Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Långtest av Mosquito Magnet Independence  (läst 75456 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad heddan

SV: Långtest av Mosquito Magnet Independence
« Svar #60 skrivet: juni 20, 2013, 12:41:06:06 »
Har precis köpt mig en patriot jag också och letar också efter billiga alternativ till förbrukningsvarorna...
<Rickard>Du säger att du köper Rustas Octenol tabletter, hur fungerar dessa?
Någon som har provat att köpa härifrån: http://www.octenol.eu/products.html

Poolgiganten

Utloggad ducken

SV: Långtest av Mosquito Magnet Independence
« Svar #61 skrivet: juni 20, 2013, 12:58:44:44 »
Har precis köpt mig en patriot jag också och letar också efter billiga alternativ till förbrukningsvarorna...
<Rickard>Du säger att du köper Rustas Octenol tabletter, hur fungerar dessa?
Någon som har provat att köpa härifrån: http://www.octenol.eu/products.html
Jag beställde därifrån via ebay i tisdags. Allt verkar ha gått vägen hittills. De är enligt försäljarens utsago skickade, men har inte fått dem ännu.
6 stycken för 300:- med frakt.

Utloggad acce

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Hudiksvall
  • Antal inlägg: 112
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Långtest av Mosquito Magnet Independence
« Svar #62 skrivet: juni 20, 2013, 16:21:08:08 »
Köpte octenol på ebay tidigare ett år och dom verkar blötare än de som jag köpt i sverige. Förvaring bör ske i lufttät påse då dessa stinker svamp enligt mitt tycke.
Polypropylen pool 3,4x7,0x1,5. luxlama vp. dallas pooltak, dolphin poolrobot

Utloggad heddan

SV: Långtest av Mosquito Magnet Independence
« Svar #63 skrivet: juni 24, 2013, 14:39:07:07 »
Jag måste då säga att min myggdammsugare(Mosquito magnet patriot) fungerar över förväntan, efter 4 dygn så har den fångat c:a ½liter med mygg. Då mäter jag efter jag har hällt upp dom i en stor syltburk.

Svärfar har den från rusta och den fångar inte i närheten av lika mycket mygg, och jag tror inte det bara beror på andra förutsättningar. Den verkar suga mycket sämre...så man får väl vad man betalar för.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Långtest av Mosquito Magnet Independence
« Svar #64 skrivet: augusti 02, 2013, 09:46:42:42 »
Min nya defender hade "ännu sämre" öppning i psåen som fångar myggorna.
Jag fixade till en fyrkantig plastöppning som jag trätt in i påsöppningen så den blir större, detta har klart förbättrat fångsten.
Jag har dessutom flyttat myggfångaren från en placering under ett pilträd, till intill vinbärsbuskarna.
Min bestämda uppfattning är att den fångar fler mygg placerad vid vinbärsbuskarna än under pilträdet.
Gissningsvis är det så att myggen, när de inte jagar, uppehåller sig på marken, i gräset, eller vi låg växtrlighet, som t.ex. vinbärsbuskar.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Långtest av Mosquito Magnet Independence
« Svar #65 skrivet: augusti 02, 2013, 10:53:03:03 »
Citera
Gissningsvis är det så att myggen, när de inte jagar, uppehåller sig på marken, i gräset, eller vi låg växtrlighet, som t.ex. vinbärsbuskar.

Det är min uppfattning också. Då vi bara har en förbränningstoalett på landet så brukar jag nyttja naturen för ettan, och jag upplever det att de små satarna kommer längs benen först. Och vad jag kan se kommer de utflygande från grästuvor och annan låg växtlighet.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad Erica

SV: Långtest av Mosquito Magnet Independence
« Svar #66 skrivet: augusti 06, 2013, 22:04:04:04 »
Fungerar de här systemen enbart mot vanliga mygg eller klarar de små mini-knott också ? Vi har tidvis mängder av de senare, vanliga myggor tillhör däremot undantagen.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Långtest av Mosquito Magnet Independence
« Svar #67 skrivet: augusti 06, 2013, 22:20:15:15 »
Vet inte vad du menar med knott.
"Norrlandsknott" verkar den ta i alla fall, vi har inte mycket av dem, men dagtid fångar den knott och kvällar/nätter mygg.
Sen finns det ju "swidon" små myggliknande tingestar som jag i och för sig tror att den tar, men inte i lika stor omfattning som knott och mygg.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Kakan44

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Dalarna
  • Antal inlägg: 215
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Långtest av Mosquito Magnet Independence
« Svar #68 skrivet: maj 07, 2014, 07:53:41:41 »
Nu drar ju myggsäsongen igång (för oss i Dalarna) o sneglar på en myggfångare. Någon som har något köptips och har en ide om hur mycket man bör betala för en om man beställer från Staterna eller kina?
Hade tänkt mig typ independence eller patriot. :)
Påbörjar bygge av pool sommaren 2013. Beräknat badklar till våren 2014. REVIDERAD = Nu är hösten 2014 här o vi badar inte ännu:( Men kämpar på i vår takt :D
Isolerblock 4*8 m plus trappdel m radie 2m
Saltklorinator Zodiak tri18 med promodul
Sandfilter
Alkorplan platssvetsad liner

min byggtråd:
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=9041.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan