VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Vilken pool?  (läst 3329 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marlene

  • Gäst
Marlene
Vilken pool?
« skrivet: september 18, 2015, 18:01:22:22 »
Hej

Vi har planer på att bygga pool och jag försöker fördjupa mig i allt som har med en pool att göra. Vi är ganska nya på det här så jag hoppas att jag kan få några hjälpande svar för att utesluta lite alternativ.

Vi vill ha en helt nergrävd pool , en 4*8 med trappa eller något i närheten stoleksmässigt. Vi är ganska flexibla för lösningen dvs allt från glasfiber pool till folkpoplåten trästomme till maiamipools stålstomme. Ett pooltak är ett krav för oss.

Vi har kikat med miamipool och folkpool och deras orter va ganska nära varandra där det var ca 230-240 tkr med pooltak och där glasfiber från folkpool va bra mkt dyrare den låg på 300tkr. Alla priser är med tillbehör.

Nu skulle någon kunna vägleda oss. Vi vill ha bra kvalité men det känns väldigt tungt att lägga 300 tkr med montering och grävning vilket är priset man hamnar på. Finns det likvärdig kvalité till bättre pris som ni har provat ?

Vad skulle ni rekommendera för företag?

Som sagt vill ha bra kvalité men hoppas på bättre pris.

Tack på förhand!

Poolgiganten

Utloggad RoJo

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Götene vid Kinne-Kulle
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Vilken pool?
« Svar #1 skrivet: september 18, 2015, 20:42:41:41 »
Hej! Spännande tid med ett poolprojekt på g.
Tyvärr så kostar det ju en del beroende på hur mkt man gör själv,
vi byggde för 10 år sen folkpools 8*4 m pooltrappa + vp o grävarbete
som vi nog fick mkt förmånligt sen montera o gjorde jag alla grejer
förutom el o linermontage och det landade då på ca 190000 förutom runtom
och då valde vi poolsafe med upprullning. pooltak var inte o tänka på då.
Nu å andra sidan så har vp gått ner från 40 till 15 tusen så. Pooltak drar ju upp
pris och bortlejt också. Skulle säga gör det själva var inte rädda för det om ni köper
ett paket. Faktiskt lite roligt också lycka till. Och ni har ju värdens bästa bibliotek här
med konsulter till er tjänst. Detta hade inte jag hittat när jag byggde 2005. Och förresten varför
låta ngn annan bestämma Erat drömprojekt kör på det ni känner är bra så ni blir nöjda.
Kolla mer på bara vilka ni handlar av om de är nya eller funnit länge.
Roland O0
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe överdrag.

Utloggad TommyC

SV: Vilken pool?
« Svar #2 skrivet: september 19, 2015, 13:46:52:52 »
Tråden om den Ultimata Poolen kan ge en del idéer: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=9183.0;all

Det finns många bra trådar här med beskrivningar av fina pooler som byggts av duktiga gör det självare. Läs igenom minst en tråd per typ av pool som ni funderar på så får ni en bra uppfattning om respektive pooltyp.

Välj en pool som är byggd av vanligt förekommande matrial som har många alternativa leverantörer d v s kompletta pooler i glasfiber eller PP går bort. Det är för stor risk att köpa en så dyr komponent av en leverantör då poolbranchen i Sverige bara består av mindre aktörer som aldrig kommer att uppfylla garantianspråken om det blir ett stort problem som t ex att poolen spricker. Tvivlar ni på det påståendet så finns det flera trådar här om folk som fått problem med sina pooltrappor i glasfiber. En trappa är en mycket mindre komponent än en komplett pool. Trots det finns det vad jag vet ingen leverantör som tagit sitt ansvar i de fallen. Sannolikheten för problem är troligen liten men konsekvenserna om det inträffar är stora.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Vilken pool?
« Svar #3 skrivet: september 20, 2015, 00:38:59:59 »
Jag har för mig att jag även sett problembeskrivningar med hela baljor där de inte fått hjälp av leverantören. Sök bland trådarna så hittar ni mycket info. Bl.a. sånt jag hittade där som gjorde att jag inte valde den lösningen.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad Oceanum

  • I branschen
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 362
  • Total likes: 36
  • Har en mosaikpool 10,5x3,5m
    • Visa profil
    • Oceanum - Pool & Pooltillbehör på nätet
SV: Vilken pool?
« Svar #4 skrivet: september 23, 2015, 21:07:28:28 »
Hej

Vi har planer på att bygga pool och jag försöker fördjupa mig i allt som har med en pool att göra. Vi är ganska nya på det här så jag hoppas att jag kan få några hjälpande svar för att utesluta lite alternativ.

Vi vill ha en helt nergrävd pool , en 4*8 med trappa eller något i närheten stoleksmässigt. Vi är ganska flexibla för lösningen dvs allt från glasfiber pool till folkpoplåten trästomme till maiamipools stålstomme. Ett pooltak är ett krav för oss.

Vi har kikat med miamipool och folkpool och deras orter va ganska nära varandra där det var ca 230-240 tkr med pooltak och där glasfiber från folkpool va bra mkt dyrare den låg på 300tkr. Alla priser är med tillbehör.

Nu skulle någon kunna vägleda oss. Vi vill ha bra kvalité men det känns väldigt tungt att lägga 300 tkr med montering och grävning vilket är priset man hamnar på. Finns det likvärdig kvalité till bättre pris som ni har provat ?

Vad skulle ni rekommendera för företag?

Som sagt vill ha bra kvalité men hoppas på bättre pris.

Tack på förhand!

Menade du att du får en komplett pool färdigbyggd med pooltak för 240tkr låter det billigt. Bara ett pooltak kan landa på uppåt 100tkr. Även utan byggnation låter det billigt, kan du inte lägga upp specifikationen på vad som ingår i poolpaketen?
Mvh
Martin | Oceanum

Vi jobbar med Pahlén, Gullberg & Jansson, Chemoform, Swed Handling, Clear Pool, Lay Z Spa, Scuba II, Litokol, Walter

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan