CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Pool4u hjälp, varning. Hir göra?  (läst 6754 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Pool4u hjälp, varning. Hir göra?
« Svar #20 skrivet: augusti 10, 2017, 16:32:08:08 »
Jag har upprepade gånger frågat dig vilken plattform du använder, om du har rensat cockies, startat om enheterna o.s.v. utan att få svar.
Du har självklart din fulla rätt att bli förbannad, men som du kanske förstår är det viktigare för mig att forumet fungerar både för dig och andra än att just du skall få in din bild på ett sätt som normalt inte skall behöva användas.

Troligen har du nåt fel i dina enheter, eller någon inställning som gör att du inte kan använda denna (och många andra sidor på webben) fullt ut, och sånt ligger ju liksom inte på mitt ansvar, även om jag självklart vill att det skall fungera för dig.

Det skrivs över 1000 nya inlägg i detta forum varje månad och ingen annan har klagat på att det inte fungerar.
Hade du skickat en bild till mig hade jag troligen lagt in den ändå, men nu har du ju inte gjort det.
« Senast ändrad: augusti 10, 2017, 16:35:48:48 av Rickard »
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Poolgiganten

Jesper Bogentoft

  • Gäst
Jesper Bogentoft
SV: Pool4u hjälp, varning. Hir göra?
« Svar #21 skrivet: augusti 10, 2017, 17:08:12:12 »
Hej,
jag har som du vet inte kunnat svar eller lägga upp bilder.
Jag använder chrome och det fungerar varken på min samsung s7 eller på min dator.
Med tanke på de frågor som skrivits ang hur min pool ser ut och vilka problem som är ok eller inte skulle jag behöva få visa bilder på hur det ser ut.
Att skicka dig bilder är ju svårt då det ej går skicka dig på pm och jag tyvärr inte har din email adress. Så kan du var så vänlig att hjälpa mig få upp bilderna så jag kan visa hur min pool och dess problem ser ut?

Mvh

Jesper

Utloggad Jeppe B

SV: Pool4u hjälp, varning. Hir göra?
« Svar #22 skrivet: augusti 10, 2017, 17:16:10:10 »
Nu provat även genom Explorer, fungerar inte heller

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Pool4u hjälp, varning. Hir göra?
« Svar #23 skrivet: augusti 10, 2017, 18:44:04:04 »
Du svarar fortfarande inte på frågorna om du startat om datorn, rensat cockies och har javascript aktiverat i din dator.
Under "kontakt" till höger i menyn ser du mina kontaktuppgifter.

Troligen är det ett problem med cookies.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Pool4u hjälp, varning. Hir göra?
« Svar #24 skrivet: augusti 11, 2017, 08:11:40:40 »
Bilder
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Pool4u hjälp, varning. Hir göra?
« Svar #25 skrivet: augusti 11, 2017, 08:15:23:23 »
Jag skulle kräva en ny liner.
Risken finns att den blivit "styv" då den suttit uppe en vinter utan vatten, och var ovanligt svårt att få till snyggt i hörnen.
Att jobbet sköts upp över vintern (färdigställandet) på ditt initiativ kan ses som en förmildrande omständighet som gör att du kanske inte kan gå helt skadeslös från det hela, rent moraliskt.
Juridiskt borde du kunna få dem att byta helt utan kostnad för dig, det där jobbet är inte OK om du frågar mig.
Skräpet under linern är oförlåtligt, men runt inloppet är det lite svårt att se vad som skulle vara problemet?

När det gäller bilderna och att de inte gick bifoga vet jag faktiskt inte vad det beror på, jag var tvungen att förminska den och byta namn på dem för att det skulle funka för mig också.
Borde inte behövas då jag har en bildförminskningsmodul installerad som skall sköta detta, men den kanske är så gammal att man inte tagit höjd för sååå stora bilder (fanns nog knappt på den tiden för typ 7 år sedan när jag installerade modulen)
Skall kolla om det finns någon uppdatering på modulen.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad MathiasS

SV: Pool4u hjälp, varning. Hir göra?
« Svar #26 skrivet: augusti 11, 2017, 09:21:15:15 »
Har man en linerlist med rakt hörn får man räkna med en LITEN glipa i hörnan, det är nästan omöjligt att undvika. Man brukar använda en bit träregel och en tving för att fixera linern i hörnen så att den töjer sig på långsidorna istället. Den springa som du har är inte ok och förutom det estetiska är risken för stor att saker trillar ner där. Det *kanske* går att fixa om man tömmer poolen, men det finns nog en risk att linern dras snett vid lampor och andra armaturer nu i efterhand.

Angående stenen under linern på botten så måste den bort, det kommer gnaga sönder linern.

Inloppen ska inte tätas med något silikon eller liknande. Det ska bli tätt mha de packningar som följer med inloppen. Förstår egentligen inte hur man kan misslyckas med det, det är väldigt gedigna produkter dessa inlopp från Pahlen. Har likadana själv fast en äldre modell.

Vill inte företaget prata med dig längre så är nog ARN rätt väg att gå. Finns inte mycket annat att göra.

EDIT: Bilden nedan la jag in på vanligt vis utan att förminska först. Dock hängde sig fliken med poolforumsidan så jag fick öppna ett nytt....men bilden laddades upp. Använder chrome på W10.
« Senast ändrad: augusti 11, 2017, 09:25:20:20 av MathiasS »
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad Erica

SV: Pool4u hjälp, varning. Hir göra?
« Svar #27 skrivet: augusti 11, 2017, 13:17:41:41 »
Att en proffsfirma som utger sig för att vara poolbyggare lyckas misslyckas såpass grovt förefaller märkligt.. Som Rickard sa, det faktum att linern inte var "färsk" kan ha försvårat det hela, men 10 cm i hörnen... inte ens amatörer som lägger den själva brukar väl hamna så galet. Likaså att inte upptäcka att en sten råkat ramla ned i gropen om det nu var så.

Tyvärr är det dock kanske svårt att få rätt. Om företaget är seriöst och måna om sitt rykte bör de kunna lösa det åt dig, även om du kanske får acceptera ett visst "självmedvållandeavdrag" genom att du sköt upp det hela och därmed kanske försvårade det för dem. Givetvis kan du anmäla till ARN. men ARNs utslag blir tandlöst om det skulle vara så att leverantören inte är seriös eller kanske försöker vara seriös men har hamnat i stora svårigheter. ARNs utslag är rådgivande men inte juridiskt bindande och skulle leverantören vara i riktig knipa och gå konkurs så hjälper det ju inte vilket utslag där som du än får.

Det är svårt att av bilder bedöma om linern skulle gå att rädda genom en tömning och omjustering. Lampor, inlopp, skimmer, allt sådant låser ju upp det hela en del. Men sitter det t.ex. bara en lampa på långsidan så hamnar den mitt i och då skall ju linern inte flyttas just där, om nu bristen på material är symmetrisk mellan hörnen - mittpunkten skall ju ligga stilla och det som är utanför skall sträckas ut. Eftersom det nog är långsidorna som är i störst behov av sträckning så blir ju spärreffekten av inloppsmunstycken och skimmer också mindre, de sitter ju normalt i kortsidorna, och sitter skimmern i mitten så blir det som med fallet med en lampa - den punkten skall ändå inte flytta på sig vid en omsträckning. Så helt hopplöst är det kanske inte.

Utloggad Plums

SV: Pool4u hjälp, varning. Hir göra?
« Svar #28 skrivet: augusti 11, 2017, 18:21:47:47 »
Ja det där ju inget kvalitetsjobb. Hur sitter linern på botten i poolenhörnen?  Har den gått ut där är det ju bara att jobba med tvingen i toppen.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag