Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Regla upp runt poolen  (läst 1576 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad rille427

Regla upp runt poolen
« skrivet: maj 11, 2016, 21:13:17:17 »
Hej och tack för insläppet!
Vi är nya pool ägare, eller det är en bit kvar men poolen är hemma.
Det är en pool från poolstore,  flexipool galv,  som vi har grävt ett hål för. Nu till min fråga,  vi ska regla upp runt poolen,  ska jag återfylla först och sen gjuta plintar eller ska jag ställa plintarna längst ner och sen ställa stolpar i dom som jag sen fäster bärlinorna i? Jag ska åter fylla med singel runt poolen. Våran mark är morän mark och stenhård.
Kom gärna med förslag och tips.
Mvh Rickard

Poolgiganten

Utloggad swanthe

SV: Regla upp runt poolen
« Svar #1 skrivet: maj 13, 2016, 11:24:48:48 »
Jag har sett bilder här på forumet där byggaren hade gjutit egna stolpar upp från bottenplattan (också i betong), det blir ju väldigt stadigt redan från början.
Jag lade reglarna närmast poolen på betongplattor och satte plintar för resten. Betongplattor använda jag mest för att jag inte hade plats för både bärlinor och reglar närmast poolen där jag ville ha ordentligt marktryck mot poolsargen.
4x8m med plåtstomme från Svenska poolfabriken, Minimaster med klor och pH-reglering (kolsyra).
Tidigare: 4x8m med polyetenstomme från Poolkungen, romersk trappa, stensarg, Zodiac Tri18Ph saltklorinator med pH-reglering, vattenjet, klasik C excellence pooltak, Vortex3 poolrobot

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan