VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Doft-essens?  (läst 1919 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Telekiter

Doft-essens?
« skrivet: september 18, 2017, 15:42:03:03 »
Hej, Jag ahr en fundering runt doft-essens. Jag har provat ett par köpta på folkpool. Det är varianten som är i flytande form alltså inte i kristallform. Eftersom man avråder att krypa ner i spabadet när man har olika typer av hudkräm, deodoranter, osv pga att vattnet försämras så undrar jag vad forumet säger om doft-essenser? Jag undrar om det kan va dessas som gör att jag fått rejält med skumbildning i vattnet, eller om det enbart beror på bristande dusch innan bad. Vad är skillnaden mellan doft-essens i kristallform och flytande form i detta hänseende? Nån som provat olika varianter och har erfarenhet av detta?

/Urban.

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: Doft-essens?
« Svar #1 skrivet: september 25, 2017, 16:39:45:45 »
Med tanke på att det troligen kan bli olika kemiska reaktioner mellan dina essenser och de vanliga spakemikalierna tror jag nog det är säkrast att hoppa över dofterna. De skall ju inte behövas om vattnet är fräscht - det skall ju inte lukta illa utan dem heller.

Utloggad Telekiter

SV: Doft-essens?
« Svar #2 skrivet: september 28, 2017, 08:43:34:34 »
Hehe...mitt vatten luktar inte dåligt alls, men det är rätt trevligt med doftessenserna faktiskt  ::) . Nåja, får väl prova en gång till när jag bytt vatten och blir det då skumbildning får jag byta igen och sluta med dem :) .

/Urban.

Utloggad Haga 9

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Stenstorp
  • Antal inlägg: 52
  • Total likes: 12
  • Kön: Man
  • Spa bad javisst!
    • Visa profil
SV: Doft-essens?
« Svar #3 skrivet: september 28, 2017, 13:12:03:03 »
Hej ! Vi har då och då i sådana doftflaskor som du beskriver och tycker det är väldigt mysigt med lite go doft. Attt det skulle orsaka skumbildning är inget som vi märkt av.

Utloggad Telekiter

SV: Doft-essens?
« Svar #4 skrivet: september 28, 2017, 13:19:12:12 »
 O0

Utloggad jbr

SV: Doft-essens?
« Svar #5 skrivet: september 28, 2017, 16:22:13:13 »
Hej ! Vi har då och då i sådana doftflaskor som du beskriver och tycker det är väldigt mysigt med lite go doft. Attt det skulle orsaka skumbildning är inget som vi märkt av.

Samma här...

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan