #16 skrivet: maj 12, 2013, 18:10:37:37 »
Fel uttryckt av mig, eftersom det inte var tillräckligt fast botten i gropen var de tvungna och gräva lite djupare och packa makadam för att få en bra grund.
56h grävarbete 40000, bergkross 120 ton 18000, resten var material, hyra för stor och liten lastbil samt handarbete. Som sagt så justerades marken i anslutning till poolen på samma gång, det tog lite tid. Lätt att stirra sig blind på gropen...  ;)

Hur som helst nu är poolen och trädäcket helt klart. Sista brädan på trappen skruvades fast idag. <antman>
Bilder kommer..
Folkpool Kidney 4,8 x 7,7m som byggdes under våren 2012. Saltvatten och fjärrvärme.

Utloggad gadden

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Åtvidaberg
  • Antal inlägg: 648
  • Total likes: 22
  • Kön: Man
  • Lås- & Larmtekniker @ Elajo Elteknik AB
    • Visa profil
SV: Pool javisst
« Svar #17 skrivet: maj 12, 2013, 18:15:35:35 »
Ser mycket bra ut! O0
J&F Storpool 7.3x3.6m
75kg Sandfilter
Bergvärme Nibe 1245-8 + Pool40
VVX Pahlén Aqua-MEX Titan 70kW Standard
Walu Evolution Translucent Blue Safety Cover
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7734.0
Bor: Åtvidaberg

Utloggad Lin

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Linköping
  • Antal inlägg: 13
  • Total likes: 0
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Pool javisst
« Svar #18 skrivet: maj 12, 2013, 19:59:48:48 »
Då var poolen och trädäcket klart. Här kommer lite bilder.

Vill passa på att tacka alla på forumet som bistått med ideér, inspiration och bra tips. Det har varit ovärderligt under planeringen och byggandet!  O0 TACK!
« Senast ändrad: maj 12, 2013, 20:07:37:37 av Lin »
Folkpool Kidney 4,8 x 7,7m som byggdes under våren 2012. Saltvatten och fjärrvärme.

Utloggad Bjärred

  • Poolare sedan 1994
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Bjärred
  • Antal inlägg: 127
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Pool javisst
« Svar #19 skrivet: maj 12, 2013, 20:21:56:56 »
Snyggt jobb med ett väl integrerat poolområde. Jag gillar muren och hoppstenen
10x5 murad pool, Baddjup 1,60, 80m3, Poolguard, 30m2 solfångare, Gullberg & Jansson 13,8 kW, Astral Pump 0,75Kw, Astral Filter 600 mm

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan