CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Förberedelse Latitude spa nersänkt i trall  (läst 1598 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad D1_Latitude

Förberedelse Latitude spa nersänkt i trall
« skrivet: oktober 19, 2017, 17:07:06:06 »
Hej!
Har beställt ett Dimension One Latitude spa.
När vi byggde trallen förra året så hade vi funderingar på spa så vi har 250cm mellan bärlinorna och så la jag en markduk och lite singel ovanpå.
Har nu kapat upp golvet och jämnat ut stenen.
Blev lite fundersam nu dock för har inte tänkt på om badet kan ta skada från tjäle osv. Är som sagt inget tjockt lager sten, hade tänkt lägga på isolering 50mm s80 som klarar av ett långvarigt tryck på 3ton/kvm.
Tänkte att om det skulle skjuta upp lite så pressas isolering ihop och inte att det trycker sönder spat.
Är det någon som råkat ut för problem eller är det starkt rekommenderat att gräva ur mer, lägga på mer sten eller ska jag bara sluta oroa mig?
Vänliga hälsningar
Kevin

Poolgiganten

Utloggad johanmarsta

SV: Förberedelse Latitude spa nersänkt i trall
« Svar #1 skrivet: oktober 19, 2017, 21:08:06:06 »
Det ska inte vara någon fara.
Har sett bad som står direkt på grus/gräs/sten plattor mm och dom har klarat sig.

Utloggad D1_Latitude

SV: Förberedelse Latitude spa nersänkt i trall
« Svar #2 skrivet: oktober 27, 2017, 19:39:54:54 »
Tack för svar.
Blev att jag la 50mm eps under ändå.
Allt är på plats och vi har badat i en vecka men det har strulat lite så ska skapa en ny tråd och se om man får tips på tillvägagångssätt.
Hälsningar
Kevin

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag