CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Saltklorinator + ph från Astral  (läst 1559 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nemoc

  • Gäst
Nemoc
Saltklorinator + ph från Astral
« skrivet: december 05, 2017, 09:28:59:59 »
Hej, jag är ute efter automatiseringslösning på min pool (45m3) i ett varmare land, där jag möts med något annorlunda utbud än hemma i Sverige. Astral pools lösningar dominerar och försäljarna jämför Astral med "porsche" när Zodiac är "golf". Trots samma pris på båda. Är det någon här som vet varför är Astrals saltklorinatorer nästan inte alls till salu i Sverige? Finns det nöjda Astral användare? Tack på förhand

Poolgiganten

Utloggad MathiasS

SV: Saltklorinator + ph från Astral
« Svar #1 skrivet: december 06, 2017, 17:35:45:45 »
Astral är en av giganterna på marknaden. Här hemma är det vanligt med vattenpumpar och sandfilter från Astral. Jag tror inte du behöver oroa dig över kvaliteten på deras prylar.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad Dimitris76

SV: Saltklorinator + ph från Astral
« Svar #2 skrivet: december 07, 2017, 13:22:09:09 »
Hej, jag är ute efter automatiseringslösning på min pool (45m3) i ett varmare land, där jag möts med något annorlunda utbud än hemma i Sverige. Astral pools lösningar dominerar och försäljarna jämför Astral med "porsche" när Zodiac är "golf". Trots samma pris på båda. Är det någon här som vet varför är Astrals saltklorinatorer nästan inte alls till salu i Sverige? Finns det nöjda Astral användare? Tack på förhand

Bilindustriexemplet låter som BS från Astralförsäljarna.

Zodiac är multinationellt företag som producerar en massa olika produkter som marknadsföras under olika namn ( https://www.zodiac.com/en/united-states ). De är största i världen tillsammans med  Pentair och Hayward.

Astral är ett spanskt bolag som också producerar poolgrejer. De håller bra kvalitet fast de är i praktik okända utanför Europamarknad.

Jag skulle vilja föreslå att du köper frpn de som kan erbjuda bästa aftermarket service och reservdelar i ditt område.
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag