VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Mspa uppblåsbart spa  (läst 77075 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nisse452

  • Gäst
Nisse452
SV: Mspa uppblåsbart spa
« Svar #20 skrivet: september 08, 2014, 10:32:27:27 »
N87
Jag köpte min på Bygghemma.se, hittade en 5% rabattkod och betalade 9500:- inkl. frakt och "komfortpaket, startkit".
Ang. locket så har jag limmat ihop 7cm och 3cm cellplast, "klätt" den i en enkel presenning eftersom värmen och kondens gjorde att limmet släppte.
Inte vackert men fungerande....hittills.

Nu när det börat bli kyligare ute har jag också funderat på ett lock av cellplast och försöka täta cellplasten på något snyggt och smidigt sätt. Min första tanke var att limma ihop cellplastskivor och sedan måla dessa med våtrums tätmembran typ hidroflex http://biltema.se/sv/Bygg/Kakel-och-mura/Tatning-fix-och-fog/Tatmembran-Hidroflex-36826/ Någon som testat detta?

Finns ju även plasti dip att spraya på men vet inte om det skulle fästa så bra på cellplast men kan vara värt ett försök då man får en riktigt fin yta med det.

Vad tror ni man ska satsa på?

Poolgiganten

Utloggad nijo2

SV: Mspa uppblåsbart spa
« Svar #21 skrivet: september 09, 2014, 09:03:02:02 »
Nu har jag inte kvar mitt bad, egen tråd om det finns ;)
Men oavsett eget lock eller inte (vilket minskade elförb. med ca. 40%) så kan jag tipsa om att även klippa till lite "bubbelplast". Sådan som man med fördel lägger på en vanlig rampool och som då flyter på ytan.
Detta stoppar den första "värmeflykten" men framförallt så bromsar man ner fuktigheten som annars samlas i cellplasten.
Hade jag gjort det från början tror jag att mitt lock i cellplast hade hållit sig lite bättre.

Finns att köpa på bl.a. http://www.toysrus.se/.

Utloggad Telekiter

SV: Mspa uppblåsbart spa
« Svar #22 skrivet: september 11, 2014, 09:37:21:21 »
Testar just nu att använda original överdraget (det svarta med silverundersida och dragkedja) som fuktspärr och lägga isolerande frigolit-locket på ut/ovan-sidan. Dvs helt tvärtemot hur det "ska" användas. Funkar, MEN det ansamlas naturligtvis regnvatten på överdraget eftersom det hänger ned på insidan poolen.

Hoppas ni som testar frigolitlock med nån typ av försegling postar era erfarenheter här.

/Urban.

istvan andersson

  • Gäst
istvan andersson
SV: Mspa uppblåsbart spa
« Svar #23 skrivet: september 11, 2014, 22:33:21:21 »
Hejsan på tråden.
Vill kolla var ni/du köpt ozonrenaren, och vad kostar en sådan?
Har precis skaffat ett Camaro 150 men ska fixa i källaren då vi ska fixa ett spa rum.
Längtar till att få bada SNAART.
Om någon har belysning till Camaron så är jag sugen på ett sådant.
mvh Istvan

Nicklas74

  • Gäst
Nicklas74
SV: Mspa uppblåsbart spa
« Svar #24 skrivet: november 21, 2014, 12:42:19:19 »
Hej!

Jag har även köpt ett Camaro B-150 via lifeofdiamonds.se
Efter jag jag hade googlat en del samt pratat med säljaren så kan jag rekommendera precis det som Urban säger.
Alltså frigolit på botten för att hålla värme.
Något jag är lite orolig över är vintern.. Hur har ni tänkt att göra med all snö? Tänker mestadels kring insuget/motorn.
Placerar ni ert spa ute eller under tak?

Nicklas.

Utloggad Telekiter

SV: Mspa uppblåsbart spa
« Svar #25 skrivet: november 21, 2014, 13:42:29:29 »
Mitt m-spa får allt gå i ide och vakna med björnarna i april. Skulle bli tokdyrt köra det över vintern och jag har mina tvivel på att det öht klarar hålla värmen under vintern, iaf här i Sundsvall.

/Urban.

Nicklas74

  • Gäst
Nicklas74
SV: Mspa uppblåsbart spa
« Svar #26 skrivet: november 22, 2014, 07:47:17:17 »
Nja. Jag tror det klarar vintern. Fick informationen om att den ska klara ner till -30 grader utan problem.
Men kan nog hålla med dig om att det kan bli dyrare än vanligt.  ::)

Nicklas

Utloggad Telekiter

SV: Mspa uppblåsbart spa
« Svar #27 skrivet: november 24, 2014, 15:06:12:12 »
Ok, ja det blir isf intressant höra hur det går under vintern för dig. Jag förutspår 900 kr/mån i uppvärmning  :o
Vart bor du?

/Urban.

Nicklas74

  • Gäst
Nicklas74
SV: Mspa uppblåsbart spa
« Svar #28 skrivet: december 08, 2014, 09:41:00:00 »
Bor i småland. Så ligger runt 0 gradigt nu.
Det kommer nog kosta mer än vanligt. Men kanske är värt det med lite vardagslyx?!  O0

//Nicke

Thomasw

  • Gäst
Thomasw
SV: Mspa uppblåsbart spa
« Svar #29 skrivet: mars 23, 2015, 15:01:01:01 »
Hej!

Jag har ett M-spa camaro 150. Jag är nöjd och tycker det är riktigt bra för pengarna. Har dock haft lite strul med värmaren. Detta har gått på garantin och jag har blivit kompenserad för det. Andra fördelar är att det är betydligt lättare att flytta då det inte väger mer än 30-40kg. Vi har det ute på sommaren och på den inglasade altanen på vintern.
Hej Kalle LKPG !!!
Hur upplever du ljudnivån i ditt spa ? I de filmer ja sett verkar den väldigt hög.
Hoppas du ser detta o svarar .
Mvh
Thomas
Har nu skaffat ledbelysningen samt ozonrengörare till det att pimpa lite:)

Fråga gärna om du undrar något mer!

MVH
Kalle

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan