VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Hur montera kompossittrall på Thermopool  (läst 2754 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Michael123123

  • Gäst
Michael123123
Hur montera kompossittrall på Thermopool
« skrivet: april 23, 2017, 17:19:07:07 »
Hej, jag ska lägga komposittrall runt min Thermopool och undrar om någon har ett förslag på hur jag ska göra närmast poolen? Komposittrallen ska ju inte fästas direkt i betongen (vilket heller inte skulle fungera då infästningen för snap-in listen sticker upp 1 cm) utan ska fästas i en träregel. Eftersom komposittrallen ska fästas med stoppclips behöver väl träregeln under komposittrallen gå ut någon centimer ovanför infästningen för snap in listen. Jag har tänkt mig enligt bifógad bild. Eller finns det något annat sätt?

Poolgiganten

Michael123123

  • Gäst
Michael123123
SV: Hur montera kompossittrall på Thermopool
« Svar #1 skrivet: april 23, 2017, 17:29:55:55 »
Ett annat alternativ skulle kanske kunna vara att hitta en ännu tunnare regel och lösa det enligt denna bild (då kommer ju komposittrallen lägre och närmare vattenlinjen vilket är önskvärt)

Utloggad j-t

SV: Hur montera kompossittrall på Thermopool
« Svar #2 skrivet: april 23, 2017, 19:38:42:42 »
Jag har köpt en hel hög plastdistanser som man har vid fönster och dörrmontering typ sådan här

Sen har jag borrat ned i betongen på, satt i röda plugg, fyllt igen med tätmassa (typ som du gör i ett badrum om du borrar i väggen) och sen skruvat fast trallen med passandes rostfri A4 trallskruv. Funkar jättebra och jag kommer nära listen precis som jag ville ha det.

Utloggad mikeyboy123123

SV: Hur montera kompossittrall på Thermopool
« Svar #3 skrivet: april 23, 2017, 20:45:19:19 »
Tack för tipset. Är det någon fördel att köra på plastdistanser istället för en tunn träskiva?

Utloggad j-t

SV: Hur montera kompossittrall på Thermopool
« Svar #4 skrivet: april 23, 2017, 20:52:43:43 »
Tack för tipset. Är det någon fördel att köra på plastdistanser istället för en tunn träskiva?

Allt som är för är emot på något annat sätt...  ;)
Jag valde detta framför ha tryckat virke under samt runt poolen, kör med organowood eftersom jag vill hålla det så giftfritt det bara går. Plasten är åldersbeständig och läcker ut mindre gift, kommer inte ruttna eller kunna suga upp vatten och därmed svälla osv osv
Annars lekte jag också med tanken på en tunn ekskiva under, men detta blev enklare och billigare.

Utloggad MathiasS

SV: Hur montera kompossittrall på Thermopool
« Svar #5 skrivet: april 24, 2017, 09:54:43:43 »
Spackla och limma sista trallbrädan mot poolen....
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Michael123123

  • Gäst
Michael123123
SV: Hur montera kompossittrall på Thermopool
« Svar #6 skrivet: april 24, 2017, 10:13:13:13 »
Mathias, förstår nog inte riktigt hur du menar. Menar du sista kompositbrädan? Då kommer väl den nästa sista kompositbrädan komma på en annan höjd (eller menar du att jag ska spackla och limma hela stommens bredd på 25cm så att den höjs upp ca 1cm i nivå med snap in listen? Eller menar du spackla och limma fast en trallbräda mot betongen som jag sedan kan fästa komposittrallen i?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan