VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Är ni nöjda med era glasfiberpooler?  (läst 2698 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jonte 64

Är ni nöjda med era glasfiberpooler?
« skrivet: mars 30, 2016, 20:44:03:03 »
Hej alla på forumet.

Jag sitter här dag ut och dag in och kan inte bestämma mig. Jag behöver hjälp. Ni som har haft era glasfiberpooler ett par år är ni nöjda? Skulle ni göra om köpet med den erfarenheten som ni har nu? Alternativ är en thermopool med liner men tycker inte om att få en trappa i annan färg. Jag såg Aqvis produkter och undrar ifall någon har erfarenhet av dom? Vilka djup man kan få med den tekniken? Undrar även över Aqvis isoleringsförmåga?Vilka företag ska man undvika? Jag vill ha en pool utan klorlukt men läste att salt inte var bra för linern. Hur är det med salt och glasfiber? Kan man klara av att koppla och montera grejerna själv vid köp av en glasfiberpool? Varför jag tjatar om en glasfiberpool är för att det ska gå snabbt och slippa en massa jobb som kanske drar ut långt på tiden. Tar tacksamt emot all info ni kan ge mig.
Christina <help>

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: Är ni nöjda med era glasfiberpooler?
« Svar #1 skrivet: mars 30, 2016, 21:56:48:48 »
Citera
Jag vill ha en pool utan klorlukt men läste att salt inte var bra för linern


Som nämnts i ett antal andra trådar: saltvatten och saltklorinator är bara ett annat sätt att tillverka kloret - inte ett alternativ till klor. Vill du ha en helt klorfri pool t.ex. av allergiskäl måste du välja ett annat system. Men klorlukt är normalt inte ett problem i privatpooler. Klorkoncentrationen skall vara ganska låg 0.5-1 ppm, och är inte att jämföra med vad offentliga bassänger och simhallar måste hålla (p.g.a. helt annat antal badande och säkerhetskrav). Dessutom kommer ev. klorlukt normalt från bundet klor (kloraminer) som du normalt inte skall ha särskilt mycket av i din pool. Har du fått för hög halt av sådana t.ex. beroende på att mycket organiska ämnen kommit i poolen så får du chocka den för att få ned halten.

Utloggad MathiasS

SV: Är ni nöjda med era glasfiberpooler?
« Svar #2 skrivet: mars 31, 2016, 07:26:47:47 »
En Badmästare sa i en artikel jag läste (fritt ur minnet): om du luktar klor när du badat är det inte för att vattnet är starkt klorerat, utan för att du inte tvättat dig ordentligt innan badet.

7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Är ni nöjda med era glasfiberpooler?
« Svar #3 skrivet: mars 31, 2016, 09:42:24:24 »
Jag har en Thermopool med liner och trappan är klädd med liner som gjordes på plats. Det finns andra med Tjällden som har förbeställd liner där linern går över trappan.

Jag är iofs inte helt nöjd med min trappa och skulle jag bygga pool igen och hade plats skulle jag göra som je.

Min trappa:


Länk till je:s byggtråd och det inlägget där de sätter liner.

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=8433.msg68262#msg68262
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan