CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vilken poolrobot?  (läst 2329 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad putte82

Vilken poolrobot?
« skrivet: augusti 11, 2017, 13:09:00:00 »
Hej!

Dags att ta tag i det här med städrobot då den manuella paja efter lite vilt lek. Förutsättningarna är en vanlig 8x4 med en hörntrapp. 99% av skräpet är på botten då vi alltid har poolen täckt när vi inte badar. Lägger hellre lite extra på något som fungerar bra än tvärt om.

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Vilken poolrobot?
« Svar #1 skrivet: augusti 11, 2017, 13:28:08:08 »
http://www.poolforum.se/forum/index.php?action=search2

Skriv in "poolrobot" sen har du att läsa hela kvällen


Utloggad aromata

SV: Vilken poolrobot?
« Svar #2 skrivet: augusti 12, 2017, 00:38:30:30 »
Jag har precis skaffat en ASTRAL REACTION. En av de billigaste som inte drivs av poolpumpen. Min erfarenhet så här långt är att den fungerar ok. Suger upp löv och annat som ligger löst på botten. Men den borstar inte och klättrar heller inte på väggarna.

En vanlig manuell dammsugare med slang städar bättre eftersom den även borstar. Jag tycker att den verkar vettigt byggd, i all sin enkelhet, och gör ungefär som jag förväntat mig. En dyrare maskin har säkert bättre sugeffekt och kan även ha borstar så man får väl lite vad man betalar för.

Utloggad nyburjare

SV: Vilken poolrobot?
« Svar #3 skrivet: augusti 12, 2017, 10:13:17:17 »
De flesta produkter äe bra i början grejen är hur länge de håller ;D

Utloggad Dimitris76

SV: Vilken poolrobot?
« Svar #4 skrivet: augusti 12, 2017, 11:05:04:04 »
De flesta produkter äe bra i början grejen är hur länge de håller ;

Stämnet nog. Alla robotar är inte lika välbyggda.

5:e eller 6:e pooläsong och min Zodiac Vortex 4 funkar fortfarande felfritt. Heter Polaris utomlands ifall du köper på nätet.
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad aromata

SV: Vilken poolrobot?
« Svar #5 skrivet: augusti 12, 2017, 18:47:27:27 »
Min ASTRAL REACTION verkar välbyggd, genomtänkt och funktionell. Astral är ju ett stort märke i poolbranschen så de sitter ju på kunskap. Men hur länge den håller har jag förstås ingen aning om, vi får se.

Utloggad nyburjare

SV: Vilken poolrobot?
« Svar #6 skrivet: augusti 12, 2017, 19:06:31:31 »
Som sagt , svårt ett veta ... även en dyrare robot kan paja efter en säsong.
Jag väljer alltid sådana prylar efter tillgång på reservdelar , finns  sprängskiss, går det att köpa delar...det betyder mycket !

Utloggad TommyC

SV: Vilken poolrobot?
« Svar #7 skrivet: augusti 12, 2017, 19:24:40:40 »
Det tror jag är en bra princip, att undvika sånt som inte har nödvändig dokumentation.  O0
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad llars

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Norge
  • Antal inlägg: 13
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Vilken poolrobot?
« Svar #8 skrivet: augusti 13, 2017, 10:46:59:59 »
Jeg har en Dolphin Supreme M4 som klatrer veggene, børster og holder poolen mye mye renere enn jeg kunne klare manuelt. Jeg merker også at filtere ikke trenger rens så ofte som før og vannkvaliteten også er bedre. Enkelt vedlikehold tar <2 min etter bruk.
4x8 meter pool fra 1986 ved sommerhus. Betong, nedgravd med isolasjon og duk. Treplatting rundt. Ligger fritt med mulighet for sol hele dagen.  Bobletrekk. Aluminiumsskydd/stativ når det er rullet opp (eget patent som hindrar solskader på bobletrekket). Nå bobletrekket som nytt etter 7 år (i 2017).
Brukes fra medio april til medio september. 
13 kwh invertor varmepumpe. 28-29 grader april-juni og 30-32 grader ellers.  Forbruk ca 5-6000 kwh pr. år.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag