VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Betongpool 2008-2009  (läst 217429 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #380 skrivet: augusti 09, 2013, 16:11:50:50 »
Hej MTQ
Det var riktigt roligt att höra :) <love> både jag och Eva blev väldigt glada av att läsa ditt fina inlägg.

Och Jarlen det var kul att se att du fortfarande är här, hoppas allt är väl med dig.
Äntigen har vi fått en sommar då man ändå någonstans är nöjd över investeringen och allt slit med poolen. Ska iväg och träna och sen slänga mig i vattnet(dusch först såklart ;)) Just där tycker jag att det är som skönast med pool, att kommma hem från jobb eller träning o bara svalka av sig lite. Nackdelen på de riktigt varma sommardagarna har jag märkt! Är attman inte gärna tar sig ut till stranden, man har det helt enkelt lite för bra där hemma. Så det kan bli lite ensamt där i vattnet, annars är det bara positivt med egen pool så här långt.   
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Poolgiganten

Utloggad Öståkra

SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #381 skrivet: augusti 13, 2013, 08:52:26:26 »
Hej Eva!
Vad trevligt med en kaklad pool till :) Har du  lagt upp några bilder på skönheten?
Hos oss verkar allt sitta som det ska. Är ganska säker på att det var en kombination av flera saker som gjorde att det lossnade förra gången. Se bara till att det inte fryser för dig vintertid, det gör du med fördel genom att lägga ett lager med cellplast som får flyta på vattnet, Jag investerade i en hårdare typ av markskiva som även är falsad så att det blir helt tätt. Fördelen med den är att den inte smular och håller år från år.
Jag kan ta några bilder på vår pool Eva om du tar några på din hihihi :-*

Ha det fint nu i värmen...

Åhhhh!!! där är du! Trodde att det gått riktigt åt skogen för dig/er eftersom du "försvann" här. Så skönt att höra att allt är ok med poolen nu hos dig!

Jag/vi har inte någon byggtråd för projektet ännu men skall väl lägga upp en när jag får tid. Skall jag maila dig någon bild? Vill inte lägga in bilder här utan lov eftersom det här är "din tråd".Har badat större delen av sommaren i 28 gradigt vatten utan att värmepumpen är inkopplad än. Tack vare pooltaket antar jag... men så har det ju också varit en fin sommar. Kaklingen ser bra ut och jag är lite nitisk eftersom jag själv är i byggbranschen och mitt bolag bygger en del av Sveriges badhus... så rätt materialval har varit viktigt för mig. Hoppas att vi därmed gjort det rätt och riktigt. Kommer försöka värma poolen så gott som hela året för jag behöver simträna vilket jag inte kan göra på badhus (är känslig för luften där).

Utloggad Öståkra

SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #382 skrivet: augusti 23, 2013, 15:40:06:06 »
Åhhhh!!! där är du! Trodde att det gått riktigt åt skogen för dig/er eftersom du "försvann" här. Så skönt att höra att allt är ok med poolen nu hos dig!

Jag/vi har inte någon byggtråd för projektet ännu men skall väl lägga upp en när jag får tid. Skall jag maila dig någon bild? Vill inte lägga in bilder här utan lov eftersom det här är "din tråd".Har badat större delen av sommaren i 28 gradigt vatten utan att värmepumpen är inkopplad än. Tack vare pooltaket antar jag... men så har det ju också varit en fin sommar. Kaklingen ser bra ut och jag är lite nitisk eftersom jag själv är i byggbranschen och mitt bolag bygger en del av Sveriges badhus... så rätt materialval har varit viktigt för mig. Hoppas att vi därmed gjort det rätt och riktigt. Kommer försöka värma poolen så gott som hela året för jag behöver simträna vilket jag inte kan göra på badhus (är känslig för luften där).

Har börjar skriva på poolprojektet nu... Tar väl lite tid att få färdigt den tråden för det blir en roman.
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=9261.0

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #383 skrivet: maj 02, 2014, 10:25:46:46 »
Hejsan!
Håller precis på att fylla upp poolen och ville bara meddela att mosaik o klinker verkar sitta bra. Som vanligt har vi haft frigolit flytande på ytan för att förhindra frysning.
Det fungerar(vad det verkar, ta i trä:-)) alldeles utmärkt att ha keramiskt ytskikt i pool även på våra breddgrader.

//Mats

40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #384 skrivet: maj 03, 2014, 06:23:20:20 »
 O0  Nu måste du lägga in lite nya bilder på poolen, samt från ert helt grymma utekök. Eloge till er båda från mig.

Lotteröd
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad Jarlen

SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #385 skrivet: maj 05, 2014, 11:50:04:04 »
Hej Mats! Det glädjer mig att höra, att efter allt trassel med kaklet, så har allt till sist ordnat sig för er. Jag önskar er en riktigt bra sommar med många härliga bad.

Hälsningar jarlen  <sol>

Utloggad RoJo

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Götene vid Kinne-Kulle
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #386 skrivet: maj 29, 2014, 11:23:31:31 »
Hej håller med Lotteröd lite nya bilder från ett av de finaste poolbyggen
i detta forum och antagligen Sverige <sol>.
Bara för att åtminstone vi kan få sitta lite o glo och undra varför
man inte gjorde så istället ;D.
Varma poolhälsningar från Götene Skaraborg
Roland 8)
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe överdrag.

Utloggad Jonas_R

SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #387 skrivet: augusti 18, 2014, 11:26:37:37 »
Fantastiskt vilket arbete och genomtänkta lösningar. O0
Timmerpool 6*4 meter 1,2 meter djup.
Värmeväxlare 40kw kopplad till Värmebaronen pellets panna, UV lampa 75W, Astral poolstyrning och saltclorinator.
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=10165.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan