Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Sökes: Billig rund pool  (läst 51653 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ddt

SV: Sökes: Billig rund pool
« Svar #10 skrivet: april 02, 2008, 00:25:41:41 »
Efter att ha läst alla negativa kommentarer om Intexpoolerna vill jag gärna föra fram mina synpunkter, efter att faktiskt ha haft flera Intexpooler under många år och inte bara tycker eller tror.

Jag har nu haft min Intex 7,32 rörpool (ca 56 m3) uppställd (två tredjedelsfylld) över vintern med en pressening över och utan sandflaskor etc och som vanligt har det gått bra.  Kan klart rekomendera en sådan. Då så slipper man den tunna o sladdriga linern som det brukar vara i plåtpooler, speciellt det där fula "indraget" där stöttorna trycker in plåten från utsidan, för att inte tala om att linern brukar dras över sargen och vara väl synlig även på utsidan. Plåten i ovanmarkspooler är tunn, skramlig och brukar "vaja" och "sjunga" om man trycker på den. Enda nackdelen med Intexpoolen är enligt mitt tycke att den inte är nedgrävd och att den är kanske inte är så snygg. För att avhjälpa det senare kan man ju kanske tänka sig någon form av ytbeklädnad. Med andra ord man behöver inte plocka in sin Intexpool över vintern, men försäljarna vill ju inte riskera något så de rekomenderar att man tar in den inomhus.

Billigast att köpa en Intexpool är på Toys r´us, för övrigt kan man ju köpa till ett sandfilter t.ex från JF fritid. Jag använde även saltgeneratorn förra sommaren och den fungerade alldeles utmärkt, lika bra som vanlig klor, enda problemet är att pumpen måste vara igång åtminstone 12 tim dygn (energislöseri).


MVH Eva

Poolgiganten

Utloggad böjjarn

SV: Sökes: Billig rund pool
« Svar #11 skrivet: april 02, 2008, 08:45:15:15 »
Tack för svaren. Har mätt lite mera och inser att över 4m går EJ! Så man får nog inrikta sig på 350-360 som verkar vara det vanligaste måtten, o djupet 120-122!

Utloggad böjjarn

SV: Sökes: Billig rund pool
« Svar #12 skrivet: april 04, 2008, 11:42:20:20 »
Nu har ja hittat ännu en billig pool för mitt lågbudgetbygge,  http://www.poolkemisten.nu/201-poolpaket_markpool.htm

Plåtpool 350 x 120 med sandfilter
 
Denna succé pool är ett alternativ till våra pvc pooler från Intex och Bestway.
I detta poolpaket ingår följande.
1st plåtpool med liner 0,30mm, 1st sandfilter. 1st stege, Pvc räcke och stödben.
Denna serie kan man ansluta bottendammsugare till. 4.495:-

Va tror ni?

Utloggad Fia

SV: Sökes: Billig rund pool
« Svar #13 skrivet: april 04, 2008, 19:12:28:28 »
Verkar vara samma pool som Poolfixaren har fast den du hittade är 500:- billigare.
Passar den ert behov så är det ett mycket bra pris, tycker jag.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad böjjarn

SV: Sökes: Billig rund pool
« Svar #14 skrivet: april 04, 2008, 21:19:14:14 »

Jag har nog helt missat att denna pool fans även hos poolfixarn, där hittade jag endast bredare förut! där ser man...
Men vad tror du om denna då? tål den att grävas ner en bit? klarar den några vintrar? Priset lockar verkligen. Undrar om
sandfiltret duger, det står ju bara sandfilter ingår....går det att infoga nån form av pollyse tro?

I dag har jag köpt 270lmp imp trall, och reglar, så nu finns ingen återvändo för poolbygget.... men min budget är väldigt reducerad....har gett mig f n på att det kan gå o få en skaplig pool me lyse och däck på ca 25kvm för 10-12tusen!

//Johan

Utloggad Fia

SV: Sökes: Billig rund pool
« Svar #15 skrivet: april 04, 2008, 22:32:41:41 »
Maila firman o fråga hur stark pumpen är o om det går att återfylla runt den, Det går säkert men det bästa är att fråga dom.
Kan du ha poolen löst stående i ett "hål" o plintat trallgolv runt, då behöver du ju inte återfylla runt o den varma luften kommer åt att värma poolen bättre?

Den här lampan hittade jag vid en snabb överblick, då slipper du göra hål i plåten. Dessa finns hos många säljare men den här hade ett bra pris. Den hängs över poolkanten.

http://www.jf-fritid.se/Webshop/Tillbehor/Tillbehor/tillbehor_2.htm

Kolla om slangar o kopplingar är med!

Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad böjjarn

SV: Sökes: Billig rund pool
« Svar #16 skrivet: april 04, 2008, 22:45:21:21 »
Jag tar kontakt med firman i veckan, o ställer frågorna.  Har inga problem med att ha öppet runt poolen för att få värmen.
Lampan verkar mkt smidig o har bra pris, men frågan är ju om det blir snyggt o praktiskt! har sett lysen att sätta i plåten för ca 1500:- på nån sida (inkl transformator) Täta måste väl vara ganska pålitligt om man anv rätt typ av tätningsmassa eller?

Utloggad Fia

SV: Sökes: Billig rund pool
« Svar #17 skrivet: april 04, 2008, 22:53:37:37 »
Det är helt klart snyggare med en som är monterad i ramen.
Allt som behövs för att få tätt runt lampan kan du köpa hos poolfirman. Vi fick med ett antal packningar som tätade.

Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad böjjarn

SV: Sökes: Billig rund pool
« Svar #18 skrivet: april 10, 2008, 14:58:29:29 »
Har vart i kontakt med fixaren och kemisten. Kemisten avrådde den billiga modellen, o har slutat sälja den, då det är materialfel i plåten. Fixaren skriver att den ej tål vinterbruk, fast det står på hemsidan ATT den gör det.....falsk marknadsföring....

Som det känns nu, lutar det åt: http://www.poolmans.se/eshop/bali.php   den för 9.900:-, får väl leva snålt ett tag......

Om man går upp till en maxgräns på 10 för pool och sandfilter verkar denna ok, eller fattas något, eller finns det bättre?
//Johan

Utloggad majonasen

SV: Sökes: Billig rund pool
« Svar #19 skrivet: april 10, 2008, 15:20:58:58 »
köpte min på nettopool.3,5 i diameter och 120 djup och det har funka bra.priset var också helt okej + att supporten från de har varit kanon. O0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan