Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: DenForm Spa från Bauhaus  (läst 22836 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Starken

DenForm Spa från Bauhaus
« skrivet: september 01, 2010, 05:56:39:39 »
Hejsan,

Funderar på att inførskaffa ett spabad men har en ganska begrænsad budget. Har kollat lite på ett spabad som de har på Bauhaus. Badet heter DenForm modell 52. Det ær nu nedsatt från 59900 till 39900, vilket passar ganska bra in i min budget. Frågan ær nu om det ær ett prisvært spa som håller tillfredstællande kvalitet och ekonomi. Styrsystemet i badet ær från Balboa vilket jag førstått skall vara ett ok mærke. Hoppas någon kan ge mig lite råd om denna pool!

MVH Andreas

Poolgiganten

Utloggad Bada

SV: DenForm Spa från Bauhaus
« Svar #1 skrivet: september 16, 2010, 10:05:57:57 »
Hej,

Vi har köpt just denna modell på bauhaus och har precis fått det installerat. Vi tyckte att man fick ganska mycket spabad för pengarna och var inte intresserade av att betala så mycket mer. I Danmark verkar denna modell kosta betydligt mer än vad Bauhaus i Sverige säljer det för. Troligtvis är Denform ny leverantör till Bauhaus och vill komma in på den svenska marknaden därav det lägre priset i Sverige.

Hittills har allt fungerat mycket bra och vi blev positivt överaskade av badet. Alla komponenter i badet är amerikanska så jag antar att kvaliteten är likartad med många andra dyrare spabad.

Badet verkar även vara välisolerat och det värms upp från 26 grader till 37 grader på ca 4 timmar vid en utetemperatur på ca 15 grader.

Hör av dig om du har några frågor om vårt spabad.

Marcus


Utloggad bella

SV: DenForm Spa från Bauhaus
« Svar #2 skrivet: oktober 05, 2010, 20:46:36:36 »
Hej,

jag undrar lite mer om DenForm spa från bauhaus...är det någon mer som har denna? Hur mycket kostade det att installera? Är kvaliteten ok?

Utloggad Turbo

SV: DenForm Spa från Bauhaus
« Svar #3 skrivet: oktober 06, 2010, 18:22:15:15 »
 Jag har också sett denna spapool på Bauhaus och blev intresserad av den som kostar 49995. Denform 61 tror jag den hette. Jag skulle bli väldigt tacksam om det är nån som har lite info att delge.
1: Vilken typ av isolering?
2: Ljudnivå?
3: Elförbrukning
4:Skötsel/rengöring?
5: Kvalite pump?
osv osv

Roger

Utloggad Bada

SV: DenForm Spa från Bauhaus
« Svar #4 skrivet: oktober 11, 2010, 11:57:52:52 »
Hej,

Vår elinstallation kostade 6000 kronor. 4 timmars jobb för elektrikern. Merparten av kostnaden var materialkostnad (jordfelsbrytare, arbetsbrytare, elkabel 29 m osv.). Installationen var det inga kostigheter med utan elektrikern visste precis hur det skulle kopplas.

I övrigt har spabadet fungerat bra och skötseln av badet är väl likadan för alla spabad (justera klorhalt, ph osv).

Elförbrukningen vet jag ännu inte, men min gissning är ca 3000-4000 kwh per år.

Jag har även varit i kontakt med Denform i Danmark för frågor angående extrafilter och de har svarat via mail. Problemet med att köpa spabad från tex bauhaus är att de inte är experter på produkterna. De har inga reservdelar (filter osv) på lager utan beställer vid förfrågan från Denform.

Marcus



Utloggad musko

SV: DenForm Spa från Bauhaus
« Svar #5 skrivet: oktober 28, 2010, 13:20:51:51 »
Hej,

ni som har denform spa, har precis beställt ett själv i dag, full load.
Undrar bara hur ofta man behöver köra filterpumpen (filtercykler), behövs den köras varje dag. år inte grepp om det via bruksanv.
Tror inte vår familj kommer bada dagligen nu, men kanske 1-2g i veckan under vintern.

/E


Utloggad Jonas West

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Borås
  • Antal inlägg: 231
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar med swimmingpooler och spabad i Borås
    • Visa profil
SV: DenForm Spa från Bauhaus
« Svar #6 skrivet: oktober 28, 2010, 17:40:15:15 »
Hela vattnets volym bör cirkuleras (filtreras) 40ggr per dygn många tillverkare låter sina cirkulations pumpar gå dygnet runt och då filtreras vattnet mellan 60-100ggr per dygn beroende spamodell & leverantör. 

Har man separat cirkulationspump vilket jag rekomenderar att man ser till att sitt spabad har bör man se till att pumpen går minst 16 timmar per dygn gärna 24

Då blir vattnet väldigt lättskött och spabadet tystare

Utloggad Bada

SV: DenForm Spa från Bauhaus
« Svar #7 skrivet: oktober 29, 2010, 09:42:25:25 »
Hej,

Jag kör två filtercyklar per dygn som är 2 timmar vardera. Det går givetvis att ändra så att man kör fler cyklar per dygn, men varje cykel är enbart 2 timmar. Vi badar ungefär 1 gång per vecka och har hittills inga problem med vattenkvaliteten.

Marcus

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan