VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Anslutning till inmurningsrör  (läst 984 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Thwa

Anslutning till inmurningsrör
« skrivet: juli 08, 2016, 10:45:39:39 »
Jag ska montera en utanpåliggande LED lampa som sitter fast i en 1,5" gänga i ett inmurningsrör. Anslutningen/munstycket som jag fick med (ser ut som ett inlopp utan kula) gängas bara in i inmurningsröret med två packningar, en mellan rör och liner och en mellan liner och anslutningen. Hur hårt måste jag dra den och behöver jag gängtejp på gängan in i inmurningsröret? Om jag drar åt så kommer ju linern att riskera att tvista, förslag?

Poolgiganten

Utloggad Thermopool

SV: Anslutning till inmurningsrör
« Svar #1 skrivet: juli 08, 2016, 15:01:13:13 »
Står det ingenting om gängtejp i monteringsanvisningen? Du har fått två packningar, en till rör/liner och en till liner/anslutning, det borde räcka så men några varv tejp gör väl ingen skada. Jag skulle dra åt allt för handkraft bara, packningarna tätar bra med handkraft och som du skriver finns det risk för att linern snurrar med. Dra åt tills det tar stopp och sedan bara lite till så att allt sitter fast (utan att linern snurrar med). Vad är det för modell på lampan?

Utloggad Thwa

SV: Anslutning till inmurningsrör
« Svar #2 skrivet: juli 08, 2016, 23:39:31:31 »
Tack för tipset!

Lampan är Seamaid LED flat projector

Utloggad Thermopool

SV: Anslutning till inmurningsrör
« Svar #3 skrivet: juli 09, 2016, 23:26:34:34 »
Lycka till.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan