Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: De jävla bubblorna!!  (läst 2662 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad peein

De jävla bubblorna!!
« skrivet: maj 22, 2015, 02:33:32:32 »
Tja! Har haft pool nästan i 10år! En Folkpool 4x8 med en Poolguard skydd!
Har funkat bra med poolskyddet fram tills nu!  Nu har alla hjulen försvunnit på framvagnarna + att systemet drar in luft!!  = att Pool skyddet funkar inte. Trycket i filtret har alltid legat på 1.0 men nu ligger det på 1.2 och jag kan inte få ner det hur mycket jag backspolar. Blir massa bubblor i pumpen som jag inte haft tidigare + att det går ut bubblor i ena utblåset i poolen dvs det som är kopplat till min poolgaurd styrventil. Styrventilen låter massa + att det droppar lite vatten från 1 av de fyra slagarna. Jag tror ju att det låter för att det kommer in luft ! men frågan är kan det komma on luft där på trycksidan med styrventilen? om man har ett poolguard? Har bytt packningen idag på luckan pumpen!  men ingen skillnad! Har PoolVärme pump med Bypass...  Läckan är väl på sug sidan?  Pumpen läcker inget vatten!  När det kommer ut bubblor i intagen på poolen så tyder det på en läcka men var fan är den! om jag har ett poolguard skydd också!!

Poolgiganten

Bengtus

  • Gäst
Bengtus
SV:Pool-rengöring botten + sidorna De jävla bubblorna!!
« Svar #1 skrivet: maj 27, 2015, 10:43:44:44 »
Hej peein, jag har en liten låda med hjul som du kan få överta (till mitt gamla pooltält, trasades sönder en snörik vinter) :(

Hittade ditt inlägg när jag sökte efter info om smidig och effektiv rengöringsgrej, har borste med slang för botten och sidosugning.
Fungerar hyfsat men är jobbigt för en oldie :(
Har haft en robot i många år men den är kaputt nu, vill inte lägga ut 15.000 på en ny.
Förslag till effektiv - men inte särskilt ansträngande - lösning emotses tacksamt.
Bengtus

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: De jävla bubblorna!!
« Svar #2 skrivet: maj 27, 2015, 13:12:45:45 »
Har du kopplat om något i ditt elsystem?
Om cirkulationspumpen går åt fel håll så kan det kavitera i pumphjulet = små luftbubblor bildas, pumen pumpar ändå, men inte riktigt så mycket som den ska.
Kolla rotationen på cirkpumpen innan du börjar gräva eller renovera pooltäckningen.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Erica

SV: De jävla bubblorna!!
« Svar #3 skrivet: maj 27, 2015, 23:12:25:25 »
Pumpen kan ha en läcka vid axeltätningen. Om du stoppar pumpen så titta om det kommer ut några vattendroppar vid motoraxeln. I så fall har axeltätningen blivit skadad eller utsliten och behöver bytas. En vanlig orsak till trasiga tätningar är att pumpen har körts utan vatten / gått torr.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag