CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Pipande ljud?  (läst 3486 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Magnus916

Pipande ljud?
« skrivet: augusti 13, 2017, 15:37:49:49 »
Hej
Jag har ett spabad Enjoy 230 som jag köpt från Uteplatsen.se för ca:9 månader sedan. Det har Balboas system och är utrustat med Ozone generator samt UV system. Sedan en vecka tillbaka så "piper" det något från spabadet när cirkulationspumpen går. Jag får inget felmeddelande i displayen. Någon här som varit med om liknande eller har tips?
Mvh
Magnus

Poolgiganten

Utloggad janlun71

  • Kan en del om pool & spa
  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 337
  • Total likes: 96
  • Kön: Man
  • Spabad & Pool ska man ha !
    • Visa profil
SV: Pipande ljud?
« Svar #1 skrivet: augusti 13, 2017, 18:20:57:57 »
Ta kontakt med din säljare, du har hu fortfarande ett bad som ligger under garantitid och då ska du inte röra i badet själv för då kan leverantören hävda att du brutit garantireglerna.

Ring Uteplatsen och låt dom komma och fixa direkt, inget eget mek i ett bad som har garanti kvar.
Har en glasfiberpool från Fiberpool 7,8 x 3,4 m, uppvärmd med Shott 9kw Poolvärmepump, Sandfilter numer med glasfiltermedia, UV lampa Blue Lagoon.

Spabad Coast Spas Cascade II

Utloggad Magnus916

SV: Pipande ljud?
« Svar #2 skrivet: augusti 14, 2017, 11:03:54:54 »
Tack för svar, har precis mailat uteplatsen. Av ren nyfikenhet, har någon varit med om detta eller tror sig veta vad det är?  ::)

Utloggad Plums

SV: Pipande ljud?
« Svar #3 skrivet: augusti 14, 2017, 14:17:32:32 »
Tack för svar, har precis mailat uteplatsen. Av ren nyfikenhet, har någon varit med om detta eller tror sig veta vad det är?  ::)

När jag använde min pool första gången tyckte jag det knakade i den då det var helt tyst ute. Det visade sig vara mina gamla slitna leder som stod för knaket när jag flöt runt där i poolen som då förstärkte ljudet.

Se alltså till så att det inte är någon näsa eller annan kroppsöppning som visslar och orsakar ditt huvudbry i onödan.



Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Pipande ljud?
« Svar #4 skrivet: augusti 16, 2017, 10:42:41:41 »
Det är väl rimligen cirkulationspumpen som piper, eller någon elektronisk komponent på kretskortet.
Om du inte fått tinnitus vill säga.  ;)

Ändrar/försvinner ljudet om du tar bort filtret?
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag