VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Poolköp, Active pool eller Luxlama PP pool?  (läst 25844 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad seastroem

Poolköp, Active pool eller Luxlama PP pool?
« skrivet: augusti 02, 2013, 19:50:27:27 »
Hej,
Till nästa sommar tänkte jag ha en 3x6 meters pool och jag står o väljer mellan
en Active pool (familypool) från www.spaobad.com eller en Luxlama PP pool från www.poolteam.se , Någon här på forumet som har några erfarenheter från dem eller skulle rekomendera den ena före den andra? eller kanske något annat tips i samma prisklass? (jag bor i skåne)

Poolgiganten

Utloggad seastroem

SV: Poolköp, Active pool eller Luxlama PP pool?
« Svar #1 skrivet: augusti 05, 2013, 18:26:35:35 »
Ingen som har någon erfarenhet från dessa pooler?

Utloggad Poolteam.se

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Malmö - Sverige
  • Antal inlägg: 92
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Poolteam.se
    • Visa profil
    • Poolteam.se
SV: Poolköp, Active pool eller Luxlama PP pool?
« Svar #2 skrivet: augusti 09, 2013, 17:01:26:26 »
Hej,

Roligt att du funderar på att köpa pool från oss på Poolteam.se!
Några frågor och svar hittar du direkt på vår hemsida: http://www.poolteam.se/faq.php

Ett tips kan vara att söka på orden "osmosis" eller "böldpest" i detta forum så förstår du bättre skillnaderna mellan glasfiberpooler och PP-Pooler.

Med vänlig hälsning

Mark
Med vänlig hälsning

Mark Toth

Generalagent för Idealcover, Brilix, Luxlama, Leisure Pools, Fonteyn Spas

joki

  • Gäst
joki
SV: Poolköp, Active pool eller Luxlama PP pool?
« Svar #3 skrivet: augusti 13, 2013, 20:21:30:30 »
Hej köpte pool från poolteam. mycket strul.

Utloggad Smen

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 14
  • Total likes: 0
  • Pool 2013 i gammal jordkällare
    • Visa profil
SV: Poolköp, Active pool eller Luxlama PP pool?
« Svar #4 skrivet: augusti 13, 2013, 20:25:41:41 »
Jag köpte från poolnet  fantastisk service problemfritt
PP pool från Poolnet 6 * 3 m

Utloggad Trollmann

SV: Poolköp, Active pool eller Luxlama PP pool?
« Svar #5 skrivet: augusti 13, 2013, 21:06:42:42 »
Ringde poolteam stockholm syd, där svarade de att de inte längre var med i poolteam och gick under ett annat namn.
Har själv en pool från poolnet, har fått supersupport, ny display till värmepumpen(kom dagen efter samtalet) samt så ringde jag idag för att få ny axeltätning vilket jag verkar få imorgon. Kan bara varmt rekommendera poolnet!
PP-pool 6*3*1,5 isolerad.
Dalas pooltak
Atlas Scientific ph, oRP, ph-, klor automation via esphome och Home Assistant

Utloggad seastroem

SV: Poolköp, Active pool eller Luxlama PP pool?
« Svar #6 skrivet: augusti 14, 2013, 17:34:09:09 »
Roligt att äntligen få lite respons  :)
Joki köpte du från poolteam i Skåne?

joki

  • Gäst
joki
SV: Poolköp, Active pool eller Luxlama PP pool?
« Svar #7 skrivet: augusti 22, 2013, 21:28:26:26 »
Roligt att äntligen få lite respons  :)
Joki köpte du från poolteam i Skåne?
Nej i Stockholm det är inte återförsäljarna som strular utan leverantören,poolteam är inte att recommendera, lycka till


Utloggad Poolteam.se

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Malmö - Sverige
  • Antal inlägg: 92
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Poolteam.se
    • Visa profil
    • Poolteam.se
SV: Poolköp, Active pool eller Luxlama PP pool?
« Svar #8 skrivet: september 02, 2013, 19:05:15:15 »
Hej Joki,

Vi har inte hört några klagomål från Stockholm, men helt korrekt vi är den enda fabriken av polypropylen pooler i Sverige, medan andra butiker antingen köper från oss eller importerar från Tjeckien. På senaste månaden fick vi höra från slutkunder att de upplevde dålig service och support från en återförsäljare i Upplands-Väsby, samt en i Bandhagen. Dessa återförsäljare har ingått i Poolteam-nätverket och då vi endast vill ha seriösa återförsäljare har vi omedelbart stängt av dessa återförsäljare.

Istället kommer vi att öppna Poolteam butik mittemot Folkpool i Järna ;) för bästa möjliga support till våra kunder i Stockholmsregionen.

Joki, du är välkommen till vårt monter på Hem&Villa mässan mellan 3:e till 6:e september då vi vill gå absolut till botten varför du har upplevt dålig support.

Med vänlig hälsning

Mark
Med vänlig hälsning

Mark Toth

Generalagent för Idealcover, Brilix, Luxlama, Leisure Pools, Fonteyn Spas

Utloggad Maris

SV: Poolköp, Active pool eller Luxlama PP pool?
« Svar #9 skrivet: september 12, 2013, 12:01:48:48 »
Du är rolig du...undrar varför Poolteam har förlorat nästan alla återförsäljare?

Utloggad jonkaz

SV: Poolköp, Active pool eller Luxlama PP pool?
« Svar #10 skrivet: september 12, 2013, 22:31:07:07 »
Vi har bestämt oss för att beställa en PP-pool (8*4M ) från Poolteam, en av de viktigast anledningarna var deras duktiga återförsäljare som jag och min sambo fick förtroende för.
Nu har vi precis gjort beställningen av poolen så det återstår att se om det var ett bra val.
Monteringen kommer att ske under hösten, återkommer med feedback hur det går.
Sedan är det tråkigt att det verkar vara en bransch där man har för vana att prata illa om varandra.
//Jonas
« Senast ändrad: september 13, 2013, 14:38:59:59 av jonkaz »

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Poolköp, Active pool eller Luxlama PP pool?
« Svar #11 skrivet: september 13, 2013, 08:52:12:12 »

Sedan är det tråkigt att det verkar  vara en bransch där man har för vana att prata illa om varandra.
//Jonas


Problemet är väl oftast att det är en bransch där det ofta handlar om stora pengar och rätt pressade marginaler ändå för återförsäljarna. När något går fel är det ofta större belopp det kostar att åtgärda och då försvinner hela återförsäljarens vinst (och kanske mer)...
Är man en mindre aktör och har ett samarbete med en större leverantör så kanske man förväntar sig stöd från leverantören om något händer men om då den större leverantören lämnar den mindre i klistret så blir det ju "tjafs" förstås.


Jag kan ju delvis förstå försäljarna, först säljer man en pool och glädjs åt några intjänade tusenlappar och en månad senare visar det sig att något gått fel och varken tillverkare eller leverantör hjälper till så sitter de där med skägget i brevlådan... Gå med förlust eller få ett dåligt rykte är ju sen valen...


Nä, i poolbranschen skulle jag då inte vilja vara...
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad MathiasS

SV: Poolköp, Active pool eller Luxlama PP pool?
« Svar #12 skrivet: september 13, 2013, 09:55:07:07 »
Jag skulle säga att det handlar om en bransch med en relativt stor andel lycksökare, "entrepenörer", och ett relativt litet antal väl etablerade företag som funnits länge på marknaden. Detta tillsammans med en rätt liten marknad att bearbeta är nog en bra grogrund för lite "tjafs".
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

jamä

  • Gäst
jamä
SV: Poolköp, Active pool eller Luxlama PP pool?
« Svar #13 skrivet: september 16, 2013, 17:33:10:10 »
Poolteam är inte den enda tillvärkaren av polypropylen pooler i Sverige idag tillvärkas dessa pooler också  i norra Stockholm och säljs idag av 2st Stockholms företag som tidigare ingick i poolteam men hoppat av p.g.a.  massa strul av pool tillvärkaren i Malmö
 

Utloggad MathiasS

SV: Poolköp, Active pool eller Luxlama PP pool?
« Svar #14 skrivet: september 16, 2013, 17:52:51:51 »
Så poolteam tycker att dessa återförsäljare inte skött sina kundåtagande korrekt och dessa återförsäljare tycker inte att poolteam som leverantör/tillverkare har skött sig....?
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad Poolteam.se

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Malmö - Sverige
  • Antal inlägg: 92
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Poolteam.se
    • Visa profil
    • Poolteam.se
SV: Poolköp, Active pool eller Luxlama PP pool?
« Svar #15 skrivet: oktober 07, 2013, 19:07:11:11 »
Så poolteam tycker att dessa återförsäljare inte skött sina kundåtagande korrekt och dessa återförsäljare tycker inte att poolteam som leverantör/tillverkare har skött sig....?

Hej,

nöjda kunder = nya affärer!

Helt korrekt har vi fått telefonsamtal från slutkunder som ville ha kontakt med oss i Malmö istället för återförsäljaren i Stockholm pga dåligt bemötande. Då är det något som inte ligger rätt till och vi måste agera.

Vi som tillverkar Luxlama PP Poolen i Malmö har samtidigt tyckt att försäljningen av våra pooler varit dålig i Stockholmsområdet trots bra respons från våra kunder från andra delar av landet och en ständigt ökad antal tillverkade pooler i Malmö därför har vi bestämt att satsa på de återförsäljare som kan ge tillräckligt bra kunskap och support som våra kunder efterfrågar. Garantiärenden sköter vi från Malmö till skillnad från konkurrenterna som importerar in sina pooler från Tjeckien och inte har certifierade plastsvetsare.

OBS! KOPIA av Luxlama PP Pool!
Vår Luxlama PP Pool har haft så stor succé att den har kopierats av ett företag inom plastindustrin i norra Stockholm och vi har redan uppmanat företaget att upphöra med kopieringen (man kan inte ta en produkt, kopiera och sälja som sin egen).

För att stoppa kopieringen kommer vi från 2014 att införa ett system där pooler registreras i vår databas för garanti. Detta system kommer säkerställa att kunden har fått en ORIGINAL Luxlama PP Pool, fick bra bemötande, rätt installation och inte en kopia. Faran med kopian kan vara läckage, spricka, kvalitétsskillnader i materialet eftersom företaget som kopierar Luxlama PP Pool inte använder de verktyg och maskiner som krävs och som vi använder i Malmö.

Vid köp av Luxlama PP Pool är det viktigt att kunden meddelar till säljaren att "Luxlama PP Pool" ska stå på fakturan. Är du som kund i Stockholmstrakten orolig att du har fått en kopia av Luxlama PP Pool så kontakta oss och vi kontrollerar i vårt system.

Vi önskar er trevlig höst!
Med vänlig hälsning

Mark Toth

Generalagent för Idealcover, Brilix, Luxlama, Leisure Pools, Fonteyn Spas

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Poolköp, Active pool eller Luxlama PP pool?
« Svar #16 skrivet: oktober 08, 2013, 08:12:02:02 »
Den här typen av diskussioner är helt onödiga, bra att fakta framkommer, men vem som inte skött sig är omöjligt för alla som läser att veta, det kan lika gärna vara den ena som den andra som inte skött sig.
Jag vädjar därför till inblandade parter att inte använda detta forum för att vare sig marknadsföra sina egna produkter, eller smutskasta konkurrenters produkter, eller konkurrerande företag rent generellt.
Förutom att det är olämpligt är det nog t.o.m olagligt att ett företag misskrediterar ett annat publikt, i vart fall som jag har förstått det hela.

När det kommer till själva tillverkningen av pooler finns det ju inget alls som talar för att en kopia måste vara sämre än ett original, tvärt om, de som gör kopian kan ju ha gjort förbättringar som de anser saknas på originalet, detta bara sagt för att exemplifiera det omöjliga i att föra denna typ av "företagardiskussion" i ett forum som detta.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad kg21

SV: Poolköp, Active pool eller Luxlama PP pool?
« Svar #17 skrivet: juni 09, 2014, 20:31:45:45 »
Hm, var sugen på PP pool från Poolteam men märkte nu att bolaget nu inaktivt, efter flera förlustår, enligt allabolag.se.. suck, vad ska man då välja..
4*8 med fyrstegs gaveltrappa, Tjälldens block
Pump: Victoria Plus 0,78 KW
Värmepump: Astral AC10P
Dränpump: TWIN 140000 Premium 250 l/min 950 W
Belysning: 2 st Astral belysning 300 W
Pooltak: Deli B Plus
Trädäck 32*145
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=10347.0

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Poolköp, Active pool eller Luxlama PP pool?
« Svar #18 skrivet: juni 10, 2014, 07:48:02:02 »
I poolbranschen kan man inte titta allt för mycket på vad hemsidorna heter, de som driver Poolteam.se verkar vara  IC Distribution Sweden AB om du tittar längst ned på sidan.
Hemsidor och företag köps och säljs mellan olika aktörer, och ett inarbetat namn har ett värde som gör att även nya ägare gärna håller fast vid dessa.
Jag lägger ingen värdering i detta utan konstaterar bara kort att detta är verkligheten.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad kg21

SV: Poolköp, Active pool eller Luxlama PP pool?
« Svar #19 skrivet: juni 10, 2014, 08:50:29:29 »
Men vad händer med garantier för dom som köpt av gamla företaget..?
4*8 med fyrstegs gaveltrappa, Tjälldens block
Pump: Victoria Plus 0,78 KW
Värmepump: Astral AC10P
Dränpump: TWIN 140000 Premium 250 l/min 950 W
Belysning: 2 st Astral belysning 300 W
Pooltak: Deli B Plus
Trädäck 32*145
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=10347.0

Utloggad MathiasS

SV: Poolköp, Active pool eller Luxlama PP pool?
« Svar #20 skrivet: juni 10, 2014, 16:55:13:13 »
....ja det är ju just det som är problemet med att handla enskilt väldigt dyra komponenter av ett företag. Den generella slutsatsen blir - köp bara prylar som du kan reklamera hos en större tillverkare (Pahlens, Zodiac, Astral osv) och bygg inte pool annat än av standard byggmaterial som finns i vilken bygghandel som helst (eller sådant som enkelt kan repareras av "vem som helst").
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad TommyC

SV: Poolköp, Active pool eller Luxlama PP pool?
« Svar #21 skrivet: juni 15, 2014, 13:40:13:13 »
....ja det är ju just det som är problemet med att handla enskilt väldigt dyra komponenter av ett företag. Den generella slutsatsen blir - köp bara prylar som du kan reklamera hos en större tillverkare (Pahlens, Zodiac, Astral osv) och bygg inte pool annat än av standard byggmaterial som finns i vilken bygghandel som helst (eller sådant som enkelt kan repareras av "vem som helst").
Då kan man bygga sin stomme av lecasten, skalblock, betonghålsten eller gjuta den helt i betong. Cellplastblocken som du har borde också kvala in men det är väl ett gränsfall. Är de olika fabrikaten som finns utbytbara? Kanske inte spelar någon roll och att de skulle försvinna från marknaden kan man nog utesluta.

Som tätskikt kan man sedan välja någon svindyr färg (bara om stommen är gjuten), epoxi (också svindyrt) eller glasfiberarmerad vinylester/polyester och gelcoat. Plasten går att köpa i de flesta affärer som säljer båttillbehör. Den enda nackdelen är att plasten är ganska besvärlig att arbeta med då man måste använda andningsmask och kemhandskar. Temperaturen måste vara över 20 grader tills plasten har härdat. Ligger poolen i bästa solläge som den bör så får man ofta jobba i över 30 grader.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad MathiasS

SV: Poolköp, Active pool eller Luxlama PP pool?
« Svar #22 skrivet: juni 15, 2014, 16:40:41:41 »
Ja så tänker jag. Dorocell som gör legobitarna har funnits i 35 år så det känns väl rätt stabilt, men framförallt så behöver man inte ha något med dom att göra efter inköpet, behöver man laga väggen så gör man det med betong, inte nya legobitar.

En liner är ju helt klar ett gränsfall och nästan den dyraste komponenten i mitt bygge, men väger jag in merarbetet med andra tätskikt så väljer jag att acceptera risken. Linero är ju relativt lätt att byta ut och man behöver inte tömma hela spargrisen om något händer.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad Poolteam.se

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Malmö - Sverige
  • Antal inlägg: 92
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Poolteam.se
    • Visa profil
    • Poolteam.se
SV: Poolköp, Active pool eller Luxlama PP pool?
« Svar #23 skrivet: augusti 12, 2014, 12:53:05:05 »
Hej,

Poolteam.se drivs av IC Distribution Sweden AB. Poolteam Europe AB har fusionerats in till IC Holding och ingenting har sålts från Poolteam Europe utan av IC Distribution, därmed har man kvar alla garantier.
Med vänlig hälsning

Mark Toth

Generalagent för Idealcover, Brilix, Luxlama, Leisure Pools, Fonteyn Spas

Utloggad martinelof

SV: Poolköp, Active pool eller Luxlama PP pool?
« Svar #24 skrivet: augusti 20, 2014, 11:55:25:25 »
Hej!

Det är intressant att läsa att XXXXXX på IC distribution skriver att han avstängt sin återförsäljare( JM Pool & Pooltak) i Upplands Väsby för att det varit så mycket problem! Men nu har han åter anlitat JM Pool & Pooltak som sin återförsäljare i Upplands Väsby!
Lika barn leka bäst är ett gammalt ordspråk som passar in här!
Har för c:a 1/2 år sedan skickat in en reklamation på att vår gaveltrappa spruckit på 6 olika ställen trots perfekt installation/gjutning runt poolen. Jag har haft en annan poolmontör här som kan PP-pooler mycket bra och han bekräftar att det är ett fabrikationsfel. Men när jag reklamerar det så får jag till svar av Jarmo Mäkelä att han aldrig lovat mig någon garanti fast jag har produktbladet i min hand och att de fortfarande utlovar 5 års garanti på deras hemsida (Poolteam, som inte längre existerar som företag)
Jarmo svarar helt kort på min reklamation:
Hej !
var står det att Jm pool  lämnar 5 år på plasten
Så vad du säjer och katten skiter lägger jag i samma hög
 

Visst låter det som ett seriöst och bra svar!
Ärendet är anmält till Allmänna reklamationsnämnden!!
JM Pool & Pooltak AB & IC Distribution AB (med f.d. firma Poolteam Europé AB) är en typ av företag som förhoppningsvis försvinner från marknaden då de ger branschen ett oerhört dåligt rykte och lämnar en rad av besvikna och ¨lurade¨ kunder efter sig.
Jag har pratat med flera av IC distributions tidigare återförsäljare och alla säger i princip samma sak; det är mycket strul!!

Admin: Raderat personuppgift enligt GDPR.
« Senast ändrad: oktober 22, 2020, 09:15:57:57 av Rickard »

Utloggad ttpe

SV: Poolköp, Active pool eller Luxlama PP pool?
« Svar #25 skrivet: april 06, 2015, 20:31:03:03 »
Jag köpte från poolnet  fantastisk service problemfritt


Hej,

Det gjorde jag också.
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=10750.0

mvh
Thomas

skegget

  • Gäst
skegget
SV: Poolköp, Active pool eller Luxlama PP pool?
« Svar #26 skrivet: november 03, 2016, 17:51:44:44 »
Hej, jag har köpt en pp Luxlama. Jag har bara haft problem. Fått fel saker, poolen läcker mm.
Ic Distribution säger att vi inte gjort rätt, fast jag har dokumenterat det och dom har varit hemma och lagat den 1 gång. Nu är det läckage
igen. Har pratat med plast svetsare som säger att det är lagat på korrekt sätt. Vill att de ska göra om det, de säger att det inte är garanti... De skickar en faktura på 47.000:- som jag ska betala innan dom kommer.De monterade ett komplett pumprum med uv lampa, problemet är att man inte kan ha det ihop med saltvatten då det rostar sönder, har bytt 2 gånger. Då säger dom till mig att det måste du förstå att du inte kan ha, sedan får dom reda på att det är de som monterat ihop allt.
Betalade för en 12 watts värmepump och fick 9 watts, de säger att det räcker med 9 watt, men jag har fortfarande betalt för 12 watt.

Utloggad Magnusboman

SV: Poolköp, Active pool eller Luxlama PP pool?
« Svar #27 skrivet: december 31, 2016, 18:34:58:58 »
Hej, jag har köpt en pp Luxlama. Jag har bara haft problem. Fått fel saker, poolen läcker mm.
Ic Distribution säger att vi inte gjort rätt, fast jag har dokumenterat det och dom har varit hemma och lagat den 1 gång. Nu är det läckage
igen. Har pratat med plast svetsare som säger att det är lagat på korrekt sätt. Vill att de ska göra om det, de säger att det inte är garanti... De skickar en faktura på 47.000:- som jag ska betala innan dom kommer.De monterade ett komplett pumprum med uv lampa, problemet är att man inte kan ha det ihop med saltvatten då det rostar sönder, har bytt 2 gånger. Då säger dom till mig att det måste du förstå att du inte kan ha, sedan får dom reda på att det är de som monterat ihop allt.
Betalade för en 12 watts värmepump och fick 9 watts, de säger att det räcker med 9 watt, men jag har fortfarande betalt för 12 watt.

Hur har det gått för dig, är strulet löst?
Har också en PP pool ifrån poolteam.

Installerade min i höstas så hoppas det går att bada i den till våren nämligen.
Fick du med anslutningarna till lampkabeln?
Satt lampan monterad ifrån fabrik?

Med vänlig hälsning Magnus

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan