CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: MAFFES Betongpool bygge  (läst 131282 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Eone

  • Eone
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Uppsala
  • Antal inlägg: 883
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • de ska va gött å leva...
    • Visa profil
SV: Betongpool
« Svar #30 skrivet: augusti 22, 2006, 09:41:03:03 »

Kul!

Ser fram mot rapport hur du tycker det funkar.
 :)
6x4 meter markpool från Lagunpool 2004.
VP Pahléns 35:a. 2x300W belysning.
300 000 kr limmat, lappat och klart.

Poolgiganten

Utloggad Maffe

SV: Betongpool
« Svar #31 skrivet: augusti 22, 2006, 18:11:54:54 »
 ;D Jajamen, bilder kommer att läggas upp allt eftersom bygget fortskrider. Tack för hjälpen allihopa.

// Maffe

Utloggad Maffe

SV: Betongpool
« Svar #32 skrivet: augusti 27, 2006, 10:09:14:14 »
Nu har vi grävt ett stort hål som är 6 x 11 m. Dags att börja med det riktiga arbetet!
Makadamen är paddad så nu skall isolering på till plattan  <sol>
Tänkte lägga in lite bilder men vet F inte hur man gör! Får hela tiden till svar att bilden är för stor ( 5-600 KB ) Hur fårman ned den till det man skall ha ?

// Maffe

Utloggad Fia

SV: Betongpool
« Svar #33 skrivet: augusti 27, 2006, 10:16:49:49 »
Hej Maffe.
Använd den här instruktionen.

Läs del två.
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=218.0
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Betongpool
« Svar #34 skrivet: augusti 27, 2006, 10:33:23:23 »
Jag har kompletterat den tråd du hänvisar till med en instruktion för Adobe Photoshop.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Maffe

SV: Betongpool
« Svar #35 skrivet: augusti 27, 2006, 19:34:09:09 »
 O0  Tackar! Hoppas att detta funkar nu. Inte mycket att se kanske men nåt tips eller råd om hur det skall se ut runt omkring kanske någon har? Eller nåt annat kanske att tänka på?

mvh Maffe

Utloggad Maffe

SV: Betongpool
« Svar #36 skrivet: september 08, 2006, 20:18:58:58 »
 O0  Då har vi kommit en bit på vägen  ;D Nu är det armerat och gjutit efter konstens alla regler.

Efter att det var färdig armerat så kändes det framförallt i ryggen!
Halva poolens botten är gjuten. Än går allt bra.
Här går det för fullt! Tur att det finns färdig betong att köpa. Hade inte varit kul att stå med hink å spade.
Färdigt!!

Nu är det bara resten kvar.

//Maffe

Utloggad HappyDigger

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Rosersberg - Norra Stockholm
  • Antal inlägg: 208
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Small boys have small toys. Big boys...
    • Visa profil
SV: Betongpool
« Svar #37 skrivet: september 11, 2006, 14:10:40:40 »

Hej

Satte mig aldrig in i armeringsteknikens till 100% men byglar hade dom upp från plattan och ett special gummi lades in mellan vägg och platta. Din fråga med 15 cm förstår jag inte riktigt, men både väggar och plata är dubbelarmerad.

Inga problem, jag har lost det mesta nu tror jag. Maskinen satter tanderna i graset v 35 så vi far hoppas att allt funkar. Nu har jag egentligen bara ett problem. Jag skall anvanda mig av rostfria ingjutningsdetaljer och behover hela kitet for att allt skall fungera. Alltsa VAR koper jag alla tillbehor? Vilket poolskydd skall man ha? Vill ha nat automatiskt. Vilka ar bast och billigast?

// Maffe

Hej Maffe,

Bygger själv i Leca och fick en väldigt bra service från Kurt Hanssons Poolfirma i Skåne (Eslöv). Trots att vi bor i Stockholmsområdet fick vi så mycket gratisråd och ritningar att det kändes tryggt att köpa pump och allting annat från dem. http://www.kurthanssonspoolfirma.m.se/

Mvh /Per (HappyDigger)
Egenbyggd pool (2006-07) i leca med barndel och inbyggd trappa och därför svetsad liner. 8m x 4,2m och 1,65 djup med pooltak från Idealcover och italiensk led-belysning. Numera vanlig klor (tidigare Baquasil) och värmer via bergvärme och värmeväxlare. Med viss sorg bytt den egna grävmaskinen mot en BMW R1200GS Adventure. Byggbilder http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=993.0]h

Utloggad Maffe

SV: MAFFES Betongpool bygge
« Svar #38 skrivet: september 11, 2006, 19:29:37:37 »
Tackar Per,
Jag har redan inhandlat mina grejer som jag skall ha. Verkade vara en helt ok snubbe faktiskt. Ganska bra priser också vad det verkar.

//Maffe

Utloggad Maffe

SV: MAFFES Betongpool bygge
« Svar #39 skrivet: september 14, 2006, 21:49:43:43 »
 ;D Nu är vi verkligen på G. Det går med rask takt framåt och nu kan man verkligen se att det kommer att bli en pool nån gång.

Första bilden visar att snart är den yttre formen klar. Belysning på plats ( 2 st ) Grabbarna trivs i  <sol>

Den andra bilden visar "nya" grejer som skall hålla skarven mellan platta och vägg fria från läckage. "korven" kommer att expandera vid gjutningen och skall tydligen fungera bättre än traditionella "taggband"

Tredje bilden bevisar att bräddavloppen är på plats!

Fjärde bilden talar om att det verkar att bli ganska bra va?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag