VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Kommentarer teknik rum  (läst 4852 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Thwa

SV: Kommentarer teknik rum
« Svar #10 skrivet: juli 07, 2016, 23:42:37:37 »
Jag har avluftning som går upp på taket, samt har möjlighet att öppna två renslock i källaren. Borde ovårdad kula sticka in slangen från filtret in till 110 röret. Jag har bytt hela avloppet så allt är nytt ut till gatan. Har en stam som går i princip rakt igenom huset som alla avlopp går in i och deb stammen är 0,8m in från brunnen i teknikrummet/pannrummet. Borde funka eller?
 Tips på läckage sensor som kan användas till att stänga av pumpen vid läcka? Vill ju inte fylla hela källaren med vatten...

Poolgiganten

Utloggad j-t

SV: Kommentarer teknik rum
« Svar #11 skrivet: juli 08, 2016, 08:28:44:44 »
Jag kör med Fibaro hemautomatisering, blir dyrt om du bara ska ha det för läckagehantering men kikar du på hemautomatisering för övrigt så blir de säkert bra.

http://www.fibaro.com/en/the-fibaro-system/home-center-2
http://www.fibaro.com/en/the-fibaro-system/flood-sensor

Utloggad Plums

SV: Kommentarer teknik rum
« Svar #12 skrivet: juli 10, 2016, 07:49:44:44 »
Jag har avluftning som går upp på taket, samt har möjlighet att öppna två renslock i källaren. Borde ovårdad kula sticka in slangen från filtret in till 110 röret. Jag har bytt hela avloppet så allt är nytt ut till gatan. Har en stam som går i princip rakt igenom huset som alla avlopp går in i och deb stammen är 0,8m in från brunnen i teknikrummet/pannrummet. Borde funka eller?
 Tips på läckage sensor som kan användas till att stänga av pumpen vid läcka? Vill ju inte fylla hela källaren med vatten...

Jag vet ingen annan som har ovårdade kulor i sina installationer, se upp med dom!

Utloggad Thwa

SV: Kommentarer teknik rum
« Svar #13 skrivet: juli 13, 2016, 20:34:16:16 »
Märkligt... Dom ska jag se upp med.

Menade såklart att jag borde kunna sticka in slangen hela vägen in till 110 röret. Är knappt 80cm. Testar snart och då är källaren oinredd så skulle det bli mycket läck så blir det ingen större skada.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag