VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Varning  (läst 1505 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Monica Åkesson

Varning
« skrivet: juni 16, 2017, 08:29:32:32 »
Måste varna för detta företag med namn xxx.
Jag har polisanmält detta företag för utpressning.
2 killar som inte pratade ett ord svenska var och lagade min pool i 2 timmar, fick en faktura på 10 timmar.
Hotade med att om jag inte betalade hela fakturan som jag bestridit skulle dom skicka några män som skulle ta bort det dom lagat i poolen, väldigt oprofessionellt
Obehagliga människor
« Senast ändrad: juni 16, 2017, 08:32:34:34 av Rickard »

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Varning
« Svar #1 skrivet: juni 16, 2017, 08:36:13:13 »
Förstår dig, men samtidigt, 2 man i 2 timmar är 4 timmar, + restid + ställtid (fixa insatsvaror som behövs) samt den tid som kanske lagts på undersökning på plats innan jobbet gjordes?

Denna typ av varningar för namngivna företag som skrivs av nya medlemmar brukar jag radera namnet på.
Men det är bra att du agerar om du vet att du har på fötterna.
Tag gärna kontakt med kommunens konsumentvägledare också och be dem ringa företaget så fort som möjligt så de vet att myndigheterna är medvetna om problemet, skulle inte tro att det är i linje med konsumentköplagarna att agera som de gjort, de får gott använda sig av påminnelser och kronofogden som alla andra om de vill ha betalt.

Orättvist att censurera?
Läs gärna detta inlägg:
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=13410.msg101065#msg101065
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Monica Åkesson

SV: Varning
« Svar #2 skrivet: juni 17, 2017, 15:10:06:06 »
Förstår dig, men samtidigt, 2 man i 2 timmar är 4 timmar, + restid + ställtid (fixa insatsvaror som behövs) samt den tid som kanske lagts på undersökning på plats innan jobbet gjordes?

Denna typ av varningar för namngivna företag som skrivs av nya medlemmar brukar jag radera namnet på.
Men det är bra att du agerar om du vet att du har på fötterna.
Tag gärna kontakt med kommunens konsumentvägledare också och be dem ringa företaget så fort som möjligt så de vet att myndigheterna är medvetna om problemet, skulle inte tro att det är i linje med konsumentköplagarna att agera som de gjort, de får gott använda sig av påminnelser och kronofogden som alla andra om de vill ha betalt.

Orättvist att censurera?
Läs gärna detta inlägg:
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=13410.msg101065#msg101065

Jag är medveten att Färdkostnad skall tillkomma men det tog dom 1500kr utöver dom 10 timmarna för.
Dubbel Färdkostnad är ju lite väl att ta i
« Senast ändrad: juni 17, 2017, 15:54:57:57 av Rickard »

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Varning
« Svar #3 skrivet: juni 17, 2017, 15:57:21:21 »
Nu vet jag inte hur hög färdkostnaden är/mil, men båda gubbarna skall ju ha lön medan de sitter i bilen.
Jag försöker inte försvara vad de gjort, och de har väl inte världens bästa rykte, men ibland så kan man tycka att det blir hutlöst dyrt även om det ur företagets synvinkel är korrekt.
Har de kryddat fakturan skall du självklart bestrida den och ta gärna hjälp av konsumentvägledaren i din Kommun.
Lycka till.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan