CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Fredde´s betongpool bygge.  (läst 125997 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kakan44

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Dalarna
  • Antal inlägg: 215
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Fredde´s betongpool bygge.
« Svar #180 skrivet: juli 17, 2013, 10:11:09:09 »
Här kommer lite bilder på formen. PS-blocken har jag fixerat i formen eftersom jag bygger själv. I normala fall trycks de ner i den våta betongen. Det vågade jag ej riskera. Motorn på botten avloppet fungerar som vikt under gjutningen. :)

Hej Fredde, vet inte om du läser nåt här.. men jag undrar hur du fäste blocken i formen innan du gjöt.. några tips? :)
Påbörjar bygge av pool sommaren 2013. Beräknat badklar till våren 2014. REVIDERAD = Nu är hösten 2014 här o vi badar inte ännu:( Men kämpar på i vår takt :D
Isolerblock 4*8 m plus trappdel m radie 2m
Saltklorinator Zodiak tri18 med promodul
Sandfilter
Alkorplan platssvetsad liner

min byggtråd:
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=9041.0

Poolgiganten

Robert Lu

  • Gäst
Robert Lu
SV: Fredde´s betongpool bygge.
« Svar #181 skrivet: juli 20, 2015, 13:10:43:43 »
Tjena Fredde,

Grattis till ett fint poolbygge. hoppas du har kunnat njuta av den.
jag funderar lite på instruktioner på hur man svetsar linern? för den länken du skickade finns inte.
tack på förhand !
Robert !


Hej Dragan,

Tackar!

Här är länken. Killen jag har handlat av heter Thomas.

http://www.zuhause-schwimmen.de/

Med Facit i hand är jag mycket nöjd med både service och detaljerad hjälp från leverantören. Det som fick mig att tveka ett tag var att han kräver förskott innan han skickar något. I mitt fall så reser jag till en stad i Tyskland 100km från detta företaget några gånger per år, så jag tänkte att jag kunde åka dit ifall det skulle krångla. Det har det aldrig gjort! Snarare har det fungerat klart över förväntan. Exempel på detta är.....
Jag hade planerat enfärgad liner på de horisontala planen i trappen men fick fel färg i leveransen. De skickade en ny direkt och jag fick behålla den andra. Tre stenar sprack i en annan leverans, 3 nya skickades och jag hade dessa en vecka senare. Service O0

Montage ::) 
Det var spännande att ge sig på detta arbete men det var det enda möjligheten för mig med den design/storlek på trapp jag ville ha till en rimlig kostnad. Du har alla detaljer på liner inköpet tidigare i denna länk.

Installationen av linern var inte helt enkel. Men är ingen raketvetenskap! Är man lite händig och nogrann så är det inga problem ::)
Här kommer en länk till installations instruktioner. Följ dessa till punk och pricka så kommer det bli tätt, sträckt och bra!

http://renolit.de/dyndata/RENOLIT_Waterp_Pool_Installation_Catalogue_EN.pdf

Varmluftpistolen med munstycke samt roller är till salu!

/Fredde

Utloggad TommyC

SV: Fredde´s betongpool bygge.
« Svar #182 skrivet: juli 20, 2015, 13:22:09:09 »
Bifogas! Dom har plockat bort dokumentet från hemsidan. Nu säljer dom kurser istället. Säkert bra. Undrar vad det kostar.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad rickardsan

SV: Fredde´s betongpool bygge.
« Svar #183 skrivet: maj 14, 2016, 12:02:25:25 »
Hej, undrar var ni fått era inspirationer ifrån? + Finns det någon guide med tex allt som behövs för att sköta om en pool och från plan till förverkligande? För insåg precis efter att ha studerat forumet lite att det verkar vara en hel del o tänka på så var börjar man? Viktigast är väl att det blir snyggast i min trädgård och eftersom alla trädgårdar är olika precis som poolerna är jag lite osäker på hur man väljer platsen, poolen, att tänka på osv. Alla tips är välkommna till en som planerar att bygga en ny pool utan några förkunskaper alls. Tack på förhand!
Mvh Rickarsad

Utloggad TommyC

SV: Fredde´s betongpool bygge.
« Svar #184 skrivet: maj 14, 2016, 12:29:06:06 »
Poolens läge är viktigt. Sol så stor del av dagen som möjligt ger bra bidrag till uppvärmningen. Att se solnedgången från poolen är fint. Placering på lagom avstånd bekvämt nära huset men inte så att huset stänks ner när någon gör bomben.

Det finns många åsikter om vilken pooltyp som är bäst. Läs på bland byggtrådarna här så finns all information som behövs. Man måste bilda sig en egen uppfattning av vad som passar bäst för ens egna preferenser och ekonomi. Finns inga begränsningar så ring Steelpool i Eskilstuna. De bästa pooltaken har Termatec. Värmepump från Gullberg&Jansson. (ytterst få har den kombinationen)
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag