VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Flytspackel på cellplast  (läst 4479 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad anflyg

Flytspackel på cellplast
« skrivet: november 24, 2014, 10:10:56:56 »
Hejsan,
Jag har en fråga om botten på pool. Jag bygger en Gardenpool från Folkpool. Av diverse anledningar så ser det idag ut som:

1. 20 cm Makadam
2. Stenmjöl för avjämning
3. 5 cm cellplats XPS 300 (innnför trästommen där Foolpool egentligen vill ha ytterligare 6 cm stenmjöl)
4. Kommer att lägga en matta i vår innan Linern monteras.

Det jag funderar på är om jag mellan 3 och 4 skulle lägga ett armeringsnät och 1 cm flytspackel för att förhindra avtryck i cellplasten? Tror ni att det är en OK lösning? Är min oro obefogad? Vi har valt en mosaik liner, så något märke borde inte synas så mycket.

MVH
Anders

Poolgiganten

Utloggad JoelKil

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Sthlm
  • Antal inlägg: 245
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar som poolmontör
    • Visa profil
SV: Flytspackel på cellplast
« Svar #1 skrivet: november 24, 2014, 10:50:32:32 »
Skippa armering och flytspackel. Se istället till att du gör stenmjölet slätt och välpackat och att du sedan använder falsade cellplastskivor. Sedan på med bottenmattan. Detta koncept har jag som poolmontör kört med i snart tio år och så länge man är noggrann när man lägger cellplasten och det inte är några luftfickor under så kommer det inte bli några skarvar eller synliga avtryck då du kör så pass hög hårdhet på cellplasten.

Utloggad anflyg

SV: Flytspackel på cellplast
« Svar #2 skrivet: november 24, 2014, 15:16:55:55 »
Gött Joel! Precis så har jag gjort!  <antman>

Då skiter jag i spackel!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan