VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Kollapsat bräddavlopp - Hur laga?  (läst 1632 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peedster

  • Gäst
Peedster
Kollapsat bräddavlopp - Hur laga?
« skrivet: maj 26, 2017, 07:30:59:59 »
Hej!

I vintras när jag kröp runt lite under altanen så råkade jag komma åt returen som går in i botten på bräddavloppet och då det var fruset vatten i botten på detta så sprack hela botten med den gängade muffen bort...väldigt jobbigt!  :'(
Det är i stort sett omöjligt att limma tillbaka bottendelen då hålet ser ut som en stjärna ungefär men jag har en lösning genom att såga till en cirkulär bit plast och limma fast den inifrån bräddavloppet. Det finns nämligen 2 utlopp i botten och det ena sitter kvar så jag använder det istället.
Då gör jag ett hål i min nya plastcirkel och limmar dit den så kommer det se bra ut dessutom.

Men frågan är, vad för plast är bräddavlopp oftast gjorda av?
Vad för plast måste jag tillverka min nya bottenring av?
Och vilket lim passar till dessa plaster?
Tangit/PVC lim har jag använt till rördragningen och den är ju sjukt effektiv. Funkar det?



Väldigt tacksam för svar! Säsongen är ju igång  :)

Mvh Peter

Poolgiganten

Utloggad j-t

SV: Kollapsat bräddavlopp - Hur laga?
« Svar #1 skrivet: maj 26, 2017, 07:55:00:00 »
Jag har limmat en skada på mitt breddavlopp (någon som hjälpte mig att sätta bärlina borrade där han inte skulle om man säger som så, vilket resulterade i en plastplugg och lim med bra resultat) och då körde jag med mitt kära 2-komponents plastlim. Fick tag på det hos veidec, tror det var detta jag körde med http://www.veidec.com/products/se/lim-tatning/plastix-10-min-plx-220ml-black.html annars prata med dem så kan de guida dig i limdjungeln.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan