Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Val av PP pool som ej kräver Mager/Torrbetong vid återfyllnad.  (läst 2372 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Force

Hej,

Efter att inte lyckas påbörja Pool projektet under förra året så är det dags att ta nya tag inför sommaren.
Vi har bestämt oss för PP Pool, (från tidigare Flexipool) dock har vi inte bestämt vilket återförsäljare/Tillverkare som ska få sälja till oss.

Trots det högre priset så lutar det just nu åt folkpools aquashell, anledningen till detta är helt enkelt för att återfyllnadsmassorna kan vara 8-12 material och inte mager/torrbetong som många andra tillverkare rekommenderar/kräver.

Innan man går vidare med Aquashell så skulle jag behöva tips på andra tillverkare som tillverkar PP pooler med icke krav på återfyllnad av Torr/Mager betong.

Med vänlig hälsning Henrik

Poolgiganten

Utloggad tony77

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Lessebo
  • Antal inlägg: 22
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Val av PP pool som ej kräver Mager/Torrbetong vid återfyllnad.
« Svar #1 skrivet: maj 22, 2015, 00:15:58:58 »
Hej
Jag skulle råda dig till att återfylla med lite torrbetong iallafall, en pp pool är ganska mjuk och tappar lätt formen när det rör sig lite, blanda upp med torrbetong och vattna lite så får du absolut bäst resultat. Har själv byggt om en av väggarn iår.
PP pool pooldream 3.5 x 7.0 ,hydro-pro 10kwh, pooltak dallas melini klarglas, sharkvac poolrobbot.

Utloggad Knurr1

SV: Val av PP pool som ej kräver Mager/Torrbetong vid återfyllnad.
« Svar #2 skrivet: maj 30, 2015, 14:22:10:10 »
Om du lägger en kraftig markduk mot poolen så är jag helt övertygad om att du kan återfylla med 8-16,fördelarna är att du får ett material som dränerar extremt bra och sätter sig mindre.Kräver lite mer försiktighet kanske men så hade jag gjort om jag skulle göra om det.Grävde ner en Baslux för två år sedan och återfyllde med stenmjöl och betong.(Tips,skaffa för Guds skull ett pooltak det förlänger säsongen med minst två månader och håller ner uppvärmningskostnaderna)Lycka till!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan