VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Köpa liner i metervara... var?  (läst 6498 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Stroker

Köpa liner i metervara... var?
« skrivet: februari 27, 2015, 17:53:26:26 »
Efter 14 år har linern gett upp. Har en del olika alternativ i sinnet. Enklast vore att köpa liner helst då tjock sådan på 4 meters rulle.. Svetssakerna har jag ärvt av min gamle FD svärfar som var matteläggare. Tips mottages tacksamt.
7.5x3.6x1.5 linerpool med värme

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Köpa liner i metervara... var?
« Svar #1 skrivet: februari 28, 2015, 12:02:23:23 »
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad je

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Lerum
  • Antal inlägg: 377
  • Total likes: 38
  • Kön: Man
  • Äntligen, efter två års byggande kan man bada!
    • Visa profil
SV: Köpa liner i metervara... var?
« Svar #2 skrivet: mars 07, 2015, 08:47:09:09 »
Inga problem att hitta ställen där du kan köpa liner, men jag tror det blir svårare att hitta 4 meters rullar. Om jag inte minns fel är det antigen 1,65, (för pooler med vägg höjd på 1,50), eller 2,05 som är bräddarna dom levereras i. Tro mig, du vill inte försöka att baxa runt med en 4 meter bred rulle med detta materialet. Mina rullar var 1,65 breda, och dom var mer en tunga nog att flytta runt. Du kommer behöva kranbil om du lyckas få fatt i 4 meters rullar.
Egenkomponerat Leca/betong pool, 9,2 X 4,5, trappa/soffa i ena kortändan, brutit hörn i andra. Rostfria ingjutningsdetaljer från Pahlen, platssvetsad Alkorplan liner, Speck Eco Touch, 150kg sandfilter, Blue Lagoon 75W UV-C, 12kw Luxlama VP, Rolltop. Två 300W lampor i ena långsidan, två 50W Spa lampor i trappan. Två breddavlopp, fyra inlopp. Nitro Wall Scrubber poolrobot.
Min byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=8433.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan