CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Tjällens 8x4 med innvändig trappa  (läst 31819 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lost

SV: Tjällens 8x4 med innvändig trappa
« Svar #50 skrivet: juli 30, 2015, 00:12:29:29 »
Smart taket i box ifrån poolteam

Ok, det har jag varit inne på oxå. Vad är det för skenor som kommer med det? Och hur är de att gå på?

Poolgiganten

Utloggad HBrosenius

SV: Tjällens 8x4 med innvändig trappa
« Svar #51 skrivet: juli 31, 2015, 22:11:08:08 »
Ok, det har jag varit inne på oxå. Vad är det för skenor som kommer med det? Och hur är de att gå på?

Vi har det de kallar "Normalskenor" och som är de som rekommenderas i norden om jag förstått saken rätt. Finns en skena med lägre profil men som inte är lika stadig när det kommer snö (Iom takets konstruktion som en båge så skickas krafterna ifrån t.ex snö utåt nere vid skenan).

De är väl inte jätte sköna att gå på direkt, men inte hunnit utvärdera det så väldigt noga än.

Utloggad HBrosenius

SV: Tjällens 8x4 med innvändig trappa
« Svar #52 skrivet: juli 31, 2015, 22:13:46:46 »
Sista rycket? (Nåja, nästan iaf).

Idag satte vi extra skenorna till taket så att det går att dra undan. Bytte även ut en rörsektion till slang istället för att få det tätt så nu kan jag köra dygnet runt med värmepumpen (Sommaren, vart håller den hus?!). Kopplat klart elen till belysning och uttag på uteplatsen. Nu är det bara lite småsaker kvar med taket som att sätta alla stopp för de olika sektionerna och sådär. Plus att lösa hur vi skall göra med poolsarg, lite osäkra där ännu.


Ser rätt mysigt ut, nu saknar man bara de varma sommarkvällarna, och inte de vi har nu med 12-14 grader, suck.

Utloggad RoffeN

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Enköping
  • Antal inlägg: 278
  • Total likes: 23
  • Kön: Man
  • Äntligen POOL!
    • Visa profil
    • Tankar i Trädgården, vår trädgård
SV: Tjällens 8x4 med innvändig trappa
« Svar #53 skrivet: augusti 01, 2015, 14:29:53:53 »
Ja, du har helt rätt. Ser verkligen mysigt ut. Och ja, var är sommaren?
Block-pool från Tjällden 4x8 meter med gaveltrapp och svetsad liner.
100 kvm ny altan av tyckt trätrall.
VP: Hydro-pro 13
Pump: Victoria plus 0,78 kw
Filter: Cantabric 500 top
Vår byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=10745.0

Vår trädgård: http://tankar-i-tradgarden.blogspot.se/

Utloggad Bjärred

  • Poolare sedan 1994
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Bjärred
  • Antal inlägg: 127
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Tjällens 8x4 med innvändig trappa
« Svar #54 skrivet: augusti 01, 2015, 18:20:41:41 »
Snyggt bygge
10x5 murad pool, Baddjup 1,60, 80m3, Poolguard, 30m2 solfångare, Gullberg & Jansson 13,8 kW, Astral Pump 0,75Kw, Astral Filter 600 mm

Utloggad Tynell

SV: Tjällens 8x4 med innvändig trappa
« Svar #55 skrivet: augusti 03, 2015, 11:26:51:51 »
Efter lite välbehövlig semester i Stockholm med familjen är vi nu tillbaka för en slutspurt.

Lyckades dessutom komma över ett par delar jag saknade när jag var i Stockholm, så nu är det fullfart som gäller. Igår satte vi listerna och väggmattan och idag for jag iväg på morgonen för att köpa golvmattan. Lagom hann vi rulla ut den när regnet började, uargh det skulle ju inte komma förrens till kvällen. Nu var goda råd dyra, men mattan låg kanon direkt, så vi drog fram linern och det tog inte heller många minuter innan den satt hyggligt på plats för att regnskydda resten.

Snyggt jobbat! <antman> Det har verkligen gått undan för er känns det som, väldigt effektiva har ni varit!

Jag är också tillbaka på 'arbetsplatsen' efter några veckors ledigt på riktigt :-) Tänkte bara höra hur ni fäste gräsmattan i trapp och på väggarna? Använde ni även eps-mattan som följde med linern - innanför gräset?
« Senast ändrad: augusti 03, 2015, 15:40:19:19 av Tynell »
Projektstart 9/5 2015 – Startade cirkulationen 8/8 2016.
6,5x3,5 fristående pool med invändig gaveltrappa.
Väggar/trappa levereras av Leif Tjälldén.
Värmepump: Brilix XHP 100 (9 kW)
Kemi/Rening: Pahlén Minimaster/Minidos + Blue Lagoon UV-C 75w
Pump: Pahlén BADU Top 12
Sandfilter: Pahlén 515
Pooltak: Nova Comfort från G&J.

Utloggad HBrosenius

SV: Tjällens 8x4 med innvändig trappa
« Svar #56 skrivet: augusti 04, 2015, 08:58:32:32 »
Snyggt jobbat! <antman> Det har verkligen gått undan för er känns det som, väldigt effektiva har ni varit!

Jag är också tillbaka på 'arbetsplatsen' efter några veckors ledigt på riktigt :-) Tänkte bara höra hur ni fäste gräsmattan i trapp och på väggarna? Använde ni även eps-mattan som följde med linern - innanför gräset?

Tack, ja vi jobbade nog på rätt duktigt, började kännas i slutet, men skönt att ha en badbar pool nu iaf ;-)

Vi fäste inte "gräsmattan" alls i trappan eller på väggarna, den ligger på golvet och upp i trappan där vi försökte trycka in den i varje steg så gott vi kunde. Det blev rätt ok men den har rört lite på sig på några ställen när linen sträckt sig, men tvivlar på att det hade hjälpt att försöka fästa den. På väggen har vi den gummimatta som följde med linern, den fäste vi med dubbelhäftande tejp i överkanten på väggen och sedan klämde vi den med plåtlisten (Tejpen satt inte speciellt bra, men tillräckligt för att hinna få dit plåtlisten iaf ;-) ).

Utloggad HBrosenius

SV: Tjällens 8x4 med innvändig trappa
« Svar #57 skrivet: augusti 04, 2015, 09:25:52:52 »
Klippte ihop en liten film (Timelaps) på bygget också för de som är intresserade


Utloggad Tynell

SV: Tjällens 8x4 med innvändig trappa
« Svar #58 skrivet: augusti 05, 2015, 13:32:54:54 »
Tack, ja vi jobbade nog på rätt duktigt, började kännas i slutet, men skönt att ha en badbar pool nu iaf ;-)

Vi fäste inte "gräsmattan" alls i trappan eller på väggarna, den ligger på golvet och upp i trappan där vi försökte trycka in den i varje steg så gott vi kunde. Det blev rätt ok men den har rört lite på sig på några ställen när linen sträckt sig, men tvivlar på att det hade hjälpt att försöka fästa den. På väggen har vi den gummimatta som följde med linern, den fäste vi med dubbelhäftande tejp i överkanten på väggen och sedan klämde vi den med plåtlisten (Tejpen satt inte speciellt bra, men tillräckligt för att hinna få dit plåtlisten iaf ;-) ).

Tack för svar – jag tänkte försöka få dit dem på plats med matt-tejp, får se hur det går :-)
Projektstart 9/5 2015 – Startade cirkulationen 8/8 2016.
6,5x3,5 fristående pool med invändig gaveltrappa.
Väggar/trappa levereras av Leif Tjälldén.
Värmepump: Brilix XHP 100 (9 kW)
Kemi/Rening: Pahlén Minimaster/Minidos + Blue Lagoon UV-C 75w
Pump: Pahlén BADU Top 12
Sandfilter: Pahlén 515
Pooltak: Nova Comfort från G&J.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag