CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolbygge: Folkpool Octavia 6.6x3.6x1.44  (läst 24102 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mica

SV: Poolbygge: Folkpool Octavia 6.6x3.6x1.44
« Svar #30 skrivet: juli 06, 2009, 09:56:01:01 »
Tackar! Är himla nöjd, det hela blev betydligt bättre än jag hade hoppats på!  8)

Att det är en radhustomt gör att jag hela tiden får prioritera hårt vad jag vill ha/kunna göra på baksidan och den tankeprocessen är nyttig. Hade jag haft en slät tomt som dessutom var större hade allt varit mkt enklare (få in grävmaskin, större altan, större uterum etc), men förhoppningsvis blir denna lösning istället mera intim.
Folkpool Octavia 6.6 x 3.6 x 1.44.
Uppvärmning: 15 kvm solfångarpaneler + Folkpools värmeväxlare 75 kW som är kopplad till IVT Optima 500 (luft/vattenvärmepump) http://goto.glocalnet.net/tradgardsprojektet/

Poolgiganten

Utloggad Nimajneb

  • F.d. Poolaktivist, numera enbart poolbadare :)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 728
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolbygge: Folkpool Octavia 6.6x3.6x1.44
« Svar #31 skrivet: juli 06, 2009, 19:25:13:13 »
ujj

jag som vart svettig när grävarn var här....

iaf, väldigt nyfiken på uterummet, färdig sats eller hemmaritat?
Dimension o spännvidd på limträbalken ovanför glaspartierna på långsidan?

Utloggad Mica

SV: Poolbygge: Folkpool Octavia 6.6x3.6x1.44
« Svar #32 skrivet: juli 06, 2009, 20:03:00:00 »
Hej Nimajneb,

Uterummet är ett Willab-uterum som jag gjort som fristående istället (bla. lagt till små fönster, isolerade väggar och extra stark frambalk). Då detta var innan de började med fristående uterum tyckte de att detta var väldigt udda och envisades med att vända taklutningen tvärtom mot hur jag har det nu, då uterum "alltid är högre i bakkant". Säljarna på Willab tyckte nog att jag var ganska rubbad.

Ska förstärka hörnen så snart jag satt på den sista invändiga panelen (även om jag är tveksam till att det behövs. Det står stadigt idag, men om en kusin till Gudrun drar fram är det bäst att vara förberedd (på rekommendation av Willab).

Limträbalken i framkant vägde hur mkt som helst och har dimensionen 56x265x6200. Spännvidd: 4200 resp. 1655.
Folkpool Octavia 6.6 x 3.6 x 1.44.
Uppvärmning: 15 kvm solfångarpaneler + Folkpools värmeväxlare 75 kW som är kopplad till IVT Optima 500 (luft/vattenvärmepump) http://goto.glocalnet.net/tradgardsprojektet/

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag