CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Bilder från mitt projekt i Norge / Snart färdig!  (läst 13873 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mica

SV: Bilder från mitt projekt i Norge / Snart färdig!
« Svar #10 skrivet: juli 04, 2006, 13:06:53:53 »
Hej,

Jag har trådlös styrning på all min utrustning, eller rättare sagt "kommer att ha". Har dock inte fått utrustningen i min hand än. Kan kolla med ljussättaren på torsdag vad det är för märke. Det blir en centralstation och dit all el dras och sen så styrs de med en fjärrkontroll. Alla anslutna enheter kan dimmas. Det var inte särskilt dyrt heller (ett par hundra per enhet och ungefär lika mycket för fjärrisen resp centralenheten).
Folkpool Octavia 6.6 x 3.6 x 1.44.
Uppvärmning: 15 kvm solfångarpaneler + Folkpools värmeväxlare 75 kW som är kopplad till IVT Optima 500 (luft/vattenvärmepump) http://goto.glocalnet.net/tradgardsprojektet/

Poolgiganten

Utloggad RLA

  • en sybarit som är
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 967
  • Total likes: 0
  • Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker.....
    • Visa profil
SV: Bilder från mitt projekt i Norge / Snart färdig!
« Svar #11 skrivet: juli 04, 2006, 13:18:25:25 »
Observera att för att dimma en trafo krävs speciella dimmrar, det är väl det som är problemet för Hosse, dom är för vanliga glödlampor!?
Har ingen pool längre!!

Men den vi hade såg ut så här: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Utloggad Hosse

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Hudiksvall / Oslo
  • Antal inlägg: 97
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Har privat pool och jacuzzi
    • Visa profil
SV: Bilder från mitt projekt i Norge / Snart färdig!
« Svar #12 skrivet: juli 04, 2006, 13:25:47:47 »
Exakt. Jag har elektronisk trafo och 14 lågvoltslampor:-)
Testade med Classes trådlösa, men då startade det inte ens. Tillochmed en vanlig glödlampa pulserade litegran. Det orkar man inte med ute. Tror jag går för vanliga Eljo dimmers först och sedan byter ut allt med fjärrstyrning. Sparar lite pengar och sticker och köper däck stolar idag i stället:-)
Mvh
Hosse

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag