VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Majjas pp pool bygge  (läst 65478 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Majja

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Skepplanda
  • Antal inlägg: 199
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Pool,en oas i vardagen
    • Visa profil
SV: Majjas pp pool bygge
« Svar #100 skrivet: mars 05, 2010, 16:22:46:46 »
Ja det har jag för mig, fabriken ligger i Tjeckien.
PP pool 3,5x8 med 2 poollampor, värmepump och Klasik B pooltak, allt från Living Quality

D1@Home Wayfarer spabad

Poolgiganten

Utloggad conza

SV: Majjas pp pool bygge
« Svar #101 skrivet: mars 07, 2010, 09:07:29:29 »
Hoppsan, det blev bilder  >rulla< >rulla<

Kanonsnyggt !!!
Var har du fått tag på dom stolpskorna ??  Kanonbra att folklägger upp bilder, man kan verkligen få lite insperation här, som jag fick nu när jag såg det med stolparna o repen ...  kanonsnyggt.

Utloggad JennyS

SV: Majjas pp pool bygge
« Svar #102 skrivet: mars 08, 2010, 00:08:23:23 »
Hej Majja och alla andra kloka poolbyggare!

Toppen att kunna följa era projekt från början till slut! Det är dock några saker som jag inte blir klok på trots timme efter timme på detta forum!

Vi har flera offerter på pp-pool från poolstart, Söderro Gård mm, men vet inte vilken vi ska välja. Poolstarts är billigast, men deras är 5 mm tjock. Den från Söderrö Gård är ca 20 tkr dyrare, men deras är 8 mm tjock. Vi var på Pooltorget i fredags, deras är 8 mm och ännu dyrare.
Spelar tjockleken någon roll? Är det egenligen några skillnader mellan olika pp-pooler eller säljer alla leverantörer en och samma produkt?

Poolstart och Pooltorget säger att man måste gjuta en bottenplatta för att garantierna ska gälla, Söderrö Gård och Living Quality säger att det inte behövs. Vem ska man lita på?  <dontkn> Någon som vet vad det kostar extra att gjuta en bottenplatta?
Vi tänker oss en 3,5x7 eller 3,80x8 pp-pool med trappa längs hela kortsidan, med tak klassik B. Efter alla inlägg så har jag förstått att man inte kan hoppa över taket  :)

Nästa fråga gäller uppvärmningen. Vi installerade NIBEs nya bergvärmepanna i höstas, med färgdisplay och inbyggd styrning för pool. Vi betalade 7000 kr extra för att få denna nya panna, och enligt leverantören så skulle vi tjäna in det om vi bestämde oss för att koppla på en pool på systemet. När jag nu pratar med leverantören (Strandberg Energi), så behöver jag tydligen köpa en värmeväxlare, en cirkulationspump, en givare, mm, och med installationsjobbet skulle det kosta ca 19-20 tusen att koppla på poolen på bergvärmeanläggningen. Hade vi valt den gamla NIBE-pannan så hade det kostat ca 5000 kr till för då hade vi behövt ett styrsystem också. Låter detta rimligt? Jag tycker att summan känns helt absurd, men jag har ingen aning om vad jag behöver för grejer och hur mycket tid det tar att fixa detta. Är det någon som vet?

Vore evigt tacksam för snabba svar! Två av mina offerter går ut på onsdag...

/JennyS

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Majjas pp pool bygge
« Svar #103 skrivet: mars 08, 2010, 09:02:56:56 »
Hej Majja och alla andra kloka poolbyggare!

Toppen att kunna följa era projekt från början till slut! Det är dock några saker som jag inte blir klok på trots timme efter timme på detta forum!

Vi har flera offerter på pp-pool från poolstart, Söderro Gård mm, men vet inte vilken vi ska välja. Poolstarts är billigast, men deras är 5 mm tjock. Den från Söderrö Gård är ca 20 tkr dyrare, men deras är 8 mm tjock. Vi var på Pooltorget i fredags, deras är 8 mm och ännu dyrare.
Spelar tjockleken någon roll? Är det egenligen några skillnader mellan olika pp-pooler eller säljer alla leverantörer en och samma produkt?

Poolstart och Pooltorget säger att man måste gjuta en bottenplatta för att garantierna ska gälla, Söderrö Gård och Living Quality säger att det inte behövs. Vem ska man lita på?  <dontkn> Någon som vet vad det kostar extra att gjuta en bottenplatta?
Vi tänker oss en 3,5x7 eller 3,80x8 pp-pool med trappa längs hela kortsidan, med tak klassik B. Efter alla inlägg så har jag förstått att man inte kan hoppa över taket  :)

Vore evigt tacksam för snabba svar! Två av mina offerter går ut på onsdag...

/JennyS

Hej Jenny,

Även jag håller just nu på och sonderar terrängen kring PP-pool mot glasfiberpool, vi har fått offert från Poolnet, Söderro gård och Poolfixaren bland andra. Av dessa så är Poolnet och Poolfixaren billigast. Både de har pool från Centralplatz i tjeckien. Den poolen är 5 mm. Jag har lyckats få tag på ett dokument från fabriken Centralplatz som visar på att de inte står för några garantier om man inte har ställt poolen på en gjuten bottenplatta, vilket även poolfixaren säger att man måste göra. Och att du måste ha stödmurar i sidorna. Speciellt för en så lång pool som 8 meter.

Söddero gård om jag förstår det rätt har själva vart med i utvecklingen av sin pool och den verkar vara betydligt starkare än de andra. På deras hemsida så kan du se att det inte bara är det att den är 8 millimeter utan deras stödkonstruktion som är byggt runt i kring den. Plus att den är isolerad. Svaret från söderro gård om bottenplatta blev att inte de heller kan garantera garantin utan det tar man från gång till gång beroende på markunderlaget hos kunden. Detta har fått mig att backa något om PP-Poolen.

Vi är tre familjer som har gått ihop och ska köpa pool tillsammans och ska bestämma oss denna vecka, om ni är intresserade att vara med så maila gärna mig då vi just nu har fått väldigt bra offerter på pool, pooltak och Värmeppump till ett betydligt billigare pris än att koppla in det i eran bergvärmepump.

maila mig på niklas@slarti.nu om ni vill höra mer i detalj vad vi har kommit fram till!   
Swimspa 17fx från Hydropool.

Utloggad Majja

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Skepplanda
  • Antal inlägg: 199
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Pool,en oas i vardagen
    • Visa profil
SV: Majjas pp pool bygge
« Svar #104 skrivet: mars 08, 2010, 19:45:26:26 »
conza, stolpskorna är från Beijer. Dom ska finnas i rostfritt också (blankare) men fanns inte hemma när vi var där så det fick bli galvaniserade. Är nöjd med dessa. Repen köpte vi på Claes Olsson i 5 meterslängder av syntethampa så dom ska tåla att vara ute året runt. Hittills har dom inte blivit fulare trots väder o vind.

Frågorna som gäller underlag, betongplatta eller inte så kan jag inte svara på vad som är rätt eller fel, jag följde våran poolleverantörs (Living Quality) instruktioner där det inte var krav med betongplatta.
MVH
Majja
PP pool 3,5x8 med 2 poollampor, värmepump och Klasik B pooltak, allt från Living Quality

D1@Home Wayfarer spabad

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan