VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Marmorerad liner..?  (läst 9623 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad CAD-Ludde

  • CARPE DIEM
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: KNIVSTA
  • Antal inlägg: 106
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Badsugen dotter..
    • Visa profil
Marmorerad liner..?
« skrivet: april 23, 2009, 18:29:04:04 »
Vi har funderingar på att beställa en marmorerad liner (Typ Folkpools, dock mot pool-leverantörens rekommendation  :)) då vi tycker det ser fint ut i många kataloger.. Har dock aldrig sett någon i verkligheten. () Är det någon som har erfarenheter av denna eller synpunkter? Vi kan fortfarande ändra till mosaik eller annat om det är motiverat..
mvh
Patrik
Nordic Pool 6x4
Pahléns 51 VP
Pooltak
Hoppas bada till mizzommar...

Poolgiganten

Utloggad RLA

  • en sybarit som är
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 967
  • Total likes: 0
  • Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker.....
    • Visa profil
SV: Marmorerad liner..?
« Svar #1 skrivet: april 23, 2009, 18:41:24:24 »
Vi har marmorerad liner, är helnöjda!
Det är förstås en helt subjektiv uppfattning vad som är snyggt eller inte, men vi tycker att poolen blir lite mera "levande"
En annan fördel är att små skavanker inte syns, som t.ex hälavtryck och andra ojämnheter!
Smutsen/vattenlinjen syns också sämre!
Har ingen pool längre!!

Men den vi hade såg ut så här: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Utloggad CAD-Ludde

  • CARPE DIEM
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: KNIVSTA
  • Antal inlägg: 106
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Badsugen dotter..
    • Visa profil
SV: Marmorerad liner..?
« Svar #2 skrivet: april 23, 2009, 20:06:43:43 »
Ni har en av de snyggaste pooler jag sett, en av anledningarna till att jag också vill ha marmorerad! Dock vet jag inte om NordicPool o Folkpool har riktigt samma liner som Miamipool? Miami Kidney stod högt på önskelistan men tyvärr hade vi inte riktigt plats..
Vad har ni för trä i ert däck? Hur har ni gjort med täckning av ändträt? Jättesnyggt utan sarg tycker jag  O0
mvh
Patrik
Nordic Pool 6x4
Pahléns 51 VP
Pooltak
Hoppas bada till mizzommar...

Utloggad Pea

SV: Marmorerad liner..?
« Svar #3 skrivet: april 23, 2009, 20:13:21:21 »
personligen tycker jag att marmorerad ger för lite mönster effekt, mosaik eller carrarra föredrar jag. var bor du? det finns en del firmor som har utsällningspooler där du kan se skillnaderna. ex poolkungen. oavsett så är en mönstrad liner klart att föredra framför en enfärgad, helt klart värt extra kostnaden.
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Utloggad RLA

  • en sybarit som är
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 967
  • Total likes: 0
  • Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker.....
    • Visa profil
SV: Marmorerad liner..?
« Svar #4 skrivet: april 23, 2009, 20:48:18:18 »
Ni har en av de snyggaste pooler jag sett, en av anledningarna till att jag också vill ha marmorerad! Dock vet jag inte om NordicPool o Folkpool har riktigt samma liner som Miamipool? Miami Kidney stod högt på önskelistan men tyvärr hade vi inte riktigt plats..
Vad har ni för trä i ert däck? Hur har ni gjort med täckning av ändträt? Jättesnyggt utan sarg tycker jag  O0
mvh
Patrik

Tack ::)
Vi har Sibirisk lärk i vårt däck, inget skydd på ändträet behövs, lärken är så hård/kompakt att den håller ihop, inga repiga magar här inte!

Har ingen pool längre!!

Men den vi hade såg ut så här: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Utloggad CAD-Ludde

  • CARPE DIEM
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: KNIVSTA
  • Antal inlägg: 106
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Badsugen dotter..
    • Visa profil
SV: Marmorerad liner..?
« Svar #5 skrivet: april 23, 2009, 20:55:38:38 »
Måste räkna på vi har råd med lärk  :) den röda tonen, har ni lackat/betsat? Måste passa på att berömma den inglasade delen också. Har planer på att bygga ett öppet "tak" men med rätt mått för en ev. inglasning längre fram. Måtte nu bara grävarn dyka upp efter helgen.. Försenade hantverkare/poolprojekt verkar ju inte vara sällsynt i detta forum.. 8)
/P
Nordic Pool 6x4
Pahléns 51 VP
Pooltak
Hoppas bada till mizzommar...

Utloggad RLA

  • en sybarit som är
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 967
  • Total likes: 0
  • Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker.....
    • Visa profil
SV: Marmorerad liner..?
« Svar #6 skrivet: april 23, 2009, 21:02:25:25 »
Vi använder Cuprinols Lärkträolja! Lärken är ju åt det röda hållet naturligt, i lärkoljan finns ett pigment som förnyar nyansen, lärken kan ju bli lite ljus med åren om man inte behandlar den!

T.o.m med när man är hantverkare själv så blir det försenat tycker frun....
Har ingen pool längre!!

Men den vi hade såg ut så här: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Utloggad Stefan 1

  • Byggare
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Hässleberga Lunds kommun
  • Antal inlägg: 336
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Poolkungen 4x8 romersk trappa
    • Visa profil
SV: Marmorerad liner..?
« Svar #7 skrivet: april 24, 2009, 06:04:22:22 »
Vi har carerra i vår pool och är MKT nöjda med att vi just tog den.
Håller med Pea om detta.
/Stefan

Utloggad lindqvist

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Enköping
  • Antal inlägg: 75
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • svenska poolfabriken 4*7 med trappa
    • Visa profil
SV: Marmorerad liner..?
« Svar #8 skrivet: april 24, 2009, 08:02:40:40 »
Carrera är en mycket snygg liner
och trall i all välmening visst men jag har stenlagt runt vår pool då slipper man all olja och stickor i foten sen blir det lätt halt om det är blött men trä
Svenska poolfabriken 4*7 med trappa på långsidan

Utloggad Poolarn

SV: Marmorerad liner..?
« Svar #9 skrivet: maj 29, 2009, 23:02:19:19 »
Vi använder Cuprinols Lärkträolja! Lärken är ju åt det röda hållet naturligt, i lärkoljan finns ett pigment som förnyar nyansen, lärken kan ju bli lite ljus med åren om man inte behandlar den!

Hejsan!

Som du kanske kommer ihåg så byggde jag också däck av lärkträ efter att ha sett dina fina bilder här i forumet. Jag köpte lärkträolja från OSMO som skulle vara jättebra. Mitt problem var att nästan all olja försvunnit och ligger på däcket som smutsfibrer ungefär. Lärken har grånat och förlorat all sin lyster. Jag fick rekommendationen att hälla i lite teakolja för färgens skull men resultatet blev katastrofalt.

Hur har ditt däck hållit sig genom åren? Jag pratade med en golvkille som jobbat med trägolv i 30 år och han menade att det är omöjligt att olja lärk då det ger svarta prickar under oljan. Är det något du känner till?

Jag tänkte slipa däcket i sommar och vill gärna ha fram lärkens färg och lyster men är väldigt tveksam till vad jag kan använda för skydd och om det fungerar överhuvudtaget...


Poolarn
Njurformad Miami pool stl. 5.3x8.9 med lärkträdäck. Dbla plattärmeväxlare i slutet system. VP Thermia Atria 12.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan