Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Val av spabad  (läst 2891 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Hanken

Val av spabad
« skrivet: augusti 15, 2017, 22:10:14:14 »
Hej!
Som många andra så är jag & familjen (fru & 3 småbarn) ute efter ett nytt spabad och behöver tips/hjälp på vägen. Budget ca 80tkr & har sneglat på följande Spabad. Vilken skall man välja? Krav en loungedel, 5-6 platser. Bor också i Norrbotten.

Nordic hot tub - Encore, 2kw värmare
Caldera Spa - Marino, 2 kw värmare
Viskan Spa - Lärkö, 3 kw, värmare
Master Spas - Evolution 7.1, 3 kw värmare
Sundance Spa - Peyton, 2,7 kw värmare

Eller är det någon annan som man skall titta på i samma prisklass? Pratat med de flesta säljare ovan och de förespråkar självklart sin produkt. *Edit - la till spec om värmare*
« Senast ändrad: augusti 19, 2017, 09:55:38:38 av Hanken »

Poolgiganten

Utloggad janlun71

  • Kan en del om pool & spa
  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 337
  • Total likes: 96
  • Kön: Man
  • Spabad & Pool ska man ha !
    • Visa profil
SV: Val av spabad
« Svar #1 skrivet: augusti 16, 2017, 10:05:27:27 »
Har en glasfiberpool från Fiberpool 7,8 x 3,4 m, uppvärmd med Shott 9kw Poolvärmepump, Sandfilter numer med glasfiltermedia, UV lampa Blue Lagoon.

Spabad Coast Spas Cascade II

Pekingfanz

  • Gäst
Pekingfanz
SV: Val av spabad
« Svar #2 skrivet: augusti 17, 2017, 19:29:57:57 »
Är långt ifrån någon expert på spabad, men har i och med att man letade själv gått igenom en hel del säljare och modeller.
Sundance SPA har jag hört om ska vara bra SPA'n men har inte någon egen erfarenhet av dessa eller provsuttit.

Har själv testat både Encore'n och Lärkö. Det som för mig har varit den stora skillnaden mellan Lärkö (Viskan) kontra de andra modellerna har varit sittdjupet, är 191 lång och det var det badet jag satt klart bäst i. Sedan har Lärkö en 3kw värmare mot en 2kw värmare på Encore.
Dessa två argument gjorde att vi valde Viskan framför Encore bl.a.

De andra två var modeller eller märken vi inte hade gått igenom, kan därför inte uttala mig alls om dessa.

Lycka till i SPA-bads djungeln!  ;)

Utloggad Eee

SV: Val av spabad
« Svar #3 skrivet: augusti 23, 2017, 02:18:40:40 »
Vi har ett Hydropool Serenity 7000 som hamnar på din budget om man pratar med en säljare, rek pris på hemsidan är 109.000kr. Dock har inte den modellen någon loungedel men plats för 7 pers. man kan lätt sitta med benen åt sidan när man är färre. Hydropool har andra utförande i samma yttermått.
Jag skulle inte välja mindre än 3kw värmare, känner att vattnet kyls av ganska bra när det är kallt och vind ute. Då hade 6kw värmare vara att föredra.
Allt blir dock en kompromiss beroende på vart man bor. Ser att du bor i norra sverige och då skulle jag satsa på ordentlig värmare! Ingen vill bada om det blir kallt!
Spabad Hydropool Serenity 7000
6,5x4m Tjällden pool med gaveltrappa
Persian Grey liner.
Pump Astral Sena 0,74kW
Sandfilter Mediterrano 500, 100kg Sand
Elecro G2 Titan 122kW, IVT GEO 512 Bergvärme 170m
Astral LED x2 med Plejd styrning
Isaver+ Pumpstyrning
EC Series Salt Chlorine Generator EC16
Leia pooltak 4 sektioner
Dolphin E20 poolrobot

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag