Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Saltklorinator slut  (läst 2240 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad deppa

Saltklorinator slut
« skrivet: juni 22, 2017, 20:17:28:28 »
Min saltklorinator, en Astral Sel basic 4, har slutat producera klor. Den har fungerat bra i 6 år men i ärlighetens namn har jag inte gjort rent den. Funderar på att testa med vatten och saltsyra enligt manualen men elektroden kan vara slut. Någon som upplevt liknande problem? I värsta fall måste jag byta själva kammaren eller byta till UV, jonisering eller nåt. Vad skulle ni göra? Just nu shockklorerar jag för att bättra på Redox.
-------------------------------------
Viking pool från A-pool 8*4 m
Poolvärmepump Gullberg & Jansson
Saltklorinator Astral Sel Basic
Pooltak Idealcover Dallas B

Poolgiganten

Utloggad dajz

SV: Saltklorinator slut
« Svar #1 skrivet: juni 23, 2017, 08:55:22:22 »
Prova att ställa ner elektroden i en behållare med ättika över natten, det tar bort beläggningen som skapas på ytan.

Utloggad deppa

SV: Saltklorinator slut
« Svar #2 skrivet: juni 23, 2017, 15:07:42:42 »
Tack. Tog ut elektroden och den såg väldigt fin ut. Gjorde rent den enligt manualen med 20% saltsyra och 80% vatten. Gjorde även rent alla kontakter och anslutningar som var rätt ärgade. Kopplade ihop allt men den producerar fortfarande ingenting. Har mätt strömmen från styrenheten och den är stabil på 12V, har dock ingen mätare för att mäta Ampere. Misstänker att cellen är slut på något sätt.
-------------------------------------
Viking pool från A-pool 8*4 m
Poolvärmepump Gullberg & Jansson
Saltklorinator Astral Sel Basic
Pooltak Idealcover Dallas B

Utloggad Onsalabo

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Onsala
  • Antal inlägg: 216
  • Total likes: 18
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Saltklorinator slut
« Svar #3 skrivet: juli 12, 2017, 16:47:40:40 »
Cellen har en begränsad livslängd. 6 år är kanske i kortaste laget men kanske vad man får räkna med. Går den att beställa som reservdel?
Rubinpool rund 6 m diameter med Gullberg & Jansson värmepump, Zodiac Tri 10 Pro saltklorinator och ribb-topp från Plastman.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag