CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Val av pool och hjälp till terrassbygge  (läst 9969 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Erica

SV: Val av pool och hjälp till terrassbygge
« Svar #20 skrivet: januari 10, 2016, 01:56:28:28 »
I huddingehallen är det cirka 1,35 i den ände där startpallarna sitter.....
Va ?? Det är inte reglementsenligt enligt simförbundets regler och då borde det vara förbjudet att ha några tävlingar där. 1.80 m är minimidjup för startsida. På 25 m bassäng där det bara finns pallar på ena sidan kan dock djupet vara mindre på den sida som saknar pallar. Minimidjupet under startpallarna, 1.80 m, gäller från väggen och 6 m ut i bassängen.

Det är möjligen inte så att badet i fråga har en botten som kan skjutas upp och ned så att man kan få reglementsenligt djup vid tävlingar ? Sådana lösningar finns på en del håll.

Citera
ka inte spamma den här tråden mer, men helt klart har du inte varit på något bad när det är "allmänhetens". Det både hoppas och dyks hej vilt från alla kanter i bassängen. Fast i just det här badet är det inte något plask och lek i de här två då det även finns ett äventyrsbad.

Det verkar vara högst olika i olika simhallar. Jag har stött på rena motsatsen ! Numera blir det inte ofta att jag går till simhallar, men någon gång känner jag fortfarande för att göra lite hopp och känna att jag inte totalt glömt bort allt... Där jag varit de senaste gångerna har det varit strikt personal: försökte någon göra något olämpligt, typ dyka där det inte var tillåtet, så kom genast en gäll visselpipssignal och en barsk uppmaning från peronalen... Men tydligen finns det då andra ställen där man inte tar så hårt på säkerhet och regler. Har man svikt och hopptorn i en bassäng som även används för allmänhetens simning så måste ju säkerhetskollen vara benhård. Det blir ju livsfarligt om någon simmar in i "riskområdet" samtidigt som någon hoppar eller dyker. Precis som det blir om någon får för sig att dyka i grunt vatten.


Poolgiganten

Utloggad MathiasS

SV: Val av pool och hjälp till terrassbygge
« Svar #21 skrivet: januari 13, 2016, 08:18:34:34 »
Botten är fast men jag är inte alls säker på att man tävlar där.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag