Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Läcker i slangadapter vid poolvärmepump. Har jag gjort fel?  (läst 10785 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Davidkulneff

SV: Läcker i slangadapter vid poolvärmepump. Har jag gjort fel?
« Svar #30 skrivet: augusti 07, 2017, 19:34:48:48 »
Vid närmare kontroll var det inte limningen som läckte  ::)
Det läckte mellan adapter-38 mm slang. Lossade jag lite på slangklämman minskade droppandet. Nu har jag tryckt allt på plats, dragit åt alangklämman och försökt klämma in silikon där istället där jag kunnat. Nytt test imorgon...

Poolgiganten

Utloggad Davidkulneff

SV: Läcker i slangadapter vid poolvärmepump. Har jag gjort fel?
« Svar #31 skrivet: augusti 12, 2017, 11:42:48:48 »
Uppdatering!
Silikonmodellen är inte att rekommendera. Höll bara godtyckligt men tillräckligt för att dra igång värmen iaf!
Förstod att det var en kortsiktig lösning, så stack iväg till rubin pool och köpte på mig pvc slang, bypass och kopplingar. Nu är allt limmat och monterat på plats, inget läckage! Så jäkla skönt!
Tack för alla tips!

Utloggad benghans

SV: Läcker i slangadapter vid poolvärmepump. Har jag gjort fel?
« Svar #32 skrivet: april 29, 2020, 21:13:03:03 »
Söker slangadapter till 50 mm flexslang, vid in och utgående vatten från pool värme pumpen.

Utloggad TommyC

SV: Läcker i slangadapter vid poolvärmepump. Har jag gjort fel?
« Svar #33 skrivet: april 29, 2020, 21:28:25:25 »
Din fråga är otydlig. Dammbutiken har ett stort sortiment av adaptrar m m. Där kanske du hittar det du söker  <dontkn>
https://www.dammbutiken.se/plastdelar/kopplingar/
Fråga annars i närmsta poolbutik eller sök i deras web-butiker.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan