VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Infinity/owerflow entreprenörer  (läst 2276 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad PA1982

Infinity/owerflow entreprenörer
« skrivet: augusti 04, 2015, 19:21:00:00 »
Det är snudd på omöjligt att googla fram någon som fixar det. Vart hittar jag företag som kan uppföra en infinity som fungerar? Ska bygga nytt hus och kanske är det bäst att fråga byggaren om han kan gjuta en pool istället?

Poolgiganten

Utloggad je

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Lerum
  • Antal inlägg: 377
  • Total likes: 38
  • Kön: Man
  • Äntligen, efter två års byggande kan man bada!
    • Visa profil
SV: Infinity/owerflow entreprenörer
« Svar #1 skrivet: augusti 04, 2015, 20:16:48:48 »
Troligen för liten marknad till att någon prioriterar detta. Mycket samma som att bygga en husgrund, eller en annan form för pool, så det går säkert att hitta någon som fixar det på ett bra sett.
Egenkomponerat Leca/betong pool, 9,2 X 4,5, trappa/soffa i ena kortändan, brutit hörn i andra. Rostfria ingjutningsdetaljer från Pahlen, platssvetsad Alkorplan liner, Speck Eco Touch, 150kg sandfilter, Blue Lagoon 75W UV-C, 12kw Luxlama VP, Rolltop. Två 300W lampor i ena långsidan, två 50W Spa lampor i trappan. Två breddavlopp, fyra inlopp. Nitro Wall Scrubber poolrobot.
Min byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=8433.0

Utloggad Onsalabo

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Onsala
  • Antal inlägg: 216
  • Total likes: 18
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Infinity/owerflow entreprenörer
« Svar #2 skrivet: augusti 04, 2015, 21:17:32:32 »
Jag hade då inte bett byggaren bygga en pool också. Bättre att anlita någon entreprenör med erfarenhet av poolbygge.  Eller läs på ordentligt på det här forumet och bygg själv och ta in hjälp från olika håll för de olika momenten.

Här googlade jag fram en leverantör som gör overflow:

http://stenings.se/swimmingpooler-2/swimmingpooler/niveko-pool/
Rubinpool rund 6 m diameter med Gullberg & Jansson värmepump, Zodiac Tri 10 Pro saltklorinator och ribb-topp från Plastman.

Utloggad Owerflow

SV: Infinity/owerflow entreprenörer
« Svar #3 skrivet: september 01, 2015, 13:04:07:07 »
Håller på nu med en owerflow hemma, lekablock och betong och sen inplastad på plats.
Börjar bli ganska färdig, väntar på skvalprännegaller och att trallen ska bli klar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan