Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: köp av spabad  (läst 6542 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TheSwede

SV: köp av spabad
« Svar #10 skrivet: januari 13, 2017, 10:37:09:09 »
Har nästan samma. Ett bad på 1400liter ligger på ungefär på 300kr i månaden i snitt på ett år.

Poolgiganten

Utloggad pim

SV: köp av spabad
« Svar #11 skrivet: januari 13, 2017, 12:00:00:00 »
Några åsikter om DenForm Model 61som har mycket tillbehör samt ett pris som lockar?

Utloggad TheSwede

SV: köp av spabad
« Svar #12 skrivet: januari 13, 2017, 12:56:57:57 »
Om man läser på forumet så värkar deras service inte vara super. Dom har ingen återförsäljare i sverige.

Utloggad pim

SV: köp av spabad
« Svar #13 skrivet: januari 13, 2017, 14:28:27:27 »
F-n va svårt det ska vara att bestämma sig  :-\ och ju fler man pratar med ju svårare blir det.
Nu får man snart bestämma sig annars får ju familjen aldrig bada...

Utloggad Chrismar

  • Nybörjare
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 7
  • Total likes: 4
  • Kön: Man
  • Spa är nice
    • Visa profil
SV: köp av spabad
« Svar #14 skrivet: januari 13, 2017, 16:38:37:37 »
Köpte på villamässan o bostadsrättsmässan i Älvsjö i okt eller nov 2016 ett Viskan Saltö med tilläggen UV-rening , titaniumvärmare , fyra sittkuddar , manuell "pooldammsugare" , 1 extrafilter , kemi startpaket för Brom , drinkbricka och slutligen locklyft III. Betalade för detta totalt ink leverans 69 000 kr på "kampanj" direkt av Viskan. Sen tillkommer givetvis elektriker och i mitt fall en kranbil.

Vad gäller ang att Viskan är för "enkelt", tja de har 25 st ordentliga munstycken i Saltö och då räcker det utmärkt med en pump på 3 Hkr för ett bra tryck i varje munstycke. Har inte känt att jag haft mer behov av massage men visst , alla är olika. Jag har snarare känt att jag mer o mer sitter o gottar mig i värmen med en pilsner o familj utan att använda massagen. Dessutom är det en separat cirkulationspump på spat så formellt sett har du två pumpar om det avgör  :D

Lycka till med ditt val av spa, själv känner jag mig väldigt nöjd med kvaliteten , servicen från Viskan och känslan av att i vart fall teoretiskt borde jag ha det rimligt bekymmersfritt pga av mitt val av ett enklare kvalitetsspa.
Life is short so enjoy it while it last :)

Utloggad Chrismar

  • Nybörjare
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 7
  • Total likes: 4
  • Kön: Man
  • Spa är nice
    • Visa profil
SV: köp av spabad
« Svar #15 skrivet: januari 13, 2017, 22:09:36:36 »
Kom för övrigt på att det var läge att kolla av elmätaren som är kopplad endast till spat. Mitt Viskan Saltö kopplades in och vattenfylldes första gången 12 dec 2016. Sedan dess ,fram till dagens datum, har det förbrukat 525 Kwh  Då har jag förutom att fyllt karet med 1625 l vatten i flera minusgrader , badat i snitt tre gången i veckan och då i snitt haft locket av i ca 90 min ink kemprocess. Därtill har vi som alla nybörjare kämpat med spakemin så locket har nog varit öppet ytterligare totalt fyra timmar under denna period bara pga av det.

Jag bor i Stockholm och vintern började på allvar samma dag som jag fyllde spat , typiskt nog. Spat står på betongplattor och 70 mm isolerande markskivor. Vi har ställt temperaturen på 38,5 grader och trycker upp till 39 grader precis när vi öppnar locket för att värmaren skall starta. Spat står relativt utsatt för vind men på en villatomt , inte på en kobbe i skärgården. Hoppas informationen är till nytta för någon och hoppas att ni får ett fortsatt bra badår :)
Life is short so enjoy it while it last :)

Utloggad poolospasven

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Skivarp
  • Antal inlägg: 13
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Vattnet är min vän!
    • Visa profil
SV: köp av spabad
« Svar #16 skrivet: januari 16, 2017, 13:18:49:49 »
Nu vill jag vara tydlig med att jag är försäljare av Spabad!
Men finns det ingen lokal handlare i dina trakter?
Du kommer under karets livstid att behöva reservdelar, kem o tips o råd, kanske hjälp med installationen osv
Och har du provsuttit/legat något av de kar du överväger?
Lycka till! 
Sven, säljer pooler o spa o gillar att läsa vad alla tycker!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag